Polski
Gamereactor
recenzje
The Great War: Western Front

The Great War: Western Front

Chwyciliśmy za kask i z łopatą w ręku wyruszyliśmy kopać rowy w najnowszym tytule Petroglyph Games.

HQ

Jest rok 1918 i wojna dobiega końca. Niemcy okopali się, a wojska amerykańskie zaczęły ratować aliantów na froncie zachodnim. Od tego momentu zaczyna się tryb treningowy i zostaję wrzucony do płonącej i zmęczonej wojną Europy. Zaczynanie od tyłu jest ekscytującą techniką narracyjną. Szybko zapoznasz się z całą gamą pojazdów, technologii i nie tylko, ponieważ rozpoczynając nową kampanię, możesz oczywiście zacząć od 1914 lub 1916 roku, ale wiele z nich wciąż jest zablokowanych. Tryb treningowy szybko pozwolił mi zrozumieć wszystkie elementy tej strategii o średnim stopniu trudności.

Masz tryb kampanii z wydarzeniami tekstowymi, ulepszaniem miast, kupowaniem materiałów i armat. W tym trybie, przypominającym połowę Total War, podejmujesz ważne decyzje, które mają wpływ na bitwy; które okopy na froncie zachodnim powinny zostać wzmocnione; które powinny zostać ulepszone; która technologia powinna zostać odblokowana i gdzie twoje zasoby powinny zostać przetransportowane. Kampania polega zasadniczo na tym, jak równoważysz wydawanie pieniędzy i dostępność zasobów. W tym miejscu zasady gry stają się jasne. Twoim celem jest zredukowanie woli wroga do walki do zera poprzez bezpośrednie bitwy, mądre decyzje i zadawanie strat wrogowi przy użyciu twoich zasobów i strategicznego sprytu.

The Great War: Western Front
Mapa kampanii jest dość mała, ale każdy sześciokąt oszczędza wpływ bitew na środowisko.

Gdy osobiście przyjedziesz do bitwy, wszystkie typy żołnierzy, pojazdy i wszystko, co wysłałeś, zostanie przeniesione do tej piaskownicy. Następnie możesz wykorzystać swoje zasoby do budowy i ulepszania okopów, rozmieszczania żołnierzy i artylerii i nie tylko. Korzystając z ograniczonych zasobów, zostaniesz zmuszony do roli atakującego lub obrońcy. Każda ze stron może zmienić strategię w dowolnym momencie, a prawdziwą gwiazdą tej gry strategicznej nie jest nieco przestarzała grafika lub mniej imponujące przerywniki filmowe, ale raczej faza planowania, w której możesz wyciągnąć okopy, umieścić drut kolczasty, gniazda karabinów maszynowych i zbudować linię obrony.

To jest reklama:

Możesz także użyć saperów, aby wysadzić linię obrony przeciwnika podczas bitwy. Z pomocą nowych technologii, takich jak karabiny maszynowe, gaz, samoloty, balony na ogrzane powietrze i inne rzeczy, żołnierze kończą spadając jak muchy. Gra zapisze nawet obrażenia zadawane otoczeniu, układ okopów w tym konkretnym sześciokącie i tak dalej do następnej bitwy. Oznacza to, że mapy z zielenią, domami i życiem dynamicznie zamieniają się w ziemię niczyją w trakcie kampanii. Uwielbiam ten konkretny mechanizm i mam nadzieję, że więcej programistów z niego skorzysta, ponieważ w tym konkretnym przypadku jest to również nieprzyjemne przypomnienie straszliwej tragedii, jaką była Wielka Wojna.

The Great War: Western FrontThe Great War: Western Front
Sztuka jest mieszanej jakości. Te elementy wyglądają naprawdę dobrze. Jednocześnie są bardziej rozczarowujące, na przykład zastrzelenie następcy tronu w Sarajewie z sekwencji intro.

Od czasu do czasu może się wydawać, że tysiące żołnierzy ginie podczas walki, a to dlatego, że tak jest. The Great War: Western Front stawia perspektywę na ten rodzaj konfliktu w rodzaju maszynki do mielenia mięsa i chociaż skupia się wyłącznie na zmniejszonej części frontu zachodniego, a nie na całej wojnie, jest to wyczerpująca rozrywka na dobre i na złe. Bitwy toczą się tam i z powrotem i testują twoją wolę, aby nadal wysyłać żołnierzy na śmierć. Łatwo jest wyskoczyć toczącą się artylerię, wysyłając fale ludzi przez ziemię niczyją na dźwięk gwizdów, zanim zapadnie cisza po tym, jak ogień wrogich karabinów maszynowych ich ścina. Podobnie jak ty, przeciwnik będzie próbował wzmocnić swoje pozycje i zaatakować cię. To jest wojna metrów, a nie kilometrów. Każde pole, które zajmiesz, często oznacza, że wróg bierze kolejny, a kiedy odzyskasz utracony teren, najprawdopodobniej zrobi to również wróg.

