Polski
Gamereactor
wiadomości
The Dark Pictures: Directive 8020
Featured: Gamescom 2024 Coverage

Supermassive spogląda w kierunku bardziej interaktywnych doświadczeń narracyjnych dzięki dyrektywie 8020: "Nie chcemy robić w kółko tego samego"

Twórcy The Dark Pictures obrali nowy kierunek dla 2. sezonu swojej antologii horrorów.

HQ

Od lat cieszymy się i cierpimy w równym stopniu z każdą nową propozycją horroru wyprodukowaną przez Supermassive Games. Począwszy od korzeni tej koncepcji w Until Dawn, a skończywszy na popularnej antologii The Dark Pictures, zawsze czuliśmy się, jakbyśmy byli najlepszymi scenarzystami horrorów. Ale po czterech odsłonach, w których ledwo przełamywano schematy, trzeba było coś zrobić dla przyszłości serii. Podczas transmisji przed Gamescom ONL, studio ogłosiło okno premiery Directive 8020, nowej odsłony serii po dwuletniej przerwie i rozpoczęciu nowego sezonu serii.

Ale dyrektywa 8020 to nie tylko "TDP w przestrzeni kosmicznej": teraz gracz będzie miał znacznie większą wagę i interakcję z otoczeniem, aby eksplorować i decydować o swojej drodze do zbawienia lub do straszliwej śmierci. Rozmawialiśmy o tym z twórcami gry na targach Gamescom 2024, w wywiadzie, który możecie obejrzeć poniżej.

HQ

Oczywiście podstawą powinno pozostać to, w czym Supermassive zawsze się wyróżniał: kinowe doświadczenie, ale teraz jest ono bardziej otwarte.

"Wydaje nam się, że trafiliśmy w sedno, jeśli chodzi o filmowe rozgałęzienia.
Uwielbiamy to robić, uważamy, że robimy to dobrze i wiemy, że nasi fani to uwielbiają".

"Ale zawsze patrzymy na to, co chcemy robić jako zawodnicy, co nasza drużyna chce robić u siebie, co mówią nam fani (...) Staramy się odkrywać nowe rzeczy, poszerzać grono odbiorców i tworzyć najlepszą grę, jaką tylko możemy".

Wyzwanie polega oczywiście na tym, jak utrzymać napięcie kontrolowanego doświadczenia kinowego, dając graczowi więcej narzędzi i sposobów na eksplorację i interakcję.

"To tak, jakby wszystko, co robimy dobrze w Supermassive, było nadal w tej grze. Ale jest o wiele więcej sekcji, w których otwiera to drogę do rozgrywki na drążkach".

"Tak, w tej grze jest mniej przerywników filmowych, a więcej eksploracji, ale nadal ma to narracyjny charakter. Rozgałęzienia, które musieliśmy wykonać we wszystkich grach, które zrobiliśmy do tej pory, są naprawdę trudne".

Więc teraz już wiemy. Dyrektywa 8020 może nie być rewolucją, ale raczej ewolucją koncepcji gry, do której dąży Supermassive Games i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, co mają dla nas w zanadrzu w 2005 roku, kiedy The Dark Pictures: Directive 8020 zostanie wydany.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości