Polski
Gamereactor
artykuły o sprzętach

MME Simsport H+Sekwencyjna dźwignia zmiany biegów

Słoweńscy inżynierowie wyścigowi w MME Motorsport stworzyli bardzo dobrą skrzynię biegów combo dla zagorzałego entuzjasty wyścigów sim.

W zeszłym roku recenzowałem hamulec ręczny MME Simsport i sekwencyjny Shifter, który był pierwszym produktem sim-wyścigowym słoweńskich inżynierów wyścigowych za MME Motorsport i zdolnym, a przede wszystkim dobrze zbudowanym duetem gadżetów, które były używane przez setki godzin w naszym sim-rigu bez śladu problemów. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy miałem również okazję na twardo przetestować wyraźnie droższe combo box MME Simsport H+Sequential Shifter, które jest jednym z niewielu rozwiązań na rynku, które może pełnić rolę zarówno sekwencyjnej skrzyni biegów dla tych, którzy chcą zmieniać biegi jak w nowoczesnym samochodzie wyścigowym, jak i jako H-pattern-box dla tych, którzy chcą ręcznie przesuwać biegi, ze sprzęgłem i wszystkim, jak stare dobre czasy wyścigowe.

MME Simsport H+Sequential ShifterMME Simsport H+Sequential Shifter
800 USD to dużo pieniędzy, ale za tę cenę dostajesz dwie skrzynie biegów w jednym, zasadniczo.

Rozwiązań tego typu w świecie sim-racingów jest niestety bardzo mało, co wydaje mi się trochę dziwne. Możliwość przełączania się między różnymi typami skrzyń biegów w jednym produkcie jest optymalna na kilka sposobów, nie tylko dla tych, którzy zamierzają zaoszczędzić miejsce lub nie muszą poluzować i wymienić pudełka, z którym jedziesz, aby umieścić tam kolejne. Oczywiście jest to również opłacalne. Niemiecki gigant wyścigów sim-racing Fanatec ma najbardziej znany combo box Clubsport Shifter SQ i jest całkiem niezły, biorąc pod uwagę skromną cenę, ale nie jest świetny w żadnej konkretnej rzeczy i nie ma odpowiedniego wyczucia dla tych z nas, którzy szukają czystego realizmu. Pudełko Fanatec jest zbyt miękkie, mówiąc najprościej. I tu właśnie wkracza MME Simsport.

MME Simsport H+Sequential ShifterMME Simsport H+Sequential Shifter
W opakowaniu znajdują się dwa oddzielne drążki zmiany biegów, oba wykonane z włókna węglowego i doskonale wykończone.

MME Simsport H+Sequential Shifter jest ręcznie budowany, wykonany w całości z metalowych elementów i jest bardzo trwały. Waży blisko cztery (!) kilogramy, jest niesamowicie kompaktowy i twardy jak skała i nie ma absolutnie nic, co grzechocze, wygina się lub porusza w tej skrzyni biegów. Nazywanie go solidnym nie byłoby oczywiście technicznie poprawne, ale tak to się czuje. Jak solidny blok aluminium anodowany w charakterystycznym niebieskim odcieniu MME. Konstrukcja jest również pomysłowa. Dwie aluminiowe, które znajdują się po obu stronach korpusu skrzyni biegów, działają jak szelki, które zarządzają przełączaniem między sekwencyjną skrzynią biegów a wzorem H. Wszystko, co musisz zrobić, to poluzować je palcami, aż będziesz w stanie poruszać się do przodu lub do tyłu, przesuwając jeden do przodu, a drugi do tyłu, aby zmienić charakter transmisji z sekwencyjnej na wzór H. Wszystko to zajmuje cztery sekundy i jest genialnie skonstruowane.

To jest reklama:
MME Simsport H+Sequential ShifterMME Simsport H+Sequential Shifter
Jest ciężki i wytrzymały.

Pod względem wyczucia zmiany biegów i realizmu, zarówno sekwencyjna zmiana biegów, jak i sam H-box są naprawdę dobre, ale jeśli miałbym wybrać jedną z nich, wygrywa tutaj 5-biegowa skrzynia H-pattern. Czuje się najlepiej, czuje się naprawdę dobrze. Zmiana biegów w starej Lancii Delta HF Integrale w Dirt Rally 2.0 i uderzanie w pierwsze, drugie, trzecie i pompowanie naszego sprzęgła Heusinkveld Ultimate Plus na dole to uczucie, które należy oklaskiwać i polecać. Biegi są wyraźne, skrzynia jest precyzyjna, a precyzja w tym, jak się czuje, przypomina stary, dobrze zbudowany samochód wyścigowy. Istnieje niewielkie lub żadne ryzyko braku kół zębatych z powodu luźnych gumowych uszczelek, takich jak w tańszym odpowiedniku Fanatec i nie ma ryzyka zużycia materiału w tym produkcie, ponieważ wszystko jest wykonane z metalu. W końcu łatwo jest mi polecić MME Simsport H + Sequential Shifter, który jest zgrabnym pudełkiem kombi i bardzo dobrze zbudowanym produktem dla hardkorowego entuzjasty sim-racingu.

MME Simsport H+Sequential Shifter
To jest reklama:
08 Gamereactor Polska
8 / 10
+
Doskonała jakość wykonania. Świetny design. Wyraźne i realistyczne wyczucie dźwigni zmiany biegów. Łatwy w montażu. Wszechstronny. Niebieski odcień wygląda dobrze.
-
Funkcja sekwencyjnego biegu może używać bardziej metalicznego "kliknięcia" podczas zmiany biegów.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości