Polski
Gamereactor
recenzje
Rainbow Six: Siege X

Rainbow Six: Siege X

Długotrwała strzelanka taktyczna przeszła ewolucję, która dodaje umiarkowaną ilość fascynujących elementów.

HQ

Racja, zacznijmy tę recenzję od nieco nieortodoksyjnego zastrzeżenia. Rainbow Six: Siege X jest w rzeczywistości wersją 2.0 długoletniej i popularnej strzelanki taktycznej, a to oznacza dwie rzeczy; W rzeczywistości nie ma zbyt wielu "nowych" rzeczy do rozebrania, a także podstawowe doświadczenie Siege tak naprawdę się nie zmienia. Dlatego ta recenzja zostanie podzielona na dwie zasadnicze części. Na początek skupię się na bardziej ogólnych zmianach w grze i ich wpływie na tradycyjne Siege, a następnie skupię się na głównym daniu Siege X, nowym trybie znanym jako Dual Front. Zasadniczo, jeśli szukasz obszernej recenzji tego, jak Siege gra się w roku 2025, warto zamiast tego skierować swoją uwagę na naszą oryginalną recenzję lub moje przemyślenia na temat wersji gry "na konsole" sprzed kilku lat, ponieważ, szczerze mówiąc, obecna Siege jest nadal tak samo dobra i podobna do tego, co była wtedy.

HQ

W każdym razie, Siege X. Dla rutynowych graczy Siege ta ewolucja formuły nie różni się zbytnio, jest po prostu bardziej skomplikowana. Mam na myśli to, że rozgrywka oferuje teraz bardziej kreatywne i zróżnicowane zniszczenia, interakcję z otoczeniem, lepsze prowadzenie na linach zjazdowych, a także wszystkie typowe ulepszenia wydajności i grafiki. Nie ma żadnych wielkich zmian w tym, jak gra się w ten tytuł, w taki sam sposób, w jaki Fortnite wyglądał zupełnie inaczej, gdy zmienił się na Unreal Engine 5 lub jak Overwatch 2 dodał kilka poważnych poprawek w rozgrywce, gdy to wylądowało. To wciąż w dużej mierze tylko Rainbow Six: Siege i pochwalam za to Ubisoft, ponieważ ta formuła jest nadal, moim zdaniem, jedną z najlepszych, jakie oferuje przestrzeń strzelanek, gdzieś na równi z Counter-Strike.

Biorąc to pod uwagę, ulepszenia są mile widziane. Posiadanie większej liczby interaktywnych map, na których możesz niszczyć rury, aby pozostawić ślad śmiertelnego ognia lub wysadzać gaśnice, aby rozproszyć chmurę "dymu", jest to fantastyczny pomysł, który sprawia, że akcja jest nieco bardziej skomplikowana i szczegółowa. Dodajmy do tego poprawki zjazdów na linie, które sprawiają, że poruszanie się po otoczeniu jest znacznie mniej sztywne (choć czasami nadal irytujące...), a także ulepszenie wizualne, które sprawia, że każda mapa wygląda odrobinę bardziej szczegółowo i realistycznie, jest wiele do docenienia. Jednocześnie jednak nie jest to zmiana dnia i nocy. Faktem jest, że Siege X nadal czasami wygląda jak gra uwięziona w przeszłości i brakuje jej wyrafinowanego piękna prawdziwych współczesnych tytułów. Nie jest brzydki sam w sobie, po prostu nie wygląda, jednak Siege nigdy nie był, a rozgrywka always nadrobiła bardziej subtelną ofertę wizualną.

To jest reklama:

Tak więc, zanim przejdziemy do prawdziwego nowego i głównego dodatku w Siege X, pozwólcie, że zakończę tutaj stwierdzeniem, że Siege X będzie po prostu lepszym i bardziej wciągającym sposobem na cieszenie się rdzeniem Rainbow Six: Siege, a dla mnie to wszystko, czego kiedykolwiek chciałem od "sequela".

Rainbow Six: Siege XRainbow Six: Siege X
Rainbow Six: Siege XRainbow Six: Siege X

Przejdźmy teraz do tego, na co wszyscy czekaliście: Dual Front. Tak, Siege X ma jeden podstawowy (i ogromny) dodatek i jest to zupełnie nowy sposób gry w trybie gry Dual Front. Zasadniczo, w przeciwieństwie do tradycyjnego Siege, w którym dwie pięcioosobowe drużyny walczą o atak lub obronę punktów bombowych, z jednym życiem na gracza na rundę, Dual Front zamiast tego łączy dwie sześcioosobowe drużyny, które walczą w znacznie swobodniejszej aktywności przypominającej przeciąganie liny. Nadal istnieją opcje ofensywne i defensywne, ale teraz nie jesteś zmuszony do jednej lub drugiej, raczej jesteś wrzucony na mapę, na której obie drużyny mają punkt do ataku i punkt do obrony. Stąd celem jest przejmowanie punktów wroga, dopóki nie przejmiesz kontroli nad jego główną bazą, jednocześnie powstrzymując przeciwników przed zwycięstwem, robiąc to samo z tobą. Haczyk polega na tym, że wszystko to dzieje się na mapie, na której sojusznicy i wrogowie mogą w zasadzie wędrować swobodnie, usuwając w ten sposób ideę, że Attacker i Defender Operators są ograniczone do jednej strony akcji.

