Polski
Gamereactor
recenzje
Disney Speedstorm

Disney Speedstorm

Deweloperzy Asphalt, Gameloft, stworzyli pozbawioną uroku, bezosobową wersję Mario Kart 8 i nie jesteśmy pod wrażeniem.

HQ

Świat gier jest często bardzo dziwnym miejscem. Fakt, że nadchodząca darmowa gra od znanego twórcy darmowych gier na nasze telefony komórkowe wydała teraz edycję Early Access, która kosztuje 25,99 GBP, nie jest już zaskakujący. I byłoby w porządku, gdyby wysoko ceniony Disney Speedstorm Gameloft był przynajmniej naprawdę, naprawdę dobry.

Każdy film animowany, animowana postać lub postać z gry ma dziś własną grę wyścigową w stylu Mario Kart, aw ostatnich latach ten podgatunek został przepełniony plagiatem. Niektóre lepsze od innych. Little Big Planet Karting, Star Wars: Super Bombad Racing, Sonic Team Racing, Crash Nitro Racing, Kartrider, Warped Kart Racers to tylko niewielki wybór, a teraz Disney wkroczył na scenę, co nie jest szokiem. Nikt nie posiada praw i nie stworzył więcej kultowych postaci filmowych niż Disney, a kiedy ogłosili nieco ponad rok temu, że połączyli Wreck-It Ralph z Mickey, Donaldem, Goofym, Jackiem Sparrowem, Beast, Woodym i wszystkimi innymi w klon Mario Kart, było to oczywiste.

Disney SpeedstormDisney Speedstorm
Gameloft ukradł prawie wszystko z Mario Kart 8, z wyjątkiem udanej mechaniki gry / prędkości, uroku, wyzwania i głębi.

Gameloft to doświadczone studio, które opracowało prawie wyłącznie gry wyścigowe na nasze telefony komórkowe, a ich seria gier Asphalt jest teraz absurdalnie popularna i w dziewiątej odsłonie. W Disney Speedstorm w dużej mierze przejęli mechanikę gry z Asphalt 9: Legends, zmniejszyli tory i zastąpili wrak mini-samochodami w stylu Disneya, tworząc pewnego rodzaju mieszankę między statkami w F-Zero i mapami w Mario Kart 8.

To jest reklama:

Konfiguracja jest identyczna z Mario Kart. Ośmiu kierowców, każdy w gokartu, jeździ po krótkich torach z różnymi rodzajami motywów Disneya (inspirowanymi różnymi filmami / światami Disneya). W czterech punktach wokół każdego toru znajdują się bloki zawierające broń i power-upy, i oczywiście musisz jechać szybko, spychać przeciwników z drogi, podnosić broń i strzelać do kierowców przed sobą. Super proste i bezpośrednio zgrane z Mario Kart, oczywiście. Gameloft wprowadził również inne elementy bezpośrednio zaczerpnięte z Mario Kart 8, takie jak funkcja dryfowania (która jest prostsza, ale aktywowana w dokładnie taki sam sposób) i możliwość jazdy po ścianach poprzez określone (jasnoniebieskie) pola energetyczne w niektórych wybranych miejscach na torach.

Różnica polega na tym, że Disney Speedstorm to darmowa gra zaprojektowana jako usługa na żywo, co oznacza, że wszystko kosztuje, a wszystko jest zablokowane od samego początku. Mickey jest dostępny i wydaje się być "wszechstronną" postacią gry, podczas gdy wszystko inne jest zablokowane i musi zostać odblokowane przez czas gry lub prawdziwe pieniądze. I szkoda, jak zawsze, że nie ma czegoś tak prostego jak prosty, nieskomplikowany tryb gry, w którym po prostu wybierasz kierowcę i prowadzisz, bez całego zamieszania.

Disney SpeedstormDisney Speedstorm
Płacenie 26 funtów za darmową grę jest dość dziwaczne.

Obecnie brakuje również 70% obiecanych postaci Disneya, co oczywiście oznacza, że zostaną one wprowadzone w formie "sezonów" w nadchodzącym roku. Osobiście jestem bardziej niż trochę zmęczony tego rodzaju układem i naprawdę nie chcę siedzieć przez dziewięć godzin, aby grać wyłącznie jako Goofy.

To jest reklama:

Nie podoba mi się też to, jak czujesz się w tej grze, gdy jesteś w wyścigu. Fizyka jest okropna i zawsze wydaje się, że samochód unosi się dwa centymetry nad ziemią. Drifting jest zbyt prosty, co czyni go nudnym, a utworom brakuje całego uroku, różnorodności i zabawnych sztuczek, które można znaleźć w Mario Kart 8. Disney Speedstorm jest również zbyt wolny w pierwszych dwóch klasach, nawet jeśli dryfujesz i naciskasz, aby wyprzedzić konkurencję. Wydaje się, że hamulec jest cały czas częściowo wciśnięty, co jest frustrujące i nigdy tak nie jest w moim przypadku, powiedzmy, Mario Kart 8, gdzie nawet 50cc jest zabawne i dość trudne.

Nie podoba mi się też to, jak wygląda. Projekt nie jest niczym, co określiłbym jako coś innego niż porażkę, ponieważ kolorowy urok świata Disneya stał się tutaj trochę zbyt szary i trochę zbyt bezosobowy. Na przykład wygląd Jacka Sparrowa czy Belle z Beauty & The Beast przypomina niedbale zaimplementowane wersje Disney Infinity, a w połączeniu z technologią graficzną przypominającą gry mobilne nie chcę tego chwalić. Na PlayStation 5 gra Speedstorm wygląda dobrze, nawet jeśli trasy wyglądają na zbyt "mokre". Na Switchu liczba klatek na sekundę często spada do około dziesięciu klatek na sekundę (z 30), co w moim świecie sprawia, że jest to prawie niegrywalne na konsoli Nintendo.

Disney Speedstorm
W przypadku Switcha częstotliwość odświeżania ekranu spada z 30 FPS do dziesięciu w regularnych odstępach czasu.

Naprawdę chciałem polubić Speedstorm, ponieważ uwielbiam Mario Kart 8: Deluxe, kocham Sonic Team Racing i naprawdę lubię Crash Nitro Racing. Ale nie mogę. Jest to bezduszne, pozbawione wyobraźni i głupie w swoim projekcie i tylko sposób, w jaki Gameloft i Disney próbują szybko zarobić na stale rosnącym podgatunku. Mój ośmioletni syn nie był wczoraj pod najmniejszym wrażeniem i opuścił kanapę po zaledwie trzech wyścigach, co pod wieloma względami może być najgorszym werdyktem, jaki kiedykolwiek otrzyma ta gra.

04 Gamereactor Polska
4 / 10
+
Muzyka jest przyjemna. Dobra prezentacja.
-
Monotonna mechanika gry. O wiele za wolno. Brak osobowości. Bez uroku. Niezbyt ładne.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
Disney SpeedstormScore

Disney Speedstorm

RECENZJA. Przez Petter Hegevall

Deweloperzy Asphalt, Gameloft, stworzyli pozbawioną uroku, bezosobową wersję Mario Kart 8 i nie jesteśmy pod wrażeniem.



Wczytywanie następnej zawartości