Następna gra w drodze z szybką maskotką Segi Sonicem to, jak być może wiesz, Sonic X Shadow Generations, której premiera odbędzie się 25 października. Następnie trafi na pełny pakiet PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Switch, Xbox One i Xbox Series S/X.
I ta konfiguracja jest czymś, czego powinniśmy się spodziewać również w przyszłości, pomimo wielu twierdzeń, że starsze konsole utrudniają optymalizację pod kątem nowszych. W wywiadzie dla IGN, producent Sonic Team, Takashi Iizuka, wyjaśnił, dlaczego idą tą drogą:
"Jako rynek mamy wysokiej klasy maszyny, wysokiej klasy konsole. Wychodząc na te konsole, czujemy, że możemy tworzyć nowsze gry Sonic, które mogą wyrazić szybkość Sonica, a także z dużo lepszym interfejsem gry. Chcemy jednak obsługiwać również niższe stałe specyfikacji. Tak więc, nawet jeśli PS5 Pro wychodzi na rynek lub pojawiają się nowe innowacje lub technologie, uważamy, że ważne jest, aby wspierać je konsolami o niższej specyfikacji i pozwolić wielu użytkownikom nadal grać w Sonica.
Biorąc pod uwagę, że Switch 2 jest tuż za rogiem i mówi się, że jest mniej więcej tak potężny jak PlayStation 4, możemy śmiało założyć, że Sonic Team będzie nadal wspierać starsze formaty przez bardzo, bardzo długi czas.
Z drugiej strony, gry takie jak Sonic Superstars, Sonic Origins Plus i Sonic Frontiers zapewniły mnóstwo świetnej rozrywki platformowej, mimo że nie przesuwają żadnych granic graficznie - więc to naprawdę nie powinno stanowić problemu, prawda?