Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Sherlock Holmes Chapter One

Sherlock Holmes Chapter One - pierwsze wrażenia

Wielki detektyw istnieje od ponad wieku, ale nigdy nie wyglądał bardziej żywo niż w nadchodzącej grze Frogwares.

HQ

Po wydawaniu nowej gry z serii Sherlock Holmes co 24 miesiące przez ostatnie piętnaście lat ukraiński programista Frogwares dał zapracowanemu detektywowi zasłużony odpoczynek po premierze Sherlock Holmes: The Devil's Daughter w 2016 roku. Następnie deweloperzy spróbowali swoich sił u innego klasycznego autora za sprawą The Sinking City; gry opartej na twórczości H.P. Lovecrafta.

The Sinking City był pierwszym tytułem, w którym deweloper eksperymentował z prawdziwym śledztwem w otwartym świecie i chociaż miał kilka problemów, moim zdaniem było to naprawdę niezwykłe doświadczenie, które być może przewyższyło tylko L.A. Noire. W ich nadchodzącej przygodzie, Sherlock Holmes Chapter One, ponownie odkryjemy każdy zakątek stosunkowo dużego otwartego świata, ale tym razem zamiast ponurego i niszczejącego Oakmont odwiedzimy słoneczną śródziemnomorską wyspę Cordona. Miałem szczęście, że dostałem zapasowy bilet, więc spakowałem walizki i pojechałem z Sherlockiem i jego nowym towarzyszem Jonem do tego interesującego nowego miejsca pełnego morderstw i intryg. Ale to nie byli moi jedyni towarzysze podróży, ponieważ rozmawiałem również z dyrektorem kreatywnym gry, Siergiejem Chervonnym.

Sherlock Holmes Chapter One

Wstępna wersja zaczyna się od przybycia do portu młodego Sherlocka i zameldowania się w luksusowym hotelu. Sherlock dorastał na wyspie (przynajmniej w tej wersji świata) i pojechał tam, by pożegnać się ze swoją zmarłą matką. Jest to rodzaj historii pochodzenia postaci, stąd rozdział pierwszy: „Nazwa oznacza, że ​​to początek historii Sherlocka. Nienapisany rozdział, który opowiada, jak Sherlock rozpoczął swoją drogę, by stać się światowej sławy detektywem", mówi Siergiej Chervonnyi.

To jest reklama:

W ciągu kilku minut po naszym przybyciu młody i nieznany Sherlock otrzymuje pierwszą szansę, by się wykazać, gdy natrafia na tajemnicę morderstwa. Wśród podejrzanych znajdują się zarówno oszust stojący za spektaklem, jak i mąż ofiary.

Aby znaleźć winowajcę, musimy zbadać poszlaki, przesłuchać świadków i dokonać dedukcji w „Pałacu Umysłu". Ale będąc Sherlockiem Holmesem, mamy oczywiście również kilka dodatkowych narzędzi. Możemy wejść w tryb koncentracji, aby odkryć ukryte wskazówki, lub skanować ludzi w poszukiwaniu najdrobniejszych szczegółów, które może obserwować tylko mistrz detektywów. Istnieje kilka dodatkowych narzędzi, takich jak możliwość podświetlenia wszystkich obiektów, z którymi możemy wchodzić w interakcję lub otrzymania powiadomienia, jeśli brakuje nam wskazówki, ale są one całkowicie opcjonalne i możemy je wyłączyć, jeśli wolimy bardziej autentyczne wrażenia.

Sherlock Holmes: Crime and Punishment wprowadził mechanikę, dzięki której można było dokonać błędnych dedukcji i ostatecznie skazać niewinną osobę. Pierwsza sprawa z zapowiedzi była fachowo wykonana i odczułem ogromną ulgę, gdy podejrzany, którego postanowiłem oskarżyć, w końcu przyznał się do swoich czynów. Ale nawet wtedy nadal miałem wybór, ponieważ mogłem zdecydować, czy przestępcę czeka sprawiedliwość, czy też należy mu pozwolić na ucieczkę. "Prawo dotyczące Cordony nie jest czarno-białe, tak jak w prawdziwym życiu. Czasami ludzie postępują źle' z właściwych powodów. Te wybory będą miały również wpływ na inne postacie i to, jak cię widzą"< /em>, wyjaśnia dyrektor kreatywny.

Sherlock Holmes Chapter One
To jest reklama:
Sherlock Holmes Chapter OneSherlock Holmes Chapter OneSherlock Holmes Chapter One

Po rozwiązaniu pierwszego przypadku pozwolono mi swobodnie eksplorować wyspę. Jest to wczesna wersja, więc było kilka usterek i dziwnych NPC, ale ogólnie wyspa wyglądała pięknie z zakurzonymi, zalanymi słońcem ulicami, szczegółowymi domami i kilkoma pięknymi efektami świetlnymi, które pomogły stworzyć wspaniałe poczucie atmosfery. Choć sceneria jest nowa, dyrektor kreatywny obiecuje, że po drodze spotkamy też znajome twarze.

Dzięki The Sinking City Frogwares udowodnili, że są w stanie tworzyć ciekawe, żywe światy z budżetem, który nie może się równać z ich rywalam. Tym razem jest jeszcze lepiej, ponieważ Cordona jest niesamowitym tyglem pięknych widoków i kolorowych postaci z całego świata. Podczas mojej krótkiej wizyty spotkałem umundurowanych brytyjskich robotników kolonialnych, Kurdów i Egipcjan w lokalnych strojach, francuskich arystokratów, którzy nawet nie zadawali sobie trudu, aby na mnie spojrzeć i wiele więcej.

Możecie zapytać, jak poznać te wszystkie narodowości postaci? Cóż, to właściwie dość elementarne, ponieważ Sherlock ma zupełnie nową umiejętność, która pozwala mu szybko skanować ludzi. Działa to trochę jak w Watch Dogs, ale oczywiście świetny detektyw nie musi włamywać się do bazy danych ludzi, aby poznać każdy ich sekret. Zamiast tego po prostu przygląda się ich twarzy, ubraniom, siniakom itp. i od razu jest w stanie określić nie tylko ich narodowość, ale także osobiste przywary, takie jak bezsenność lub problemy z piciem. Umiejętność Sherlocka nie tylko oceniania książki po okładce, ale także czytania jej, że tak powiem, jest jedną z najbardziej charakterystycznych umiejętności detektywa i wspaniale jest widzieć ją wdrożoną w tak sprytny sposób.

Sherlock Holmes Chapter One

Sherlock Holmes nigdy nie był postacią z psychologiczną głębią, ale ta gra ma to zmienić, wyjaśnia Sergei Chervonnyi: <em>„W rozdziale pierwszym zagłębiamy się w bardzo konkretne rzeczy, które go definiują - na przykład fascynację skrzypcami, charakterystycznym stylem ubierania się, a nawet uzależnieniem od narkotyków".

Jak wspomniano, Sherlock dąży do naprawienia przeszłości, w czym towarzyszy mu jego najlepszy przyjaciel Jon. Nie, to nie jest jego partner w zbrodni John Watson, ale zupełnie nowa postać zaprojektowana przez Frogwares. Szybko uświadamiamy sobie, że związek Sherlocka z tą postacią jest bardzo skomplikowany, a podczas moich dwóch godzin spędzonych z zapowiedzią nie mogłem się zdecydować, czy uważam Jona za przekonującą postać, czy też poważnie irytującą. Podobnie jak niesławny teleportujący się Watson w jednej z wczesnych gier Frogwares, zawsze pojawia się w pobliżu i jest gotów udzielić porady (lub częściej złośliwego komentarza). Ale jedno jest pewne. Jon będzie odgrywał znaczącą rolę zarówno w rozgrywce, jak i w fabule, więc mam nadzieję, że się do niego przyzwyczaję.

Zapowiedź skończyła się dużym cliffhangerem i już nie mogę się doczekać dalszej eksploracji po wydaniu pełnej gry. Wciąż jest wiele rzeczy, których nie widziałem, a przede wszystkim nie udało mi się wypróbować odnowionej mechaniki walki, która wydaje się być tym razem głównym punktem zainteresowania. Problemy techniczne i walka były najbardziej rażącymi niedociągnięciami The Sinking City, więc miejmy nadzieję, że Frogwares znacznie ulepszyło grę w tych obszarach. Biorąc to pod uwagę, pozostawienie mglistego Londynu i zamiast tego odkrywanie tej fascynującej wyspy pełnej ukrytych cudów i napięć politycznych może być właśnie tym, czego potrzebowała seria.

HQ

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości