Polski
Gamereactor
zapowiedzi
The Casting of Frank Stone

The Casting of Frank Stone Zapowiedź: Dead by Daylight z supermasywnym zacięciem

Mieliśmy okazję zagrać w pierwszą część spin-offu horroru, aby zobaczyć, jak gra kształtuje się przed wrześniową premierą.

HQ

Chociaż zbliża się do dekady, Dead by Daylight jest w rzeczywistości jednym z bardziej dostępnych tytułów na żywo, jakie istnieją dzisiaj. Możesz uruchomić ten asymetryczny horror, nie doświadczając go wcześniej, a po kilku godzinach poczuć się komfortowo w tym, co przynosi do stołu (mechanicznie rzecz biorąc, będziesz mniej komfortowy emocjonalnie...). Ale jeśli długowieczność niezwykle popularnej gry Behaviour Interactive nadal cię zniechęca, istnieją sposoby na wejście do szerszego świata bez grania w samą podstawową grę, a jednym z tych sposobów jest nadchodzący The Casting of Frank Stone.

HQ

Żeby było jasne, to nie jest tak naprawdę gra Dead by Daylight. Tak, jest osadzona w tym samym uniwersum. Tak, jest publikowany przez Behaviour Interactive. Ale jest również rozwijany przez Supermassive Games i jest to narracyjna przygodówka grozy, która jest zgodna z tymi samymi stylami i pułapkami, do których przyzwyczailiśmy się w The Dark Pictures Anthology, The Quarry i Until Dawn. Oznacza to, że możesz spodziewać się kinowego doświadczenia, które jest prawie jak granie w horror, w którym dokonujesz wyborów i pokonujesz szybkie wydarzenia, aby ukształtować historię i wysłać cię ścieżką do jednego z wielu zakończeń. Więc nie, nie jest to asymetryczny horror o unikaniu zabójców, w który grają twoi znajomi lub odwrotnie.

Czy to coś złego? Wcale. W rzeczywistości posunąłbym się nawet do stwierdzenia, że połączenie głębokiego IP Dead by Daylight z talentami i wiedzą Supermassive jest parą stworzoną w niebie. Nie jest to nic, czego nie widzieliśmy wcześniej, ale to w porządku, ponieważ jest bez wysiłku przerażający i niewygodny, ma naprawdę głęboką i autentyczną atmosferę, która rywalizuje z wieloma horrorami na rynku, a także zawiłe i zróżnicowane dialogi z mnóstwem wyborów, które pozwalają zmienić narrację i sprawdzić, jak sprawy zakończą się przy podejmowaniu różnych decyzji. To jest Supermassive na wskroś. Dotyczy to również interfejsu użytkownika, projektu postaci i modeli, elementów kooperacyjnych i tak dalej. Chodzi mi o to, że chociaż jest to bardzo unikalny projekt, ponieważ jest to doświadczenie od osób trzecich Dead by Daylight, jest również bardzo znajomy.

To jest reklama:

Ale tak czy inaczej, przejdźmy do mięsa z kościami. The Casting of Frank Stone to historia, która zagłębia się w tajemnicę Cedar Hills, w której sadystyczny morderca z siedzibą w ponurej hucie stali zrodził i rozpętał horror na niczego niepodejrzewających mieszkańcach miasta. W części demonstracyjnej nie udało mi się dotrzeć tak daleko, ponieważ ten krótki przedsmak gry obracał się wokół pierwszych 30 minut, w których wcielamy się w Sama Greena, lokalnego policjanta, którego zadaniem jest zbadanie huty stali w celu znalezienia porwanego małego dziecka. Eksplorujesz to mroczne środowisko, zbierając przedmioty i narzędzia, które pozwolą ci dotrzeć do nowych obszarów, a ostatecznie przejdziesz w głąb wnętrzności stalowego pieca i zmierzysz się z zabójcą próbującym wykorzystać dziecko do pokręconego rytuału. To, co się tutaj stanie, zależy od Ciebie i tego, jak zareagujesz na szybkie wydarzenia i podejmiesz szybkie decyzje, wybierając często pojawiające się opcje dialogowe. W mojej pierwszej rozgrywce w demo uratowałem dziecko, pokonałem zabójcę i pozornie uratowałem miasto. Mówię pozornie, jakby coś znacznie mroczniejszego czaiło się w cieniu...

The Casting of Frank Stone
The Casting of Frank StoneThe Casting of Frank Stone

Rozgrywka jest bardzo prosta. Eksploracja jest podstawowa i obejmuje głównie wędrowanie po małych otwartych obszarach w celu znalezienia interaktywnych obiektów, które dodają trochę dodatkowego koloru i głębi do szerszej wiedzy i narracji. Opcje interakcji również wydają się być dość szczątkowe i ograniczone, ale dzieje się tak dlatego, że głównym sosem The Casting of Frank Stone (podobnie jak innych gier Supermassive ) jest podstawowa fabuła, która angażuje i trzyma cię w napięciu. Nie wiadomo jeszcze, czy uda mu się to zrobić przez cały czas, ale ten początkowy smak, w który byłem wtajemniczony, zdecydowanie zrobił wrażenie.

To jest reklama:

To, co powiem o grze - i być może jest to coś, co zostanie poruszone przed premierą 3 września - to to, że wydajność na PC była nieco zwariowana. Gra napotkała kilka zawieszeń i wymagała dziwnego ponownego uruchomienia podczas poruszania się po menu ustawień, a liczba klatek na sekundę również czasami była nieco niestabilna. Jak to często bywa w przypadku fotorealistycznej grafiki i modeli postaci, od czasu do czasu zdarzają się również dziwne zachowania, szczególnie w przypadku ruchu ust postaci, ale ogólnie rzecz biorąc, The Casting of Frank Stone wydaje się mieć taką samą dbałość o szczegóły, jak inne projekty Supermassive.

Jakkolwiek by na to nie patrzeć, The Casting of Frank Stone zapowiada się na bardzo interesujący dodatek do uniwersum Dead by Daylight. Jest to bez wątpienia ekscytujące dla weteranów DbD, ale także przekonujące dla tych, którzy są mniej zaangażowani w szerszą wiedzę o tytule horroru. Jest tu trzymający w napięciu horror i świetna atmosfera, wciągająca narracja i wybory do podjęcia, a także mnóstwo tajemnic do rozwikłania i nie mogę się doczekać, aby sprawdzić to w całości na początku września.

Powiązane teksty

The Casting of Frank Stone Score

The Casting of Frank Stone

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Ten ostatni oddech ze znanej formuły Supermassive pokazuje, dlaczego potrzebne są ulepszenia 2. sezonu The Dark Pictures.



Wczytywanie następnej zawartości