Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Throne & Liberty

Throne & Liberty Zapowiedź: Nie jest to jeszcze zabójca z World of Warcraft

Zapoznaliśmy się z nadchodzącą grą MMORPG, aby zobaczyć, jak kształtuje się przed premierą na PC i konsolach we wrześniu.

HQ

Biorąc pod uwagę, że gry MMORPG to gry, które zwykle działają w sferze nieśmiertelności, dla nowego gracza może być bardzo przytłaczające, aby wskoczyć do takich gier jak World of Warcraft, Final Fantasy XIV, Guild Wars 2, Black Desert Online i tak dalej. Jeśli zawsze chciałeś doświadczyć gry MMORPG, NCSOFT będzie miał okazję rozpocząć swoją historię w zupełnie nowym świecie we wrześniu, ponieważ Throne & Liberty zadebiutuje na PC, PS5 i konsolach Xbox Series X/S. Miałem okazję Summer Game Fest zapoznać się z MMO, aby zobaczyć, jak się kształtuje.

HQ

Przede wszystkim dodam tylko, że pomimo tego, że jest to gra zaprojektowana od podstaw na PC i konsole, nadal jest to w dużej mierze MMORPG. Po stworzeniu własnej postaci za pomocą złożonego i głębokiego pakietu do dostosowywania zostajesz wrzucony do ogromnego otwartego świata i zmuszony do spojrzenia na HUD i interfejs użytkownika, które rzucają w ciebie tonami informacji, tak wiele w rzeczywistości może być, i często jest, przytłaczające. Masz typowe dane wejściowe, które powodują, że twoja postać porusza się i celuje, a następnie (na PC) możesz kliknąć wszystkie funkcyjne, aby użyć jednej z wielu wybranych umiejętności, które odzwierciedlają sposób, w jaki zbudowałeś, wyposażyłeś i wyspecjalizowałeś swoją postać. Dla niewtajemniczonych to bardzo dużo.

Ale kiedy już przejdziesz przez bóle wzrostu i skończysz wybierać odpowiednie umiejętności do wykonywanego zadania, możesz zacząć odkrywać świat oraz podejmować działania i wyzwania. Na potrzeby tej zapowiedzi skupię się na przebiegnięciu przez jeden z lochów w grze, czego miałem okazję doświadczyć podczas sesji z przewodnikiem z deweloperem i czterema innymi przedstawicielami mediów.

To jest reklama:

Ten loch pasuje do ramy i filozofii projektowania większości lochów, z którymi spotkałem się w grach MMO. Jako sześcioosobowa jednostka musisz przedzierać się przez hordy wrogów, rozwiązywać drobne łamigłówki i pokonać kilku unikalnych minibossów, zanim na końcu będziesz w stanie pokonać głównego bossa. Część bojowa wydawała się bardzo tradycyjna dla gier MMORPG, ponieważ pozwalasz swojej postaci na swobodne rzucanie podstawowych ataków zadających obrażenia na wybranego wroga, podczas gdy ty biegasz, unikając obrażeń i wybierając odpowiednią umiejętność/zaklęcie do rzucenia, aby dodać dodatkowe obrażenia i efekty do zagrożenia. W praktyce wszystko działało dobrze, a możliwość płynnego przełączania się między kilkoma różnymi rodzajami broni (na przykład laską i łukiem) zdziałała cuda, aby zachować świeżość, ale jednocześnie nie było to coś, czego nie widziałem gdzie indziej.

Jednym z najbardziej unikalnych elementów Throne & Liberty jest ruch. Aby poruszać się po świecie, możesz zarówno użyć chwytaka, aby rzucić się na pochyłości i wysokości, na których znajdują się punkty zaczepienia, ale możesz także użyć systemu morfingu, aby przełączyć się w zwierzę lądowe, powietrzne lub wodne, aby szybciej biegać, szybować w powietrzu i pływać. W większości przypadków jest to intuicyjnie zaprojektowane i automatycznie uruchamia się, gdy jest to wymagane, ale zdarzają się sytuacje, w których tak się nie dzieje, na przykład podczas korzystania z latających stworzeń, które wykorzystują określone dane wejściowe do aktywacji.

Throne & Liberty
Throne & LibertyThrone & Liberty
To jest reklama:

Poza tym projekt łamigłówek w testowanym przeze mnie lochu był również dość znajomy i podobny do tego, co widziałem gdzie indziej. Nie było to wymagające ani skomplikowane i polegało głównie na aktywowaniu przejrzystych mechanizmów na całym poziomie, aby móc uzyskać dostęp do lochu i kontynuować pracę. Te łamigłówki służyły jednak jako lekkie zwiastuny mechaniki podczas starcia z bossem, więc pod wieloma względami mają elementy edukacyjne.

Jeśli chodzi o bossów i bardziej wymagających wrogów, minibossowie wydawali się trudniejsi i trudniejsi do zabicia zwykli wrogowie, ale rzeczywisty główny boss lochów był zupełnie inną rzeczą. To właśnie tutaj Throne & Liberty po raz pierwszy pokazał mi swój pełny potencjał, ponieważ boss był nie tylko bardzo unikalny wizualnie i mocno stylizowany, ale także wykorzystywał nowe ataki i mechaniki, o których wcześniej nie słyszano. Dotyczyło to jednego z takich systemów, w którym boss szarżował niezwykle potężnym atakiem, który mógł spowodować zniszczenie całej drużyny, a aby temu zapobiec, czterech z sześciu członków naszej drużyny musiałoby użyć naszej umiejętności chwytania na czterech filarach wokół pokoju bossa w tym samym czasie, aby zanurzyć wroga w wodzie i ochłodzić go. Nie trzeba dodawać, że wymagało to odrobiny spójności i umiejętności zespołu oraz pokazało, że Throne & Liberty będzie najlepszy, gdy gra się razem ze znajomymi i gildiami.

Ale biorąc wszystko pod uwagę, Throne & Liberty nie wyróżniał się dla mnie jako świeże podejście do formuły MMORPG. Dla ludzi, którzy żyją i oddychają tym gatunkiem gier, będzie tu coś interesującego do przeżycia, ale poza tym z mojego czasu z krótką wersją zapoznawczą nie mogę powiedzieć, że NCSOFT i Amazon Games są jeszcze na World of Warcraft zabójcy.

Throne & LibertyThrone & Liberty
Throne & Liberty

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości