Polski
Gamereactor
wiadomości

Raport: Rynek gier nadal rośnie pomimo wszystkich cięć

Nie tak bardzo, jak przewidywano, ale i tak rośnie.

HQ

Ostatnie dwa lata były co najmniej trudne dla branży gier. Zwolnienia, redukcje zatrudnienia i zamknięcia stały się codziennymi nagłówkami wiadomości.

W ubiegłym roku pracę straciło ponad 10 000 osób, a między styczniem a lipcem tego roku zwolniono kolejne 11 200 osób. Jednak pomimo tych ponurych danych, rynek gier rośnie, a nowe dane wskazują na wzrost globalnych obrotów.

Gamesindustry.biz odnotowuje oczekiwany roczny obrót w wysokości 187,7 mld USD, który jest z pewnością mniejszy niż oczekiwano, ale i tak stanowi wzrost o 2,1% w porównaniu z 2023 rokiem. Ponadto przewiduje się, że segment PC będzie rósł najbardziej, co przypisuje się słabym premierom konsol i zwiększonemu wsparciu dla cross-play.

Oczekuje się, że segment komputerów PC będzie w tym roku "głównym motorem wzrostu" na poziomie 43,2 mld USD, co stanowi wzrost o 4% w porównaniu z 2023 r. Wynika to z wydań międzyplatformowych i braku dużych tytułów na konsolach. Dzieje się tak pomimo tego, że jest to najniższy segment pod względem wydatków konsumpcyjnych, stanowiący 23% całkowitych przychodów. Urządzenia mobilne mają wygenerować 92,6 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 3% rok do roku i stanowią prawie połowę globalnego rynku gier.

Raport: Rynek gier nadal rośnie pomimo wszystkich cięć


Wczytywanie następnej zawartości