Z pewnością każdego roku jest tylko kilka dużych premier gier mobilnych, które nie są agresywnie monetyzowanym bałaganem free-to-play w stylu gacha. Ale dzięki różnorodnym usługom przesyłania strumieniowego strumieniowanie gier na PC i konsolę bezpośrednio na iPhone'a jest teraz nie tylko możliwe, ale także łatwo dostępne, z tego powodu ponownie wzrosło zainteresowanie kontrolerami, które mogą sprawić, że wrażenia z gry będą nieco bardziej namacalne - i znośne.
Być może znasz już Scuf jako dość poważnego producenta kontrolerów, który szczyci się oferowaniem kontrolerów, które można dostosować w ekstremalnym stopniu. Najnowszy Scuf Nomad jest dostępny w kolorze czarnym z kilkoma fałszywymi detalami przypominającymi włókno węglowe i to wszystko. Pomijając fakt, że Scuf porzuca kluczową część swojego DNA, ten mobilny kontroler skoncentrowany na iPhonie oferuje szereg ekscytujących inicjatyw, które czynią go godnym przeciwnikiem dla takich firm jak Backbone i Kishi firmy Razer.
Przede wszystkim Scuf zmienia tutaj kurs, oferując wyłącznie parowanie Bluetooth z iPhonem. Nie ma tu w ogóle portu USB-C, co oznacza, że możesz mieć założoną osłonę podczas grania. Zabawne, że został specjalnie zaprojektowany dla iPhone'a, podczas gdy Bluetooth jest uniwersalnym standardem, który z łatwością można zaoferować innym telefonom o podobnym kształcie.
Jest ergonomiczny, nie ma co do tego wątpliwości, a zwłaszcza dzięki wyrzeźbionemu kształtowi z tyłu, jest również dobry dla graczy o nieco większych dłoniach, czego Razer Kishi tak naprawdę wcześniej nie przybił. Jakość jest również na miejscu przez cały czas, od końcówki drążka analogowego z efektem Halla po przyciski przednie D-pad i dodatkowe przyciski, które można znaleźć z tyłu. Scuf wie, co robi, i chociaż szkoda, że nie można go jakoś złożyć, aby zajmował mniej miejsca, gdy nie jest używany, trudno od razu znaleźć coś, na co można by narzekać.
Jest dedykowany przycisk do aplikacji Scuf i jeden do nagrywania rozgrywki i oba działają prawie bezbłędnie. Co więcej, aplikacja Scuf jest już zaskakująco solidna, z dedykowanymi skrótami do gier mobilnych z obsługą kontrolera, a także możliwością uruchamiania podczas przesyłania strumieniowego Xbox Game Pass lub PlayStation Remote Play. Jest to jeden z najbardziej intuicyjnych interfejsów opartych na aplikacjach, jakie widziałem, i to niesamowite, że Scuf zrobił to dobrze za pierwszym razem. Bardzo łatwo jest nawet między innymi dokonać szczegółowych ustawień wyzwalaczy. O tym właśnie mówię!
Jedyną rzeczą, której naprawdę brakuje, i mam na myśli naprawdę, jest możliwość ładowania telefonu, którego używasz podczas korzystania z Nomada. Właśnie dlatego, że w telefonie nie ma fizycznego USB-C, nie jest możliwe zaoferowanie przejścia i to jest kluczowa wada. Ponadto należy powiedzieć, że z tego powodu nie są oferowane żadne dodatkowe porty, takie jak gniazdo 3,5 milimetra. To ponownie wymagałoby od kontrolera Nomad fizycznego połączenia z iPhonem.
Ale to wszystko jest niebotycznie wysokiej jakości, nie ma co do tego wątpliwości, a przy cenie, która jest tylko o około 25% niższa niż w przypadku odpowiednika Backbone One, trudno polecić cokolwiek innego - jeśli masz iPhone'a.