Polski
Gamereactor
recenzje
Swordship

Swordship

Wysokie fale i szybkie szybowce znajdują się w menu w nowej grze niezależnej Swordship.

HQ

Uwielbiam, gdy gry ośmielają się być proste i oczywiście nie mówimy o prostocie na poziomie trudności, ale o koncepcji. Rzeczywiście, wiele najlepszych gier w historii świata opierało się na prostocie i trudno polemizować z wielkością gier takich jak Tetris, Pong i Pacman, nawet jeśli nie mają najbardziej zaawansowanych komponentów. Bardziej współczesne przygody oczywiście również przyjęły tę prostotę, a patrząc na tytuły takie jak Elite Beat Agents, Portal i Guitar Hero, one również są nasycone uproszczoną grywalnością, w której wyzwanie polega na doskonaleniu umiejętności w ramach ścisłego planu gry. Powodem, dla którego o tym piszę, jest to, że nowa gra niezależna Swordship działa na podobnych wodach i choć na pierwszy rzut oka może wydawać się zdradliwie prosta, ta prosta kombinacja udaje się popłynąć zaskakująco daleko i długo.

Swordship

Swordship polega zasadniczo na kradzieży kontenerów i dostarczaniu ich przestępczym kumplom, a robisz to, manewrując unoszącym się statkiem, który szybuje tuż nad ogromnymi zbiornikami wodnymi, które teraz dominują na świecie. Kradzież tych pożądanych skrzyń z ładunkiem wymaga jednak dużych umiejętności, a oprócz podróżowania z dużą prędkością po falach, robisz to, podczas gdy różni wrogowie robią wszystko, co w ich mocy, aby zatrzymać twoje postępy. To wszystko może nie brzmieć tak zaawansowane i szczerze mówiąc, nie leży to na sercu, ale większość wyzwania polega na tym, że jako gracz jesteś stłoczony w bardzo małej przestrzeni, gdzie najmniejszy błąd może cię kosztować wszystko.

Swordship
To jest reklama:

Dzieje się tak dlatego, że możesz zobaczyć grę z góry, podczas gdy twój pojazd porusza się od góry ekranu w dół, a atakujący wrogów robią to spod powierzchni lub w przestrzeni powietrznej. Problem polega na tym, że nie możesz walczyć. Twój statek nie jest wyposażony w żadne pociski ani karabiny maszynowe, a jedynym sposobem na pokonanie przeciwników jest nakłonienie ich do strzelania do siebie. Na przykład, jeśli chcesz pozbyć się wleczonego działa czołgowego, musisz poruszać się w jego pobliżu, aby inni wrogowie wycelowali, a gdy tylko zaczną napływać strzały, będziesz musiał zejść z drogi, aby uniknąć zabicia w tym procesie. Jest to ciągłe balansowanie między byciem ofensywnym i defensywnym, i chociaż nie musisz cały czas opanowywać swoich przeciwników, im więcej z nich uda ci się wyrzucić na dno morza, tym więcej punktów zdobędziesz.

Oczywiście nie byłoby to zabawne samo w sobie, gdyby rozgrywka i sama kontrola nie były czymś, o czym można pisać do domu. Na szczęście jednak deweloperzy Digital Kingdom zapewniają solidny klimat do sterowania, w którym naprawdę czujesz się jak przemytnik, który dzięki szybkim manewrom i jeszcze szybszemu nastawieniu zawsze ma szansę wyjść z tego żywy. Trudno opisać euforyczne uczucie, które pochodzi ze stania między dwiema wieżyczkami strzelniczymi wycelowanymi w ciebie, tylko po to, by zobaczyć, jak obie rozwalają się nawzajem na kawałki, gdy szybujesz pod falami jak delfin tuż przed tym, jak pociski trafią w cel. Wiele sekwencji w ten sposób jest prosto z filmów akcji, a ponieważ kamera może przybliżać i spowalniać czas, gdy te momenty występują, dodaje to niesamowicie wrażeń.

Swordship

Ważnym aspektem Swordship jest wtedy postęp. Dla każdego kontenera, który otrzymasz - i uda Ci się dostarczyć - stoisz przed wyborem, zanim rozpocznie się następna ścieżka. Czy powinieneś wysłać towary do swoich bossów i zwiększyć swój wynik, czy też powinieneś je zapisać i użyć jako dodatków na wypadek katastrofy? Ponownie, jest to balansowanie do rozważenia, a ponieważ możesz odblokować nowe rzeczy (nowe umiejętności i inne szanse i zakończenia), osiągając następny limit punktów, zawsze jesteś zmuszony rozważyć za i przeciw i zdecydować, czy zaryzykować, czy grać bezpiecznie. Ponieważ w Swordship nie ma sposobu, aby "szlifować" swoją drogę do sukcesu, musisz stale ewoluować i stawać się lepszym, aby zrobić kolejny krok i iść dalej.

To jest reklama:
Swordship

Prezentacja idzie w parze z resztą ogólnej filozofii gry, a dzięki czystej i prostej grafice, w której jasne kolory i odważne kontury malują świat niebezpieczeństwa i prędkości, udaje się uzyskać niesamowitą liczbę punktów. Muzyka również jest chwytliwa jak diabli i podobnie jak w grach takich jak F-Zero i Wave Race, z przyjemnością obserwujesz, jak twój mały statek pędzi wzdłuż pulsujących dźwięków wydobywających się z głośników. Jedynym prawdziwym minusem, jaki przychodzi mi do głowy, jest to, że chciałbym trochę więcej opcji sterowania. Ponieważ twój statek porusza się tak szybko, a najmniejszy błąd może oznaczać koniec, byłoby miło, gdybyś mógł dostroić ruchy boczne za pomocą przycisków na ramionach. Posiadanie tylko lewego drążka działa idealnie, ale w niektórych przypadkach chodzi o milimetry, a możliwość lekkiego przesunięcia w prawo lub w lewo (jak w grach takich jak F-Zero GX) sprawiłaby, że niesamowite wrażenia byłyby jeszcze trochę lepsze.

Ostatecznie jednak Swordship jest pełną adrenaliny grą niezależną, w której hasłami przewodnimi są wyzwania i finezja zmieszane z szybkością i akcją. Prosta koncepcja jest mocno w jej sercu, pozwalając graczom ewoluować wokół prostych elementów, i chociaż z pewnością można ją zaklasyfikować jako "cienką" dla tych, którzy wymagają dodatkowego wszystkiego, jest to przyjemność dla bardziej minimalistycznych graczy. Trzeba przyznać, że gra może wydawać się nieco monotonna przez dłuższy czas, ale jeśli użyjesz tego jako dobrze zaplanowanej przestrzeni oddechowej między majestatycznym RPG a następną grą przygodową, jest mnóstwo rozrywki na krótsze sesje.

Swordship
07 Gamereactor Polska
7 / 10
+
Świetny design, zabawna rozgrywka, niesamowita muzyka, cudowne wyzwanie
-
Nieco monotonny podczas dłuższych sesji, nieco skąpy w opcjach sterowania
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
SwordshipScore

Swordship

RECENZJA. Przez Joakim Sjögren

Wysokie fale i szybkie szybowce znajdują się w menu w nowej grze niezależnej Swordship.



Wczytywanie następnej zawartości