Polski
Gamereactor
recenzje
World of Warcraft: Dragonflight

World of Warcraft: Dragonflight

Najnowszy dodatek rozwija skrzydła i zmierza w kierunku lepszej przyszłości World of Warcraft.

HQ

Nie jest tajemnicą, że po 18 latach World of Warcraft potrzebuje odnowy. Podczas gdy silnik gry, grafika i mechanika otrzymywały ciągłe aktualizacje, sama historia jest coraz trudniejsza do śledzenia, z tego powodu wielu uważało najnowszy dodatek, Shadowlands, za pewną porażkę.

Na szczęście w Dragonflight Blizzard powraca do tego, co robią najlepiej: budowania świata i ugruntowanych narracji, które sprawiają, że gra jest przystępna i ekscytująca.

World of Warcraft: Dragonflight

Podczas gdy Shadowlands skupiało się na śmierci, zniszczeniu i życiu pozagrobowym ze wszystkimi wspaniałymi filozoficznymi tematami, które się z tym wiążą, Dragonflight jest biegunowym przeciwieństwem. Tutaj skupiamy się na życiu, czystej radości istnienia, optymizmie i chęci tworzenia lepszego świata dla naszych... Eh... dzieci smoków. Oczywiście jest jeszcze miejsce na złożoność, smutek i wspomnienia. Zadanie "Stay for a While" było szczególnie prowokujące do myślenia w sposobie radzenia sobie z tak zwanym "absolutnym złem".

To jest reklama:

Ale przewińmy do tyłu i zacznijmy od początku. Jeśli nie widzieliście zwiastuna premierowego, jest on tutaj:

HQ

W Dragonflight podróżujemy do miejsca narodzin smoków Azeroth, tych, które strzegą czasu i samego życia. Po kilku rozszerzeniach osadzonych w innych częściach wszechświata, powrót do domu jest całkiem pocieszający - i miejmy nadzieję, że tym razem na dobre.

Polecam rozpoczęcie rozgrywki jako nowa rasa Drachtyr i ich klasa Evoker. Przejście przez ich obszar startowy zajmuje tylko kilka godzin i zapewnia znacznie lepsze ustawienia dla fabuły, w porównaniu do tego, co dostajesz z innymi rasami. Jest to tak zwana kombinacja klas/rasy, więc nie możesz grać klasą z innymi rasami, a Drachtyr może grać tylko jako Evokers. Jest to również klasyczna klasa bohatera, co oznacza, że zaczynasz od poziomu 58 i, tak jak każda inna rasa, która zaczyna neutralnie, później dostaniesz szansę dołączenia do Hordy lub Przymierza. Biorąc to pod uwagę, wiele innych wcześniej niemożliwych kombinacji ras i klas zostało odblokowanych dla innych ras. Ma to sens pod względem zabawy, ale może nie pod względem budowania świata, ponieważ czterometrowy byk ważący 800 kilogramów prawdopodobnie nie jest najbardziej zwinnym łotrzykiem.

To jest reklama:

Drachtyr znajdują się w jednej z pięciu stref, które znajdziesz na Smoczych Wyspach - ale w tej chwili nie wygląda na to, że można uzyskać do nich dostęp w jakikolwiek inny sposób. Jak jesteśmy przyzwyczajeni z innych rozszerzeń, istnieje centralne miasto, które działa jako neutralne centrum, do którego wszyscy gracze mają dostęp. Początkowo wydaje się, że jest to dość duży obszar, ale szybko odblokowujesz smoki, a te bestie mogą z łatwością pokonywać ogromne odległości w mgnieniu oka, ponieważ są znacznie szybsze niż zwykłe latające wierzchowce. Z drugiej strony wymagają wyczucia czasu i szybkich reakcji, jeśli zauważysz coś cennego w oddali. Jeśli spędzasz dużo czasu na zbieraniu roślin lub rudy żelaza, nie jest to najłatwiejszy sposób nawigacji. Krążą jednak plotki, że bardziej konwencjonalne latające wierzchowce zostaną odblokowane "później".

Być może to nie samo rozszerzenie, ale bardziej różne aktualizacje i zmiany, które wraz z nim następują, pozostawią największy ślad w grze. Jedną z funkcji jest teraz w 100% konfigurowalny interfejs użytkownika, w stylu tego, co Star Wars: The Old Republic wprowadził dziesięć lat temu. Innym jest znacznie bardziej wyspecjalizowany system craftingu o takiej samej złożoności i opcjach, do jakich jesteśmy przyzwyczajeni w nowoczesnych grach MMO. Innymi słowy, wewnętrzna struktura samej głównej gry otrzymała znaczącą aktualizację. Zmiany... wymaga przyzwyczajenia. Jestem rozdarty - trzy poziome paski akcji wydają się nieco zagracone, ale z drugiej strony ułatwiają korzystanie z funkcji nieprzypisanych do konkretnego skrótu klawiszowego. Trudno jednak winić za polerowanie graficzne, a prosta rzecz, taka jak ikony o wyższej rozdzielczości, sprawia, że gra jest znacznie bardziej współczesna.

World of Warcraft: Dragonflight

Drzewko umiejętności również przeszło gruntowną przebudowę i jest teraz łatwiejsze w zarządzaniu. Istnieje wiele interesujących umiejętności do wyboru, ale ponieważ punkty umiejętności muszą być teraz wydawane na różne gałęzie, z których każda należy do innej specjalizacji, czasami wydaje mi się, że mam mniej opcji niż wcześniej. Prawdopodobnie dla równowagi, ale jednak.

Z drugiej strony, quest pozostaje w większości taki sam. Niektóre są dobre, niektóre przyzwoite, a niektóre są wręcz nudne. Ale zapewnia motywację, nawet w przypadku najbardziej bezmyślnych zadań, że gra wprowadza złoczyńcę rozszerzenia wcześnie i ogólnie buduje historię w ekscytujący, choć raczej przewidywalny sposób.

Lochy, choć dobrze wykonane, są również bardzo podobne do tych, które można znaleźć w Shadowlands. Zapewniają wiele interesujących odmian dobrze znanej mechaniki, a każda z nich ma solidny motyw i design. Szkoda tylko, że jakoś nie zapomnieli dodać odradzania się AOE w walkach z bossami, co i tak okazuje się dość uciążliwe podczas grania w DPS do walki wręcz.

World of Warcraft: Dragonflight

Byłem jednym z tych, którzy uważali zarówno Outland, jak i Pandarię za całkiem ekscytujące i zabawne, i czuję to samo w odniesieniu do Dragonflight. Sposób, w jaki historia jest dostarczana, często przez postacie poboczne, sprawia, że świat gry wydaje się znacznie bardziej ugruntowany i wiarygodny - rzeczywiste miejsce, które chcesz zbadać i zamieszkać, zamiast losowego zbioru zadań i działań. To duży krok we właściwym kierunku i chociaż wciąż muszę przyzwyczaić się do wielu zmian, już czuję się jak w domu w świecie Dragonflight.

HQ
08 Gamereactor Polska
8 / 10
+
Wielkie budowanie świata i historia. Ekscytujący nowy wyścig. Wiele ulepszeń i zmian w interfejsie użytkownika.
-
Zadania różnią się jakością. Nie wszystkie zmiany są na lepsze.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości