Polski
Gamereactor
recenzje
Mighty Doom

Mighty Doom

Bethesda przeniosła serię Doom na telefony komórkowe, ale w najgorszy możliwy sposób.

HQ

Doom nie miał lepiej od samego początku. Zarówno Doom z 2016 roku, jak i sequel Doom Eternal okazały się ogromnym sukcesem, zarówno wśród fanów, jak i krytyków, i chociaż nie wiemy na pewno, że id Software aktywnie pracuje nad kolejną grą z serii, pomysł jest całkiem atrakcyjny, szczerze mówiąc.

Jest to zatem całkiem dobra okazja do uruchomienia mobilnego spin-offu. Oczywiście, większość konsumentów, którzy spieszą się do domu z pracy, aby włączyć konsolę lub komputer, nie ma zbyt wiele miłości do ryczącego morza, jakim stał się rynek mobilny, ale chodzi o to, że czas jest na miejscu.

Mighty Doom
To jest reklama:

Ale wiesz, co jest nie tak? Co jest tak zagrożone, że kwestionujesz zdolność Bethesdy do obsługi licencji Doom? Mighty Doom, wspomniany wcześniej mobilny spin-off, który może zapewnić sporadyczną rozrywkę, ale jest tak pochłonięty antykonsumencką monetyzacją, że trudno to wybaczyć.

Mighty Doom to strzelanka z dwoma drążkami z elementami roguelike, co oznacza, że za każdym razem zaczynasz od zera z Doom Slayer, który automatycznie strzela, ale następnie poruszasz się, aby trafić niezliczone demony umieszczone na twojej drodze, ale także aby uniknąć ognia wroga.

Weźmy najpierw kilka okoliczności łagodzących. Mighty Doom ma solidną ścieżkę dźwiękową, która opiera się na kultowych tonach i pejzażach dźwiękowych kompozytora Micka Gordona. Ponadto przejście na bardziej kolorową i "uroczą" grafikę jest całkiem udane, a niemal inspirowane chibi przeprojektowania znanych typów demonów są w rzeczywistości dość pomysłowe.

Okej, to wszystkie miłe rzeczy, które miałem do powiedzenia. Cóż, wiesz, gra jest darmowa. Warto o tym wspomnieć, dlatego istnieje zachęta, aby go pobrać i spróbować. Nie chodzi o to, że sama monetyzacja jest tu prowokująca, ale sposób, w jaki te systemy są wdrażane, uniemożliwia graczowi ... cóż, graj.

To jest reklama:

Przede wszystkim istnieje niezliczona ilość rodzajów walut, takich jak energia, monety, unikalne klucze do każdego z ośmiu rodzajów sprzętu, który nosisz ze sobą, oraz kryształy - niektóre z nich można kupić za prawdziwe pieniądze, nawiasem mówiąc. Następnie, oczywiście, są Loot Boxes, które dają szybszy dostęp do kluczowych aktualizacji. Wszystko to jest całkowicie mylące i ma na celu wyłącznie zachęcenie gracza do zakupu hurtowego "na wszelki wypadek".

Co więcej, masz tylko 20 Energy, a rozpoczęcie gry kosztuje 5 Energy, więc nie zawsze możesz grać w Mighty Doom, kiedy chcesz, co sprawia, że myślisz o grach takich jak Harry Potter: Hogwarts Mystery lub Dungeon Keeper Mobile . Oczywiście możesz przyspieszyć regenerację Energy, używając Crystals, tej samej waluty, której używasz do zakupu Loot Boxes.

Mighty Doom

Każdy element wyposażenia można ulepszać dziesiątki razy i naprawdę trudno jest nawet zdać sobie sprawę, że kupiłeś nawet jedno ulepszenie dla jednego sprzętu. Oznacza to również, że jesteś już sfrustrowany, zanim wejdziesz do gry, ponieważ tutaj Mighty Doom przedstawia tak zwany "skok trudności", gwałtowny wzrost trudności, który wydaje się być dostosowany do tego, aby przekonać cię do zakupu większej ilości waluty premium.

Prawdopodobnie nie jestem najlepszy w grach i z pewnością nie jestem przyzwyczajony do mobilnego sterowania, ale znam moje strzelanki z dwoma drążkami, a Mighty Doom zaczyna rzucać w ciebie tak wieloma wrogami stosunkowo szybko i zwiększa punkty życia wrogów tak szalenie, że wydaje się wręcz niemożliwe ukończenie poziomów od poziomu 4 (czyli kilka godzin) bez uciekania się do kupowania ulepszeń za prawdziwe pieniądze.

Wrogowie, tacy jak Revenants strzelają do ciebie granatami, Pinkies biegną w twoim kierunku poza zasięgiem wzroku, a poziom może łatwo rozpocząć się od 30-40 wrogów naraz, co czyni go całkowicie i całkowicie niemożliwym do pokonania bez zainstalowanych poważnych ulepszeń.

Nie odważyłbym się zgadywać, ile czasu zajmie ukończenie Mighty Doom, lub po prostu cieszyć się nim bez wydawania prawdziwych pieniędzy. Sam go nie ukończyłem, ale czuję się dobrze przygotowany, aby stwierdzić, że Mighty Doom jest plamą na reputacji serii. Mało tego, przypomina nam, że rynek mobilny pozostaje toksycznym bagnem pełnym duchów udających coś zupełnie innego, niż są w rzeczywistości.

Wstydź się, Bethesdo.

03 Gamereactor Polska
3 / 10
+
Solidna grafika i muzyka.
-
Nieprecyzyjne sterowanie. Źle skonstruowane poziomy. Straszna monetyzacja. Wymaga waluty, aby nawet rozpocząć. Plaga reputacji serii.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości