Polski
Gamereactor
recenzje
Hades

Hades

Ile śmierci potrzeba, aby uciec z piekła? Odpowiedź znajduje się w nowym wydaniu Supergiant Games.

HQ
HQ

Po długiej podróży przez wczesny dostęp, Hades jest wreszcie dostępny na PC i Switchu, wprowadzając podejście Supergiant Games do gatunku roguelite. Twórcy Bastionu, Transistor i Pyre tym razem przenieśli się do podziemi greckiej mitologii, wyczarowując bogatą historię, która stała się możliwa dzięki dobrze zaprojektowanej strukturze gry.

Zagreus, syn Hadesa, jest bohaterem tej przygody i ma dość życia w piekle własnego ojca. Zagreus nie jest jednak zagubioną duszą jak zwykli śmiertelnicy, ponieważ ma fizyczną formę, wyjątkowe zdolności i żyje w pałacu pełnym luksusów. Mimo to Zagreus pragnie wypłynąć na powierzchnię i opuścić podziemia, nawet wbrew woli ojca. Spełnienie tego życzenia nie jest jednak łatwym zadaniem, ponieważ konieczne będzie przejście przez niezliczone pomieszczenia pełne wrogów.

Na szczęście Zagreus będzie miał wsparcie kilku innych bogów i postaci z mitologii greckiej, w tym Posejdona, Ateny, Afrodyty, Aresa, a nawet samego Zeusa. Bogowie ci nie mogą bezpośrednio pomóc Zagreusowi, ponieważ ich moc jest ograniczona w królestwie Hadesu, ale mogą dać mu specjalne zdolności i efekty. Protagonista będzie mógł również wchodzić w interakcje z kilkoma postaciami w pałacu Hadesu, takimi jak trójgłowy pies Cérebrus, czarownica Nyx i dokuczliwy Hypnos.

To jest reklama:

Chociaż jest to gra roguelite, Hades ma silny komponent narracyjny, który, w prawdziwym stylu Supergiant Games, jest wzbogacony o doskonałe dialogi, które zostały ożywione przez fantastyczne występy aktorów. Aby rozwikłać całą historię, będziesz musiał kilka razy wydostać się z piekła, ale nie ujawnimy więcej, ponieważ w przeciwnym razie wchodzilibyśmy na terytorium spoilerów.

Nie da się ukryć, że Hades jest grą Supergigant, ponieważ zawiera kilka cech definiujących wcześniejsze gry studia. Bardzo odważny i kolorowy styl artystyczny 2D, izometryczna perspektywa, dopracowana rozgrywka i żywa ścieżka dźwiękowa to elementy wspólne dla praktycznie wszystkich gier w studiu, a Hades nie jest wyjątkiem.

Hades

Jest to jednak pierwszy roguelite studia, co innymi słowy oznacza, że Hades ma permanentną śmierć, losowo generowane poziomy i miękkie postępy między próbami. Elementy te są jednak bardzo dobrze powiązane z fabułą i działają w sposób, który nie jest tak frustrujący dla gracza, jak w innych roguelites, ponieważ poczucie postępu - nawet przy trwałej śmierci - jest świetne.

To jest reklama:

Kiedy Zagreus umiera, wskrzesza się w krwawej sadzawce w pałacu Hadesa, zawsze chętny do ponownej próby, ale jest to rozpoznawane przez historię i postacie, które komentują jego postępy i wydarzenia, które mogły mieć miejsce podczas jego ostatniej próby - jak pokonanie bossa. Zagreus zachowuje również wiele przedmiotów, których może użyć w pałacu, co pomoże ci stać się silniejszym przed następną próbą.

