Istnieje kilka różnych projektów Sony Interactive Entertainment na konsolach PlayStation, które, choć niektórzy uważają je za ulubione przez fanów, nigdy nie stały się czymś więcej niż samodzielną grą. Days Gone jest prawdopodobnie najgłośniejszym niedawnym przykładem, ale The Order: 1886 od programisty Ready at Dawn jest również kolejnym dobrym przykładem.
Tytuł zadebiutował z przyzwoitym przyjęciem ze strony fanów i bardziej przeciętnym przyjęciem ze strony krytyków, przy obecnych ocenach Metacritic na poziomie 63 dla krytyków i 6,8 dla fanów. W przypadku tytułu SIE jest to zazwyczaj dość niskie, co współzałożyciel Ready at Dawn, Andrea Pessino, uważa za powód, dla którego gra nigdy nie doczekała się kontynuacji.
I tak, zgadza się, Ready at Dawn proponowali The Order: 1886 sequel Sony, ale go odrzucili. Nie podano dokładnego powodu, ale w wywiadzie dla MinnMax Pessino twierdzi:
"Nie sądzę, żeby to była sprzedaż, myślę, że to był odbiór krytyczny, o to właśnie chodzi. Jestem przekonany, że Sony to bardzo dumna grupa i słusznie, a przyjęcie przez krytyków, gdyby to było tylko w latach 70., mielibyśmy sequel. Jeszcze tylko kilka punktów i byłoby dobrze".
Mówiąc o sequelu, Pessino wspomina, że Ready at Dawn czuł się zobowiązany do stworzenia go zarówno dla fanów, jak i w celu odkupienia franczyzy, ale stwierdził również, że nie byłoby to idealne dla dewelopera, ponieważ nie mieli podstaw do negocjacji w tej sprawie. Pessino twierdzi, że miałaby ona bardziej napięty budżet i musiałaby dostosować się do żądań SIE. Biorąc to jednak pod uwagę, twierdzi, że boisko ustawiłoby "piekielną kontynuację" i że "wszystkie podstawy były naprawdę dobre", ponieważ "było tam tak wiele rzeczy, na których po prostu trzeba było budować".
Czy chciałbyś zobaczyć kontynuację The Order: 1886 ?