Polski
Gamereactor
guide
Monster Hunter: Wilds

Monster Hunter: Wilds: Różnice między efektami żywiołów a efektami statusu

Moja najlepsza próba wyjaśnienia niektórych z najbardziej skomplikowanych mechanik Monster Hunter: Wilds w 800 słowach.

HQ

Status i elementy to dwa różne pojęcia w Monster Hunter: Wilds , ale czasami ściśle powiązane. Chociaż gracze mogą przejść całą grę, nie zwracając na nich większej uwagi, muszą wiedzieć, czy chcesz stworzyć idealną kompilację.

Monster Hunter: Wilds

Chociaż gra jest znacznie bardziej złożona i czasami trudno jest wszystko skategoryzować, postaram się rozwiązać powszechne wątpliwości w grach Monster Hunter bez wchodzenia zbyt głęboko, ale wystarczająco, abyście wy, łowcy, zrozumieli, co się dzieje. W tym poradniku Monster Hunter: Wilds wyjaśnię różnice między tymi dwoma pojęciami. Żywioły, których jest pięć: Ogień, Woda, Grzmot, Lód i Smok oraz Efekty statusu, która jest znacznie szerszą kategorią, która obejmuje premie do ataku lub obrony z posiłków, melodii, przedmiotów takich jak Nasiona Potęgi czy Zbroja; Zarazy związane z pięcioma żywiołami (Plaga Ognia, Zaraza Piorunów) i dolegliwości takie jak Trucizna, Ogłuszenie, Paraliż lub Sen.

Zajmijmy się najpierw Żywiołami, ponieważ nie jest to aż tak intuicyjne, ale kluczowe jest wybór zbroi, a zwłaszcza broni. Potwory i zbroja łowcy mają różne mocne i słabe strony każdego żywiołu, a broń również zadaje mniej lub bardziej obrażenia od żywiołów, które można zobaczyć tuż pod obrażeniami fizycznymi (głównymi). Uderzając w potwory, Obrażenia od żywiołów są jak dodatkowe obrażenia dodawane do obrażeń fizycznych (które nadal są głównym źródłem obrażeń).

To jest reklama:
Monster Hunter: Wilds

Ilość obrażeń od żywiołów zadawanych przez twoją broń (jeśli występują) i obrażenia od żywiołów, które otrzymuje potwór (jeśli występują), zależy od liczby obrażeń od żywiołów broni i odporności potwora na ten żywioł, które możesz zobaczyć w Przewodniku Potwora. Tam można nawet zobaczyć, która część ciała potwora jest słabsza od żywiołów, ale nie będziemy się tutaj zbytnio zagłębiać.

Krótko mówiąc, rzeczą, którą musisz sprawdzić, jest na który żywioł ten potwór jest silny, a na który jest słaby, i użyć broni, która zadaje obrażenia od żywiołów w tym elemencie, oraz zbroi, która chroni cię przed żywiołem, w którym potwór jest silny.

Wpływ statusu na potwory i łowców, w tym trucizna

Monster Hunter: Wilds
To jest reklama:

Właśnie powiedzieliśmy, że w Monster Hunter jest tylko pięć elementów, ale jeśli zobaczysz tę broń, zobaczysz, że wymieniony tutaj element nie jest żadnym: Trucizna. Technicznie rzecz biorąc, trucizna nadal może być uważana za żywioł, ale w Monster Hunter trucizna działa nieco inaczej. Wartość "120" w tym przykładzie nie jest dodatkowymi obrażeniami, jak w przypadku innych żywiołów, takich jak woda czy ogień, ale jest raczej związana z nagromadzeniem trucizny: ile obrażeń potrzebujesz, aby zadać potwora, aby został zatruty.

Trucizna, w tym przypadku, byłaby jednym z Efektów Statusu, które mogą spowodować określony rodzaj upośledzenia potworów i łowców. W przypadku trucizny jest dość oczywiste, co robi: stopniowo wyczerpuje zdrowie, dopóki nie użyjesz antidotum - lub odczekaj kilka sekund, używając mikstur, aby nie zemdleć.

Monster Hunter: Wilds

Inne efekty statusu to Sen, Paraliż i Ogłuszenie (bardzo podobne, a po pewnym czasie lub trafieniu dochodzisz do siebie), Webed (użyj przycisku Cleanser lub spamu), Frostblight (również Cleanser), Smród (nie możesz używać przedmiotów przez jakiś czas, chyba że używasz dezodorantu), Krwawienie (tracisz zdrowie za każdym razem, gdy się ruszasz, i możesz się wyleczyć, kucając lub jedząc suszone mięso).

Szczerze mówiąc, może z wyjątkiem trucizny, te efekty statusu tak naprawdę nie zadają dużych obrażeń i można je wyleczyć po kilku sekundach z bardzo niewielkimi konsekwencjami. Niektóre wiki dodają nawet Tremor i Winds jako status, co jest technicznie prawdą, ale... Naprawdę, nie powinieneś się nimi zbytnio martwić.

Zarazy w Monster Hunter: Wilds

Istnieje jednak jeszcze jeden rodzaj efektu statusu... bezpośrednio związane z Żywiołami: Plagami Żywiołów, lub po prostu Plagami, które – w przeciwieństwie do wyżej wymienionych – wpływają tylko na łowców, a nie na potwory. Plaga ognia, Zaraza Piorunów, Zaraza Smoka, Zaraza Wodna i Zaraza Lodowa mogą się zdarzyć, gdy zostaną trafione przez potwora z silnymi obrażeniami od żywiołów i mają nieco poważniejsze konsekwencje, chyba że się z nimi rozprawisz... lub poczekaj kilka sekund.


  • Zaraza ognia: stopniowo wyczerpuje twoje zdrowie

  • Zaraza wodna: spowalnia regenerację wytrzymałości

  • Plaga piorunów: ułatwia ogłuszenie cię atakom potworów

  • Plaga lodu: zwiększa zużycie wytrzymałości

  • Smocze Cmentarzysko: neguje właściwości żywiołów i nienormalnych statusów twojej broni.

Dowiesz się, kiedy zostaniesz trafiony Zarazą, patrząc na ikony nad paskami zdrowia. Dobrą rzeczą jest to, że możesz wyleczyć je wszystkie za pomocą Nulberry. Cóż, a w przypadku Plagi Ognia, która również powoduje, że twoje ciało staje w płomieniach, możesz - oczywiście - tarzać się po ziemi, aby ją ugasić.

Widzieć? Czasami gra jest dość intuicyjna, ale czasami jest dość niejasna w swojej mechanice (jak Dragonblight, co u licha się tam dzieje?). Mam nadzieję, że ten przewodnik pomoże Ci nieco łatwiej zrozumieć te pojęcia, jeśli nie masz czasu na studiowanie wiki...

Monster Hunter: Wilds

Powiązane teksty

Monster Hunter: Wilds Score

Monster Hunter: Wilds

RECENZJA. Przez Alberto Garrido

Najbardziej szalona odsłona serii firmy Capcom jeszcze lepiej rozszerza koncepcję Monster Huntera dla wszystkich graczy.



Wczytywanie następnej zawartości