Ciemność to przedmiot, który zdobędziesz podczas przygody i pozwala odblokować atrybuty, które są najbardziej przydatne do przetrwania, takie jak zdolność do odrodzenia się raz po śmierci lub zyskania zdrowia za każdym razem, gdy zmieniasz pokoje. Klucze to kolejny rodzaj przedmiotów, które można wykorzystać do odblokowania dodatkowych atrybutów ciemności lub uzyskania dostępu do różnych rodzajów broni. Istnieje również cała sekcja budynków, które można odwiedzić, aby odblokować specjalne obszary w Piekle i pałacu, umeblować pokój Zagreusa, a nawet zmienić kolorystykę.

To, czego nie jest zachowywane przy każdej próbie, to moce bogów, które muszą być odzyskiwane za każdym razem, gdy zaczyna się nowe przejście przez piekło. Monety to kolejny przedmiot, który znika po śmierci, ale można ich użyć podczas każdej próby zdobycia przedmiotów lub umiejętności od kupca Charona.

Jeśli chodzi o rozgrywkę, Hades działa jak typowy action-RPG. Każda broń ma atak podstawowy i specjalny, ale będziesz mieć również dostęp do dash i ataku dystansowego. Atak dalekiego zasięgu jest używany przez specjalny kryształ, ale po rzuceniu kryształu musisz go odzyskać, aby użyć go ponownie. Jeśli trafisz wroga, kryształ zostanie "uwięziony" w celu i będzie można go odzyskać dopiero po jego wyeliminowaniu.

HQ

Te cztery działania są podstawą rozgrywki, ale można je zmienić na kilka sposobów. Najbardziej oczywistą jest broń - miecz jest idealny do walki wręcz, podczas gdy łuk jest idealny na przykład do ataków dystansowych. To powiedziawszy, ofiary bogów gwarantują również pewne efekty, które mogą nieco zmienić rozgrywkę. Możesz zwiększyć bezpośrednie obrażenia od ataków lub z czasem możesz uszkodzić efekty. Możesz nawet ulepszyć lub zmienić ataki specjalne i dodać efekt odblaskowy do deski rozdzielczej lub dodatkowe obrażenia, a nawet atak dalekiego zasięgu można wzmocnić lub całkowicie zmienić.

Każda oferta od bogów jest dostępna w trzech opcjach, a gracz wybiera, która z nich najlepiej pasuje do jego stylu gry. Możesz wybrać bardziej ofensywny lub defensywny, przejść do ataków frontalnych lub flankujących, a nawet stać się bardziej zwinnym lub odpornym. Istnieje wiele możliwości i będzie wiele okazji do odkrycia, gdy powtórzysz swoją podróż przez piekło.

To chyba największy problem Hadesa - powtarzalność wpisana w gatunek roguelite. Chociaż pokoje się zmieniają, fakt, że rozgrywka jest tak skoncentrowana na walce, sprawia, że doświadczenie jest nieco powtarzalne. Uważamy, że pewna różnorodność rozgrywki pomogłaby uczynić doświadczenie mniej powtarzalnym, na przykład okazjonalne łamigłówki, sekrety, a nawet sekcje platformowe, ale gra polega na walce.

Na szczęście jest to bardzo dobry system walki, z dopracowaną rozgrywką, kilkoma rodzajami wrogów i znakomitą scenerią. Jeśli lubisz gatunek roguelite, Hades jest doskonałą propozycją, a oczywiście, jeśli jesteś fanem Supergiant Games, jest to obowiązkowe - o ile jesteś przygotowany na powtarzalną strukturę gatunku.

08 Gamereactor Polska
8 / 10
+
Wspaniały styl wizualny. Kompaktowa rozgrywka z zaciętą akcją. Jedna z najlepszych struktur roguelite. Urzekające postacie. Ogromna głębia i wartość powtórki.
-
Chcielibyśmy mieć bardziej aktywne umiejętności. Brak różnorodności rozgrywki staje się nieco męczący.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
HadesScore

Hades

RECENZJA. Przez Ricardo C. Esteves

"Jeśli lubisz gatunek roguelite, Hades jest doskonałą propozycją i oczywiście, jeśli jesteś fanem Supergiant Games, jest to obowiązkowe.



Wczytywanie następnej zawartości