Polski
Gamereactor
recenzje
God of Rock

God of Rock

Modus Studios stawia przeciwko sobie najlepszych muzyków w historii w tym rytmicznym wojowniku 2D.

HQ

Ogólnie rzecz biorąc, nie widzimy, aby wiele gier należało do kategorii rhythm-fighter. W rzeczywistości w przeszłości niektóre z najbardziej znanych przykładów tego typu gier miały postać Rock Band i Guitar Hero,, a konkretnie trybów, w których gracze rywalizowali ze sobą w bitwie rytmu i umiejętności. Podczas gdy God of Rock ma dużą znajomość, jeśli chodzi o te doświadczenia, tytuł Modus Studios' jest unikalnym założeniem na wskroś, a to ma zarówno zalety, jak i słabości.

Ponieważ God of Rock jest wojowniczą grą rytmiczną 2D, pomysł polega na przejęciu kontroli nad jedną z obsady różnych postaci muzycznych, a następnie wykorzystaniu ich do pokonania życia przeciwnika w meczu jeden na jednego. W przeciwieństwie do Mortal Kombat, Street Fighter, Tekken i wszystkich innych wojowników 2D, God of Rock nie jest definiowany przez kombinacje i listy ruchów, ale raczej musisz naciskać przyciski w odpowiednim momencie, aby móc zadawać obrażenia przeciwnikowi, blokować ataki i generować energię niezbędną do używania specjalnych ruchów. Jest to, jak już powiedziałem, bardzo wyjątkowe założenie.

HQ

Problem polega na tym, że w przeciwieństwie do zwykłych wojowników 2D, gdzie chodzi bardziej o zapamiętywanie kombinacji, a następnie aktywne ogrywanie przeciwnika w czasie rzeczywistym, God of Rock polega bardziej na pokonaniu wygenerowanego rytmicznego utworu, który jest przed tobą. Jest to tak szybka i wymagająca gra, że traci ten urok rywalizacji, ponieważ nigdy tak naprawdę nie masz szansy, aby poświęcić chwilę i zaplanować z wyprzedzeniem lub przestudiować sytuację, w której znajdujesz się ty i twój przeciwnik. Od momentu rozpoczęcia meczu musisz być całkowicie skoncentrowany na nutach pojawiających się na twoim torze, tak jakbyś odwrócił wzrok, aby sprawdzić pasek zdrowia lub docenić tło i akcję wręcz, w którą są zamknięte postacie, przegapisz notatki, otrzymasz obrażenia, stracisz kombinacje i ogólnie znajdziesz się w trudnej sytuacji.

To jest reklama:

I to jest właśnie problem, z którym boryka się God of Rock. Wszystko na ekranie poza małą częścią poświęconą twojemu utworowi może równie dobrze nie istnieć, ponieważ po prostu nie masz szansy tego docenić. Jasne, często zdarzają się krótkie (a kiedy mówię krótkie, mam na myśli kilka sekund) momenty, w których możesz skierować swoją uwagę gdzie indziej, ale realistycznie będzie to wykonanie jednego ze specjalnych ataków combo, które musisz popełnić w pamięci. Jak na grę z tak prostą koncepcją, gra jest naprawdę wymagająca.

Z drugiej jednak strony God of Rock jest grą, do której bardzo łatwo się dostać. Tak, w miarę jak zwiększasz poziom trudności, grasz przeciwko lepszym prawdziwym graczom i generalnie spędzasz więcej czasu w jednym meczu (ponieważ tempo uderzeń na torze wzrasta, im dłużej trwa mecz), sprawy stają się znacznie trudniejsze. Ale dla tych, którzy po raz pierwszy chcą zagrać God of Rock, wszystko, co naprawdę musisz wiedzieć, to gdzie znajdują się cztery główne przyciski na kontrolerze. Czy to Xbox's A, B, X, Y, czy PlayStation's Cross, Circle, Square, Triangle, są to jedyne wejścia, które kiedykolwiek będziesz potrzebować do grania. Kombinacje wymagają kilku ruchów drążka analogowego lub dotknięcia D-pad, ale w większości są to tylko te cztery przyciski i te cztery przyciski. Ten poziom prostoty jest imponujący.

God of RockGod of Rock
God of RockGod of Rock
To jest reklama:

Punktem kulminacyjnym jest również obsada postaci. Posiadanie 12 osób, z których każda odzwierciedla określoną kulturę i gatunek muzyki oraz ma unikalne ataki combo, to świetna zabawa. Moim osobistym faworytem był bez wątpienia King, bo kto nie chciałby grać jako coś, co wyraźnie ma być karykaturą Elvisa Presleya. Haczyk jednak, jak wspomniałem wcześniej, polega na tym, że kiedy wchodzisz w mecz, nie ma znaczenia, kogo wybierzesz, ponieważ poza tymi nieco innymi kombinacjami, bardzo niewiele jest sposobu, aby powiedzieć, kim grasz, bez odwracania wzroku od ścieżki rytmicznej i poświęcania szansy na wygraną.

Lista dostępnych trybów gry jest również nieco płaska, ponieważ podobno istnieje Story Mode, ale wydaje się, że jest to bardziej sposób na wrzucenie do meczów w stylu zręcznościowym. Poza tym patrzysz na lokalne mecze, tryb wieloosobowy online, a następnie edytor poziomów, który naprawdę ma być tutaj zbawienną łaską, ponieważ możesz podejmować nowe warianty torów, które zostały zaprojektowane przez społeczność. Zasadniczo wydaje się, że God of Rock brakuje kilku uderzeń, a dla graczy solo lub tych, którzy nie zamierzają grać wielu lokalnych meczów, prawdopodobnie nie potrwa długo, zanim zaczniesz znaleźć tutaj rzeczy nieco powtarzalne.

Biorąc to pod uwagę, uwielbiam koncepcję tej gry i myślę, że ma potencjał na przyszłość, jest po prostu zbyt wiele obszarów, które działają przeciwko sobie, aby God of Rock mógł teraz stać na własną rękę.

06 Gamereactor Polska
6 / 10
+
Świetny wachlarz postaci. Niesamowita ścieżka dźwiękowa. Łatwy do podniesienia i grania.
-
Trudno docenić cokolwiek innego niż mechanikę rytmu. Różnorodność trybów gry jest nieco płaska. Powtarzające się.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
God of RockScore

God of Rock

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Modus Studios stawia przeciwko sobie najlepszych muzyków w historii w tym rytmicznym wojowniku 2D.



Wczytywanie następnej zawartości