Gry sportowe. Gatunek, w którym możliwe jest wydawanie w zasadzie tej samej gry rok po roku. Gry motocyklowe nie różniły się niczym i jeśli zapytasz mnie, jaka jest teraz duża różnica w porównaniu z pięcioma laty temu, nie mogę dać ci odpowiedzi. Ale z Ride 5 w końcu wydaje się, że Milestone podjął próbę wydania czegoś świeżego.
Jak z pewnością wspomniałem w zeszłorocznej recenzji, jedną z najlepszych rzeczy w serii Ride jest to, że nie są one ograniczone konkretnymi licencjami i nie muszą opierać wszystkiego na wyścigu, serii lub producencie. Pozwala to programistom na większą swobodę w zakresie treści w porównaniu do innych serii, takich jak MotoGP, gdzie wszystko musi idealnie pasować do harmonogramu wyścigów, zespołów rywalizujących i samych zawodników. Dlatego mogą skorzystać z okazji, aby mieć 44 różne ścieżki, zarówno prawdziwe, jak i spersonalizowane. Istnieje również ponad 270 różnych motocykli różnych marek (20) i mocnych stron.
Milestone w pełni wykorzystuje to w głównym trybie gry, trybie kariery. Zwykle, jeśli chodzi o gry sportów motorowych, chodzi o to, aby zacząć od dołu i iść w górę. Wygrywaj wyścigi amatorskie, zakwalifikuj się do rywalizacji z wielkimi, silnymi zawodnikami. Rozumiesz, o co chodzi. W Ride 5 oczywiście wciąż zaczynamy od zera. Jesteśmy amatorami, którzy jeżdżą na najsłabszych rowerach. Ryczymy w trzech wyścigach mistrzostw o pojemności 250 cmXNUMX, ale na szczęście ulepszenie przychodzi zaraz potem. Następny rozdział to skok do 600cc z czterowyścigowym wydarzeniem nie-mistrzostw. Zrób wystarczająco dobrze, a następny zostanie odblokowany. Tym razem wyścig z rywalem. Konkurencyjny obszar jest czymś, na czym koncentrują się w tym roku. Podczas wyścigów zazwyczaj istnieje inny kolor ich nazwy, od czasu do czasu odbywają się wyścigi solowe przeciwko tym postaciom, co również nadaje im osobowość i tło. Jednym z pierwszych jest Charles Nolan, który, jak się dowiadujemy, nazywa się "Fast Charlie" i który dominował na czterech kołach. Teraz podejmuje próbę na dwóch i walczy o wyścig na torze Daytona. Cały tryb kariery jest bardzo głęboki i można w niego grać przez długi czas, szczególnie z mieszanką różnych motocykli, torów i przeciwników. Jest on podzielony na cztery różne akty, w których po każdym akcie można również rozegrać opcjonalne dodatkowe wydarzenia związane z tym aktem.
Kolejnym celem w tym roku jest dynamiczna pogoda, którą wydaje się, że mają teraz wszystkie gry sportów motorowych. Dokładnie tak to brzmi. Podczas wyścigu pogoda może zmienić się ze słońca na deszcz, pochmurno na słońce i inne mieszanki. Aby w tym pomóc, przeszli na nowy system nieba i chmur. Istnieją teraz chmury w 3D, które według twórców mogą pozwolić graczom zobaczyć, jak chmury zmieniają kształt i jak wchodzą w interakcje ze światłem, w oparciu o ich gęstość. I jasne, kiedy stałem nieruchomo z motocyklem przez kilka minut i po prostu obserwowałem chmury, zauważyłem to, ale podczas jazdy nie jest to coś, o czym myślę. Dobry dodatek, ale nic, co naprawdę się wyróżnia.
Od strony technicznej wprowadzili również pewne zmiany i ulepszenia w fizyce. Przebudowali układ zawieszenia, aby odtworzyć wewnętrzne komponenty, dodali nową symulowaną interakcję między kierowcą a motocyklem, a teraz jest nowa fizyczna i graficzna deformacja kół. A także dodatkowe rzeczy. Niektóre rzeczy są bardziej zauważalne, a inne mniej, ale nie powiedziałbym, że czuję ogromną różnicę w jeździe w stosunku do zeszłego roku. Jest jednak lepiej i zazwyczaj jazda po torze jest przyjemnością. Jednak nie odważyłem się na 24-godzinny wyścig wytrzymałościowy, który jest teraz możliwy. Na szczęście nie musimy robić tego wszystkiego naraz, ponieważ istnieją opcje oszczędzania podczas wyścigu i kontynuowania później. Ten wyścig jest również dostępny do gry online z maksymalnie 20 graczami.
Jeśli chodzi o multiplayer, split screen w końcu powrócił. Teraz możesz znów grać z przyjacielem obok ciebie na kanapie. To, co niestety wciąż tam jest, to sterowani komputerowo zawodnicy, którzy wciąż są nieco zbyt nieobliczalni. Nadal wydaje się, że całkowicie ignorują mojego jeźdźca i jadą prosto w mój tyłek na prostej lub próbują najlepszego wślizgu z boku na zakręcie.
Ogólnie rzecz biorąc, Ride 5 jest krokiem naprzód dla serii i jest to obecnie najlepsza gra na obecnej generacji konsol w podgatunku sportów wyścigów motocyklowych. Ulepszenia prezentacji i trybu kariery są znakomite, a na torze motocykle, od Suzuki z 1981 roku po zupełnie nową Hondę, czują się tak, jak powinny.