We wczesnych godzinach porannych kampanii bitwy często składają się z patowych potyczek, małych zwycięstw i okazjonalnych poważnych. Nawet jeśli przejmiesz jeden lub oba punkty kontrolne po stronie wroga, nie oznacza to, że wygrasz całą wojnę. To właśnie podczas bitew w grę wchodzi jedyna dyplomacja w grze. Kiedy zobaczysz, że powstrzymałeś wroga lub zadałeś przeciwnikowi niewielką stratę, możesz poprosić o zawieszenie broni. Możesz także wycofać swoje siły i przyznać się do porażki. Na krótką metę może cię to trochę kosztować, ale możesz uratować tysiące ludzi, aby walczyć następnego dnia.

To jest reklama:
The Great War: Western FrontThe Great War: Western FrontThe Great War: Western Front
Dostajesz wiele statystyk z bitew. Drzewa technologiczne są interesujące, ponieważ różne strony zaczynają się od nieco innych punktów. Na przykład Niemcy zaczynają od punktów w ciężkiej artylerii. Możesz jednak swobodnie kupować technologie w razie potrzeby, ale nie możesz kupić ich wszystkich podczas kampanii.

Wiedza, kiedy wezwać do zawieszenia broni, a kiedy wyrzucić wszystko, co masz, w tym cenne zasoby, które można wykorzystać w innym konflikcie, jest kluczem do sukcesu. Jeśli zużyjesz wszystkie swoje materiały podczas bitew i nie masz pieniędzy, aby kupić więcej na mapie kampanii, nie możesz zaatakować przeciwnika na innej części frontu. Czuję, że komputer powstrzymuje gracza w rozsądny sposób, ponieważ chociaż oszukuje, działał dobrze podczas mojego czasu z kampanią. Nie jest to do końca pochwała, ponieważ chcę wierzyć, że przeciwnicy komputerów mogą stać się mądrzejsi, jeśli w branży jest wola.

Pod względem dźwięku gra jest tutaj więcej niż użyteczna. Raczej to grafika wygląda trochę przestarzało. Podejrzewam, że skala wszystkich efektów i tym podobnych jest czynnikiem przyczyniającym się do tego, ale grafice przydałoby się nieco więcej szczegółów i dbałość o spełnienie dzisiejszych standardów gier strategicznych. Przerywniki filmowe składają się z grafiki 2D, która nie zachwyca. Rozumiem, że sekwencje 3D nie są tanie, ale jednocześnie szczegółowe sekwencje dodają zarówno lepszej atmosfery, jak i ogólnego doświadczenia.

The Great War: Western FrontThe Great War: Western Front
Bitwa, która doprowadziła do tego, że wróg zażądał zawieszenia broni. Przejęcie drugiego punktu kontrolnego kosztowało mnie więcej, niż było warte, więc przyjąłem prośbę.

Pomimo grafiki, wydaje się, że jest to kompetentna i dobrze przemyślana gra. Rzadko dostajemy dobre tytuły strategiczne z I wojny światowej od doświadczonych deweloperów, chociaż w ostatnich latach pojawiło się więcej tytułów z I wojny światowej w innych gatunkach. Petroglyph Games nie są amatorami w tworzeniu gier i to wyraźnie widać. Mam nadzieję, że Petroglyph dostanie szansę odtworzenia frontu wschodniego i być może całej wojny w przyszłości, ponieważ nowe narody wciągnięte w konflikt przez lata kampanii bardzo skorzystałyby na jego różnorodności. Walka w wojnie na dwa fronty jako Niemcy, granie jako zmieniające sojusz Włochy, Imperium Osmańskie, carska Rosja lub Cesarstwo Austro-Węgierskie również byłoby interesujące.

Jest to gra, która stara się uczynić front zachodni interesującym nowymi siedzibami. Widzę pasję, która przenika projekt pomimo szeregu wad, a także zauważalne, że gra tak naprawdę nie ma budżetu, którego potrzebuje. W trybie wieloosobowym brakuje trybu kampanii, a same bitwy prawdopodobnie nie będą bawić wiecznie. Kampania przeciwko komputerowi i historyczne potyczki związane z pakietem są zdecydowanie głównym daniem tutaj.

The Great War: Western Front
Jest dobra encyklopedia i zaskakująco dobry tryb treningowy, biorąc pod uwagę gatunek.

W tej chwili niewiele jest rzeczy, które konkurują z The Great War: Western Front i jest to prawdopodobnie najlepsza współczesna interpretacja wojny pozycyjnej na rynku gier. Miałem wystarczająco dużo zabawy z różnymi systemami gry, aby powiedzieć, że jest to dobre doświadczenie, jednak ma swoje wady, które uniemożliwiają jej osiągnięcie większych wysokości.

07 Gamereactor Polska
7 / 10
+
Solidna kampania. Mapy pamiętają obrażenia i wpływ gracza. Mnóstwo rodzajów wojsk. Wciągająca mechanika gry.
-
Oszukiwanie AI. Brak trybu kampanii wieloosobowej. Nieco ograniczona skala mapy kampanii. Przestarzała grafika i sztuka o różnej jakości.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości