Gamereactor



  •   Polski

zaloguj się
Gamereactor
zapowiedzi
Resident Evil Requiem
Polecane: Relacja z Gamescom 2025

Resident Evil Requiem Zapowiedź: Koszmar, który stał się rzeczywistością

Mieliśmy przedsmak nadchodzącego horroru i byliśmy pod wrażeniem tego, co Capcom dostarczył do tej pory.

HQ

Gamescom 2025 był dla mnie osobliwą sprawą, ponieważ spędziłem dość mało czasu grając w gry wideo i próbując posmakować tego, co mają w zanadrzu niektóre z najgorętszych i najbardziej oczekiwanych projektów. To właśnie z tego powodu spotkanie, które zaplanowałem z Capcomem, aby zobaczyć Resident Evil Requiem było jedną z najbardziej ekscytujących części mojego harmonogramu, krótkim, 30-minutowym spotkaniem, które zaznaczyłem gwiazdką, kropką i zaznaczyłem w kalendarzu.

Resident Evil ma burzliwą przeszłość, w tym prawdziwe ponadczasowe i ukochane hity, takie jak Resident Evil 2 i 4, ale także mniej lubiane części, takie jak Resident Evil 5 i 6. Wspominam o tym, ponieważ ostatnie wspomnienia z serii są nieco podobne, ponieważ Resident Evil 7: Biohazard nadal robi wrażenie i wyróżnia się, podczas gdy Resident Evil Village stoi w bardziej przeciętnym świetle, przynajmniej moim zdaniem.

Wchodząc w demo Requiem, zadałem sobie pytanie, gdzie dziewiąta główna odsłona serii znajdzie się w spektrum Resident Evil i chociaż jest to wciąż wczesna wersja i jest o wiele, wiele więcej gry, którą musimy zobaczyć, zanim wydamy pełną ocenę, demo dało mi wiarę, że Requiem będzie ponownie topowym tytułem Resident Evil.

HQ
To jest reklama:

Jeśli chodzi o to, czego doświadczyłem, demo zaczęło się od nowej bohaterki, Grace Ashcroft, która została przywiązana do starego szpitalnego łóżka, gdy była do góry nogami. Grace miała spuszczoną krew, siedząc w słabym świetle i czekając, aż ponury los ostatecznie ją pochłonie. Chociaż Grace nie jest Leonem S. Kennedym i nie zamierza uciekać z półobrotu, ma specjalne szkolenie, umiejętności nabyte podczas pracy w szeregach CIA. Tak więc, dzięki wytrwałości i determinacji oraz chłodnej głowie, Grace udaje się uwolnić z tej przerażającej sytuacji i to jest miejsce, w którym demo naprawdę się zaczęło.

Dokładna lokalizacja, w której utknęła Grace, jest niejasna, ale jest to staromodny budynek pełen wszystkich zagrożeń i sztuczek, których oczekujemy od lokacji Resident Evil. Światła migoczą, tapety się odklejają, wszędzie są przecieki, a ciemność kryje w sobie wszelkiego rodzaju przerażające perspektywy. Każdy, kto grał w grę Resident Evil, poczuje się jak w domu i dotyczy to również tego, co będzie dalej. Łaska musi uciec i odbywa się to w typowy dla Resident Evil sposób; gromadzenie kluczy lub przedmiotów niezbędnych do otwierania zamkniętych drzwi i omijania przeszkód. W tym przypadku, po przejściu korytarzem, który nigdy nie był bezpieczny i przyjazny, odkrywamy, że drzwi do następnej strefy są zamknięte i aby je otworzyć, potrzebny jest bezpiecznik. Pytasz, jak zdobyć bezpiecznik? To proste, znajduje się w zamkniętej szafce, szafce, którą można otworzyć tylko za pomocą narzędzia, które, jak się domyślasz, musi znaleźć się gdzie indziej.

Resident Evil RequiemResident Evil Requiem
Resident Evil Requiem
To jest reklama:

Tak więc tradycyjny cykl, który tak wielu kocha i uwielbia, trwa nadal. Grace wędruje po pokręconych i ciemnych korytarzach w poszukiwaniu przedmiotu, którego potrzebuje. Znajduje zapalniczkę, która pomaga rozświetlić ciemność i z nią w ręku udaje się do ciemnego jak smoła pokoju z uchylonymi drzwiami na końcu. Doświadczeni fani wiedzą, czego się spodziewać... To tutaj poznajemy nowego potwora, przerażającą humanoidalną istotę z ostrymi jak brzytwa zębami i pazurami, bestię, która żywi się ludzkim mięsem. Jest to rodzaj koszmaru, który masz nadzieję znaleźć w Raccoon City, a to uruchamia znajomą reakcję ucieczki, powodując, że Grace ucieka w miażdżącym duszę strachu. Ale dokąd się udać? Nie ma innych otwartych drzwi, to ślepy zaułek. Na szczęście cała nadzieja nie jest stracona, ponieważ ten potwór nie może istnieć w świetle, a jego ciało piecze po wejściu do oświetlonego pomieszczenia.

Ponownie tworzy się kolejna pętla rozgrywki, w której Grace porusza się i ucieka w światło, aby uratować się przed ponurym losem. Nie jest to jednak takie proste, ponieważ większość tego miejsca jest pogrążona w ciemności, a potwór śledzi swoją ofiarę, nasłuchując dźwięku, który mógłby zdradzić Grace. W bardzo horrorowym stylu, podczas przesuwania skrzyni różne przedmioty spadają na ziemię, oskryptowane wydarzenia, w których potwór gromadzi się w miejscu, w którym znajduje się Grace, powodując, że ukrywa się z zapartym tchem, dopóki się nie podda i nie opuści obszaru.

Po zdobyciu narzędzia do otwarcia szafki, Grace idzie po lont, ale w tym miejscu rozgrywana jest kolejna ważna sztuczka, ponieważ usunięcie lontu oznacza utratę światła, dzięki czemu obszar staje się kompletną i nieskrępowaną domeną potwora. Oczywiście Grace chwyta lont i biegnie, by ratować swoje życie, ciemnymi korytarzami, mając tylko zapalniczkę, która oświetla jej drogę, a wszystko to przed znalezieniem elementów sterujących drzwiami, umieszczeniem bezpiecznika i zobaczeniem, jak drzwi powoli się otwierają, co ostatecznie pozwala Grace przecisnąć się przez nie w ostatniej chwili, niczym Indiana Jones uciekający ze starożytnego grobowca. Wolność. Ale nie do końca, gdy potwór chwyta Grace za nogę i wciąga ją z powrotem w ciemność, a w ostatnim momencie dema widzimy, jak jej twarz znika poza zasięgiem światła, a łzy spływają po jej policzkach.

HQ
Resident Evil RequiemResident Evil Requiem

Grając w Resident Evil Requiem odniosłem wrażenie, że charakterystyczny czynnik strachu powraca w pełni, widząc młodą i bardziej ludzką postać walczącą o życie z terrorem za terrorem. Niezależnie od tego, czy grasz w pierwszej czy trzeciej osobie, a tryby można łatwo zamieniać na gorąco w ustawieniach, horror i niebezpieczeństwo wyróżniają się, a użycie światła i dźwięku okazuje się skutecznymi narzędziami do generowania rozdzierającego wnętrzności strachu. Jest kompaktowa i klaustrofobiczna, znajoma pod względem struktury i stylu rozgrywki, a także surowa i przerażająca w sposób, w jaki wszystkie świetne gry Resident Evil. Chociaż to demo było tylko krótkie i nie nakreśliło pełnego obrazu gry, wydawało się, że dobrze oddaje cechy charakterystyczne tego, czego oczekujemy od tej serii, a jeśli szukałeś prawdziwego koszmaru do przeżycia, Capcom wydaje się mieć właściwe elementy na swoim miejscu w nadchodzącym kolejnym rozdziale serii.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości