Nieco ponad rok temu recenzowaliśmy Air 2 Pro firmy Xreal, zestaw okularów, który, w przeciwieństwie na przykład do gogli VR, działał bardziej jak przenośny telewizor, który można łatwo podłączyć do Steam Deck lub smartfona, aby doświadczyć tego, co dla oka wydaje się gigantycznym wyświetlaczem, ale który można prawie nosić w kieszeni kurtki.
Nawet wtedy, ale także do dziś, Xreal rozrósł się i rozrósł i jasne jest, że nawet przy ponownym skupieniu się na inteligentnych okularach za pośrednictwem Meta Ray-Bans i Even Realities G1, istnieje publiczność, która chce bardziej podstawowej funkcjonalności. Ale czy nowy One firmy Xreal może to zapewnić w ulepszonym formacie, z większą konkurencją ze wszystkich stron?
Zacznijmy od wyglądu. Kiedy po raz pierwszy skomentowałem Air 2 Pro, nie nazwałem okularów "ładnymi", ale chwaliłem je za to, że wyglądają wystarczająco lekko, wystarczająco przenośnie i wystarczająco kompaktowo, aby wsunąć się i wyjąć z kieszeni. To samo mówię o One, chociaż rok rozwoju branży nauczył mnie, że możliwe jest jeszcze większe zmniejszenie komponentów. Nieco niezgrabny wygląd pseudo-okularów przeciwsłonecznych Xreal przydałby się remont, chociaż zgadzam się, że ten kształt dość wyraźnie pokazuje, jak innowacyjna jest ich filozofia projektowania. Tym razem mamy do czynienia z wbudowanym menu, dzięki czemu nie ma potrzeby od razu włączać urządzenia takiego jak smartfon. Są teraz przyciski, które działają genialnie, podobnie jak mały uchwyt na nos, aby upewnić się, że kąt widzenia jest za każdym razem na miejscu - tak, za każdym razem jest na miejscu. Ważą zaledwie 84 gramy i prawie ich nie widać, a głośniki kierunkowe są tak potężne jak na Meta Quest 3, co jest prawdziwym komplementem.
Ogólnie rzecz biorąc, wydaje się, że chociaż ogólny projekt Xreal nie jest już tak nowatorski, jak mógł wyglądać w przeszłości, udoskonalili funkcję, którą projekt ma zapewniać, a zatem wszystko jest dobrze. Niezależnie od tego, czy jest to doskonały port USB-C na samym końcu "ramion", przyciski, które działają jak skróty do zanikania lub usuwania przezroczystości szkła, a tym samym światła, czy też nowy Transparency Mode, który wyłącza menu i zwiększa przezroczystość, dzięki czemu możesz od razu nawigować i orientować się.
Xreal One nadal potrzebuje zewnętrznego urządzenia do zasilania, ale po podłączeniu pojawia się nowe wbudowane menu, które pozwala łatwo dostosować jasność i inne dziwactwa. Niezależnie od tego, czy jest to iPhone do sesji Netflix w samolocie, czy tylko krótki odcinek programu telewizyjnego, którego nie chcesz oglądać na małym ekranie o przekątnej 6,1 cala, Xreal dostarcza dokładnie to, co tutaj reklamują, a pokładowe menu i solidne specyfikacje są tego częścią.
Ponownie, są to dwa wyświetlacze projektora micro-OLED w rozdzielczości 1080p z dość szerokim polem widzenia 50 stopni, a te dwa mogą faktycznie osiągnąć jasność 600 nitów. Działa genialnie, naprawdę. Wyświetlacz jest ostry i jest stale przełączany między Anchor, gdzie wyświetlacz "zostaje" przed tobą, a 3dof, gdzie podąża za ruchami twojej głowy, a nawet przy maksymalnych 286 calach nie jest to przytłaczające. Tak, chociaż pole widzenia zostało znacznie poprawione, nadal trzeba się do tego przyzwyczaić i patrzeć prosto przed siebie, aby wydarzyła się magia.
Ale znowu, Xreal poczynił tutaj stosunkowo niewielkie ulepszenia za pomocą One i w rezultacie dość łatwo jest je polecić. W świecie, który wkrótce będzie składał się ze znacznie bardziej złożonych inteligentnych okularów, Xreal One jest niezwykle prostym produktem pod wieloma względami, ponieważ tak naprawdę możesz nosić ze sobą w kieszeni telewizor, którego nie musisz ładować, ale pobiera energię ze smartfona, Steam Deck, a może nadchodzącego Switch 2 (jeśli tym razem Nintendo użyje portu USB-C do wyświetlania).