Polski
Gamereactor
recenzje
Mia and the Dragon Princess

Mia and the Dragon Princess

Wales Interactive powraca z najnowszym dziełem FMV, które łączy piratów, starożytne tajemnice i londyńskich gangsterów.

HQ

Zrobiłem trochę tradycji czekania na następny Wales Interactive tytuł. Deweloper jest jednym z niewielu, którzy wciąż eksplorują przestrzeń FMV, a zatem tworzy gry wideo, które są znacząco wyjątkowe w porównaniu z innymi projektami na rynku. Ale chociaż znalazłem zabawne momenty w jego ostatnich tytułach, takich jak Bloodshore i Ten Dates, jego najnowszy projekt, Mia and the Dragon Princess, nie spełnia wielu kryteriów.

Historia tej gry obraca się wokół barmanki znanej jako Mia, która zostaje wrzucona w życie chaosu, gdy spotyka dziwną kobietę uciekającą przed policją. W miarę rozwoju narracji zaczynasz się dowiadywać, że ta kobieta jest piratem z 17-wiecznej Azji Południowo-Wschodniej, który został dosłownie zamrożony w czasie po tym, jak jej statek zatonął w Arktyce, i że jest bezpośrednio związana z dziwaczną historyczną tajemnicą, która dotyczy potomków legendarnego pirata, którzy teraz są właścicielami i prowadzą obskurny bar w Londynie.

HQ

Nie trzeba dodawać, że jest tu wiele ruchomych części, a Mia and the Dragon Princess nie wyjaśnia ich zbyt dogłębnie. Tak naprawdę nie czujesz się zainteresowany ani związany z historią i tajemnicą, którą próbuje utkać, ponieważ nie ma czasu, aby ją dobrze rozwinąć. Po prostu zostajesz wepchnięty w następną scenę bez szansy na przetrawienie lub rozpakowanie tego, co się stało, i to dokładnie to samo dotyczy postaci i rozwoju, który otrzymują. Żadna osoba nie czuje się zbyt fascynująca, ponieważ nie ma prawdziwego wyjaśnienia jej motywów ani tego, co nimi kieruje. A ponieważ zamrożony w czasie pirat nie mówi po angielsku, istnieje również paskudna bariera językowa, z którą gra nieskutecznie sobie radzi.

To jest reklama:

Ale to wszystko jest kwestią skryptową, ponieważ podczas gdy wiele tytułów Wales Interactive's ma dość małą koncepcję, ale są rozszerzone o rozgałęzione opcje narracji, których używa, Mia and the Dragon Princess próbuje robić zbyt wiele rzeczy naraz, co powstrzymuje jakąkolwiek część gry przed doskonałością. Zbyt wiele postaci i zbyt wiele przeplatających się wątków. Tak, jest to powód, aby doświadczyć innych gałęzi historii, celowo wybierając inną odpowiedź niż wcześniej, ale ponieważ historia jest tak nieskutecznie opowiedziana w pierwszej kolejności, nie jest to również rozwiązanie rażących problemów, przed którymi stoi gra.

Jeśli chodzi o narrację, wybory, których gracz może dokonać w historii, są dość powtarzalne przez całą grę. Podczas gdy protagonistka Mia ma atrybuty, które śledzą sposób, w jaki traktuje ludzi, których spotyka w grze, kiedy kilka wyborów w grze, czy chcesz, aby Mia była "asertywna" czy "miła", tak naprawdę nie robi to zbyt wiele dla stworzenia atrakcyjnego systemu dialogowego. Zamiast pytać mnie, czy chcę odblokować toaletę, czy nie, byłoby bardziej ekscytujące mieć więcej opcji, jeśli chodzi o rozwiązywanie starożytnych i dawno zapomnianych zagadek, na które natrafia obsada w miarę rozwoju historii.

Mia and the Dragon PrincessMia and the Dragon PrincessMia and the Dragon Princess
Mia and the Dragon PrincessMia and the Dragon PrincessMia and the Dragon Princess
To jest reklama:

Rzeczywiste występy obsady też nie są czymś, o czym można by pisać do domu. Jasne, Paul McGann próbuje podnieść swoje dialogi na nowe wyżyny z dość niepokojącym i apatycznym występem jako główny antagonista gry, ale reszta obsady stara się w ogóle wyciągnąć wiele z postaci. Biorąc to pod uwagę, sceny walki są naprawdę dobrze choreograficzne i można powiedzieć, że wiele planowania, ćwiczeń i nacisku poszło na ich produkcję.

Gra ma również bardzo osobliwe problemy z wydajnością, które stale widzą, jak dźwięk zanika, podczas gdy gra czeka na podjęcie decyzji. Również przejścia między scenami są niesamowicie szarpane i poważnie wpływają na immersję historii, ponieważ wydają się twardymi cięciami na czarnych ekranach. Czasami Mia and the Dragon Princess przypomina bardziej film studencki niż grę od dewelopera, który już dostarczył mnóstwo podobnych doświadczeń FMV.

Dlatego trudno mi postrzegać Mia and the Dragon Princess jako jedną z najlepszych prac Wales Interactive's. W porównaniu do prostszego i lepiej przemyślanego Ten Dates, ta gra wydaje się krokiem w złym kierunku na wiele sposobów. Z mniej ruchomymi częściami i bardziej spójną fabułą, potencjalnie mogłoby to być coś bardziej ekscytującego, ale w tej chwili trudno jest docenić wiele w tej grze.

05 Gamereactor Polska
5 / 10
+
Sceny walki są dobrze choreografowane. Mnóstwo powtarzalności.
-
Historii brakuje skupienia i rozwoju. Janky przecina się między scenami. Rozczarowujące decyzje.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty

0
Mia and the Dragon PrincessScore

Mia and the Dragon Princess

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Wales Interactive powraca z najnowszym dziełem FMV, które łączy piratów, starożytne tajemnice i londyńskich gangsterów.



Wczytywanie następnej zawartości