Polski
Gamereactor
recenzje
Hard West 2

Hard West 2

Wybraliśmy się na amerykański Zachód, aby upolować Ghost Train w sequelu strategii Ice Code Games.

HQ

Kilka miesięcy temu miałem okazję sprawdzić pierwszą godzinę turowej kontynuacji strategii Ice Code Games, Hard West 2. To tutaj po raz pierwszy posmakowałem tego, co ten inny zespół programistów robił z nadprzyrodzonym zachodnim doświadczeniem i chociaż zauważyłem, że gra absolutnie nie była spacerkiem po parku, ogólnie bardziej szybka walka i ciekawy overworld naprawdę mnie wciągnął. Dzisiaj jesteśmy u progu debiutu Hard West 2 na PC i przez ostatnie kilka dni byłem dobrze i naprawdę zanurzony w tej grze i sprawdzałem wszystko, co ma do zaoferowania.

Ale zanim przejdę do moich myśli, oto krótki przegląd założeń i fabuły Hard West 2. W tej grze poprowadzisz grupę banitów przez amerykański Zachód w misji zemsty, aby pokonać nikczemnego dowódcę tajemniczego Ghost Train, który podróżuje po krainie terroryzując jej mieszkańców. Znana jako Mammon, ta osoba oszukała cię z prawa do odebrania pociągu dla siebie, a następnie przystąpiła do próby odebrania twojej duszy, a teraz jesteś piekielnie zdeterminowany, aby ponownie znaleźć Pociąg Duchów i zemścić się na Mammonie za jego zbrodnie oszustwa.

HQ

Większość rozgrywki rozgrywa się z perspektywy odgórnej, w której prowadzisz swoją grupę banitów po Zachodzie i eksplorujesz interesujące miejsca, wchodzisz w interakcje z osadami, aby zbierać zadania poboczne, leczyć i robić zakupy, a nawet znajdować miejsca do inicjowania sekwencji walki. Gdy wejdziesz do walki, rozgrywka przechodzi na strategię turową, co oznacza, że musisz dowodzić każdą postacią i używać jej określonej liczby punktów akcji, aby poruszać się po polu bitwy, używać przedmiotów, atakować wrogów i wykorzystywać umiejętności w znaczący sposób. Oczywiście istnieją systemy, które pozwalają wykorzystać zabójstwa, ponieważ mechanika Bravado resetuje punkty akcji postaci po zadaniu zabójczego ciosu, co z kolei otwiera możliwość zabijania łańcuchami i naprawdę dość szybko przecina wrogów.

To jest reklama:

Podobnie, każda grywalna postać ma swoje własne umiejętności i zestaw zdolności. Gin Carter (typowy typ wyjęty spod prawa) może strzelać do wrogów co drugą turę, co zadaje średnie obrażenia, ale może trafić wielu wrogów jednocześnie. Magiczna Flynn może użyć zaklęcia, aby zamienić się miejscem z wrogiem, aby albo zdobyć jakiś wysoki teren, albo umieścić wroga w strefie zagrożenia innych członków.

Chciałbym tutaj wyjaśnić, że Hard West 2, jak mówiłem w mojej zapowiedzi, nie jest łatwą grą. Nawet na najłatwiejszym poziomie trudności będziesz powtarzać części gry z powodu niepowodzenia w walce, i chociaż niekoniecznie jest to problem, każdy, kto ma nadzieję, że turowa rozgrywka strategiczna w walce na niższych poziomach trudności zostanie stonowana, abyś mógł skupić się na historii, będzie się bardzo mylił w miarę rozwoju narracji. A to dlatego, że istnieją pewne systemy i wybory projektowe, które sprawiają, że decyzje stają się coraz ważniejsze i bardziej wpływowe, niezależnie od tego, czy odnoszą się one do celów misji, które oznaczają, że niektórzy członkowie muszą przetrwać, czy nawet patrząc na leczenie poza walką, które po prostu nie istnieje - raczej musisz odwiedzić lekarza, aby odzyskać zdrowie kosztem pieniędzy. Wszystko to oznacza, że każdy ruch, który wykonujesz, jest ważny, ponieważ czasami znajdziesz się w walce jeden po drugim i bez możliwości wyleczenia między nimi, co naprawdę zwiększa wyzwanie, gdy musisz przepchnąć całą sekwencję walki, często z połową lub mniej niż pełne zdrowie twojego posse.

Powiem, że walka nie napotyka niektórych bardziej typowych problemów podobnych do X-COM w gatunku strategii, ponieważ nie spotkałem się z procentami, które zasadniczo oznaczają, że cokolwiek mniej niż 100% celności jest porażką, a także możliwość użycia rykoszetu strzału sprawia, że podejście do walki jest tym bardziej zabawne, ponieważ możesz stać się kreatywny w sposobie, w jaki wyglądasz, aby pokonać wrogów. W tym sensie walka i strategia turowa Hard West 2 przodują.

Hard West 2Hard West 2
To jest reklama:
Hard West 2Hard West 2Hard West 2

Sam overworld jest również jednym z obszarów, które najbardziej doceniam w Hard West 2. Nie jest przytłaczająco zapakowany ani zbyt masywny, ale ma ładną równowagę interesujących punktów i niezbyt dużo pustej przestrzeni pomiędzy. Każdy punkt zainteresowania zazwyczaj nagradza cię czymś przydatnym, czy to nową bronią i sprzętem, czy nawet niektórymi kartami do gry, które są używane do zwiększania indywidualnych statystyk każdej postaci (na przykład zdrowia lub szybkości) i mogą być sparowane jak ręce pokerowe, aby uzyskać dodatkowe korzyści. Wszystko to dobrze łączy się z pakietem personalizacji, aby dać graczowi wystarczającą swobodę w tym, jak specjalizują swoje postacie i robi to w sposób, który nie wydaje się zbyt skomplikowany lub skomplikowany.

Jednym z obszarów, które zacząłem mniej doceniać, jest tempo gry, ponieważ odkryłem, że Hard West 2 po prostu czuje się zbyt wolny przy czymkolwiek mniej niż czterokrotnie szybszym od prędkości rozgrywki - co tak się składa, że jest opcją maksymalnej prędkości. Dotyczy to zarówno wędrówek po nadświecie, który w regularnym tempie wydaje się otępiająco powolny, jak i w walce, zwłaszcza gdy mierzysz się z wieloma wrogimi jednostkami, które potrzebują wieczności, aby usunąć swoją turę z drogi.

Ale ogólnie rzecz biorąc, naprawdę polubiłem Hard West 2. Mocno wierzę, że jego miażdżący poziom trudności zrazi wielu graczy i że może to być największa przeszkoda dla wielu fanów. Ale dla wszystkich weteranów X-COM i strategii turowych, którzy są przyzwyczajeni (i doceniają) do bycia absolutnie poobijanymi podczas grania w gry wideo, powinno to być na twojej ulicy. Wszyscy inni, zostaliście ostrzeżeni.

08 Gamereactor Polska
8 / 10
+
Walka ma wystarczająco dużo narzędzi, aby zachować świeżość. Brak procentów, które sprawiają, że kwestionujesz swoje zdrowie psychiczne. Pakiet personalizacji, w szczególności system kart do gry, jest zgrabną funkcją.
-
Trudność jest wstrząsająca. Tempo jest zbyt wolne.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
Hard West 2Score

Hard West 2

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Wybraliśmy się na amerykański Zachód, aby upolować Ghost Train w sequelu strategii Ice Code Games.



Wczytywanie następnej zawartości