To jest reklama:

Jeśli masz ochotę użyć Sledge do obrony swojej bazy lub Bandit do ataku na wroga, możesz to zrobić. Oczywiście, jest to w pewnym sensie sprzeczne z podstawowymi założeniami Siege, ponieważ wiele z tych postaci nie jest szczególnie dobrych w robieniu czegoś przeciwnego do tego, do czego zostały zaprojektowane, ale mimo wszystko jest to fascynujące ćwiczenie z wolności gracza i ogromnie wstrząsa tym, jak znasz i doświadczasz tej strzelanki.

Dual Front jest również nieco bardziej wybaczającym trybem Siege, ponieważ jeśli zginiesz w akcji, możesz po prostu odrodzić się po około 25 sekundach, nawet zmieniając swój Operator w locie, jeśli chcesz. Czy wrogowie są osadzeni w punkcie otoczonym wzmocnionymi murami? Być może odłóż urządzenie wyważające Ash na ładunki wybuchowe Castle. Masz do czynienia z dużą ilością spamu, który można wyrzucać? Może to pomysł, aby odłożyć Nomad i wyciągnąć Jager. Chodzi o to, że Ubisoft zaprojektował prawdziwie ewoluujący tryb gry, z którym podstawowe doświadczenie Siege nie może konkurować po prostu dlatego, że jest bardziej wyrozumiały i daje graczom szansę na wprowadzenie poprawek w zależności od sytuacji.

Nie powiem, że to czyni Dual Front lepszym od tradycyjnego Siege, bo to byłoby kłamstwo. Ta gra była projektowana i udoskonalana przez lata, aby oferować akcję jak tryb podstawowy, więcDual Front robienie czegoś innego nie zawsze wydaje się naturalne. To działa i może być zabawne, ale brakuje mu trochę siły i dreszczyku emocji głównego trybu, i znowu, myślę, że jest wiele do zrobienia, aby każda postać była bardziej wszechstronna w Dual Front, dzięki czemu można ją zastosować do tego, do czego pierwotnie miała robić, ale także nieco lepiej radzi sobie z alternatywnym stylem rozgrywki.

Rainbow Six: Siege XRainbow Six: Siege X

Z jednej strony doceniam to, co Ubisoft przygotował z Dual Front, ponieważ wydaje się, że jest to bardziej odpowiedni i dostępny sposób grania w grę, ale z drugiej strony jest to nadal Siege. Tak naprawdę nie ma znaczenia, co Ubisoft zrobi z tą grą w przyszłości, ponieważ ma ugruntowaną społeczność, a ta społeczność nie jest przypadkowa. Siege zawsze była wymagającą grą i Dual Front tego nie zmieni. Jeśli jesteś nowy w grze, czasami będziesz się dusić nawet grając w ten bardziej wybaczający tryb, a jeśli nie jesteś w nim nowy, możesz spodziewać się podobnie spoconego doświadczenia.

Dlatego, jeśli chodzi o faktyczną ocenę gry, zamierzam odzwierciedlić nasze pierwotne oceny dla Siege w tej recenzji. Rainbow Six: Siege to wciąż doskonała i zabawna strzelanka taktyczna, którą wielu nadal kopiuje i inspiruje się. To się nie zmienia i szczerze mówiąc, jeśli masz czas, umiejętności i cierpliwość, aby nauczyć się tej gry, będziesz ogromnie zaangażowany. Jednak jeśli chodzi o ulepszenie, Siege X tak naprawdę nie dodaje zbyt wiele. Dual Front jest ciekawe, ale to też tylko jeden tryb z jedną mapą wykorzystującą już ustaloną listę postaci, które nie zostały zmienione. Ponownie, jest to ewolucja istniejącego, więc jeśli nie ekscytujesz się nieco ulepszoną grafiką i umiarkowanie bardziej interaktywnymi środowiskami, prawdopodobnie będzie ci trochę brakować tego kroku. Jednocześnie, biorąc pod uwagę wzloty i upadki, przez które przeszły Overwatch 2, Smite 2 i inne sequele live-service, wszystko, co mogę zrobić, to pochwalić Ubisoft za trzymanie się swojej broni i nie niszczenie doskonałej własności i idei, którą przez dekadę udoskonalali.

08 Gamereactor Polska
8 / 10
+
Dual Front to przynajmniej coś nowego do grania. Poprawa wyglądu i wydajności. Bardziej interaktywne środowiska sprawiają, że rozgrywka jest bardziej wciągająca.
-
Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki, dość subtelna ewolucja. Dual Front przydałoby się kilka poprawek, aby lepiej pasował do różnorodności grywalnych postaci.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

Rainbow Six: Siege X Score

Rainbow Six: Siege X

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Długotrwała strzelanka taktyczna przeszła ewolucję, która dodaje umiarkowaną ilość fascynujących elementów.



Wczytywanie następnej zawartości