Polski
Gamereactor
recenzje
RoadCraft

RoadCraft

Roboty budowlane... ale w błocie.

HQ

Saber Interactive, znany z gier MudRunner i SnowRunner, podejmuje kolejny logiczny krok z RoadCraft. Gra przechodzi od dostarczania zaopatrzenia do odbudowy w zwykle trudnych warunkach.

RoadCraft jest pod wieloma względami podobny do poprzednich gier Saber. Gracz nadal wsiada za kierownicę dużych pojazdów, aby dostać się z punktu A do punktu B. Kluczową ideą tych gier nigdy nie jest cel, ale sama podróż. Każdego roku ulepszone modelowanie fizyki tworzy wiarygodną iluzję tych ciężkich metalowych behemotów ważących tony, z ich czystym momentem obrotowym zdolnym do wyczynów, które sprawiłyby, że przeciętny SUV przegrzałby się w ciągu pierwszych kilku minut.

RoadCraftRoadCraft
To jest reklama:

Tym razem gracz (lub gracze) staje za sterami firmy budowlanej specjalizującej się w szczególnie wymagających zadaniach. Już od pierwszej misji kampanii staje się jasne, że jazda po asfalcie to rzadki luksus, w którym wszystko, od dróg po, a nawet pogoda aktywnie walczy. Podobnie jak w przypadku poprzednich części, RoadCraft nie jest grą dla niecierpliwych, ponieważ pokonanie nawet krótkiego dystansu może zająć trochę czasu. Pośpiech również często rzadko się opłaca, ponieważ silnik może utonąć w wodzie lub pojazd może przewrócić się na bok.

Czasami trochę błota to po prostu za dużo i słabsza maszyna całkowicie grzęźnie. Nowością jest to, że gracze muszą teraz tworzyć bezpieczne trasy dla swoich ciężarówek sterowanych przez komputer. Zwykle polega to najpierw na mapowaniu obszaru za pomocą jeepa i zbudowaniu trasy, jak nazywa to gra. Po utworzeniu trasy konwoje ciężarówek automatycznie wyruszą na nią. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, zaczną dostarczać surowce do nowych obszarów bez konieczności samodzielnego zawożenia ich tam przez gracza.

Pod wieloma względami bycie wieloosobowym ma sens. Grając w pojedynkę, musisz zarządzać całą flotą pojazdów jeden po drugim, gdzie błędy są często trwałe. Z przyjaciółmi akcja nabiera tempa i wspólna praca nad, powiedzmy, asfaltowaniem drogi, przy czym jedna osoba przewraca materiały, a druga płynnie zjeżdża z tyłu. Wyciągarka, którą można przyczepić do różnych przedmiotów (i pojazdu znajomego) jest również na wagę złota. Jak na doświadczenie dla jednego gracza, gra jest znacznie bardziej karząca.

RoadCraftRoadCraftRoadCraft
To jest reklama:

Pomimo kilku drobnych zacięć w liczbie klatek na sekundę, RoadCraft gra się dobrze, a nawet jest całkiem ładny, jeśli zrujnowany teren wzbudzi Twoje zainteresowanie... Siedem map w grze oferuje dużą różnorodność terenu, od pustyń po deszczowe wyżyny inspirowane Szkocją. Wszystkie mają jakiś ślad dewastacji lub upadku, co stanowi przygnębiające, ale skuteczne tło do poprawy. Jeśli miałeś nadzieję na wysłuchanie wielu godzin dużych silników wysokoprężnych, pejzaż dźwiękowy Cię nie rozczaruje. Ścieżka dźwiękowa mocno opiera się na bokach podkładów bez większej tożsamości.

Chociaż historia RoadCraft opowiada o prowadzeniu firmy, z powodzeniem mogłaby być grą o pomocy ofiarom katastrof. Jego unikalny pomysł jest logicznym rozwinięciem poprzednich produkcji Saber i stanowi doskonałą motywację do budowy dróg i naprawy infrastruktury. Gry mają tendencję do zachęcania do niepohamowanego niszczenia, więc naprawa tych zniszczeń jest odświeżającą zmianą tempa.

08 Gamereactor Polska
8 / 10
+
Budowla... nie niszcząc. Znajoma świetna mechanika jazdy. Prawdziwa współpraca w trybie wieloosobowym.
-
Dla niektórych za wolno. Być może zbyt trudne dla jednego gracza.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości