Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Towerborne
Featured: Gamescom 2024 Coverage

Towerborne Zapowiedź: Najlepszy tytuł Xbox Game Studios w 2024 roku?

Kooperacyjna gra akcji Stoic wydaje się mieć ogromne ambicje, ale także genialne i imponujące elementy projektowe, które ją wspierają.

HQ

Istnieje wiele bardzo ambitnych gier, tytułów, które twierdzą, że oferują niezgłębione doświadczenia i potencjał, ale jednocześnie nie osiągają szczytów, o których świadczą. Stoic Towerborne wydaje się być jedną z gier, która nie będzie należeć do tej kategorii, przynajmniej jeśli praktyczne demo, które miałem okazję zobaczyć na Gamescomie, i mała sesja pytań i odpowiedzi z założycielami studia były czymkolwiek.

Towerborne to piękne połączenie walki beat 'em up i eksploracji kafelków przypominającej grę planszową. Jest to gra polegająca na podbijaniu absolutnie ogromnej mapy świata kafelek po kafelku, aby dotrzeć do nowych obszarów, zbierać łupy, ulepszać swojego bohatera i zwiększać poziom mocy, aby dotrzeć do jeszcze dalszych części mapy i stawić czoła jeszcze trudniejszym wrogom. Jest to proste założenie z dość prostą mechaniką, ale dzięki ogromnemu naciskowi na elementy społecznościowe i grę kooperacyjną, Towerborne sprawia wrażenie bezproblemowo zabawnej gry wideo, która pozornie pochłonie wiele godzin twojego czasu w satysfakcjonujący sposób.

HQ

Na początek pozwólcie, że skupię się na walce. Jest to bijatyka na wskroś - co oznacza, że używasz jednego z czterech typów klas, z których każdy różni się rodzajami broni i umiejętnościami - aby uderzać, ciąć i przebijać się przez różnych wrogów, którzy w pewnym momencie zaludniają ekran. Nie jest tak wymagająca, jak niektóre z kultowych bijatyk z przeszłości, ale popchnie cię do granic możliwości, jeśli nie będziesz współpracować ze swoimi sojusznikami, chronić i leczyć się nawzajem oraz skupiać się na bardziej śmiercionośnych zagrożeniach, które pojawiają się obok. Jasne, Towerborne może czasami stać się trochę zbyt skomplikowane, do tego stopnia, że dokładne określenie, co robisz w ogniu bitwy, może stać się uciążliwe, ale w większości ta gra ma to naprawdę zabawne i ekscytujące uczucie, które wszystkie najlepsze gry w tej kategorii również wprowadzają na stół.

To jest reklama:

Do tego dochodzi duża różnorodność w rozgrywce. Wyruszysz do różnych, uderzająco animowanych biomów i lokacji, aby walczyć z wszelkiego rodzaju unikalnymi wariantami wrogów, z których każdy wymaga od ciebie podejścia do wyzwań, które nakładają w alternatywny sposób. Są nawet bossowie do pokonania, którzy wprowadzają radykalnie różne mechaniki do zrozumienia i opanowania, a nawet znacznie większe pule zdrowia, co oznacza, że ty i twoja drużyna musicie być jeszcze bardziej spójni i zgodni, aby przezwyciężyć zagrożenie, które narzucają. Dopasowując to do łatwych i szeroko konfigurowalnych klas, które pozwalają na szalone opcje tworzenia konfiguracji daleko wykraczające poza rycerza, który jest po prostu wytrzymałą postacią na pierwszej linii, a łotrzyk z dwoma ostrzami jest szybkim i zwinnym wojownikiem, a także kierunek artystyczny i paletę kolorów, które zachwycają, wszystkie podstawowe elementy składowe są na swoim miejscu, aby Towerborne był czymś wyjątkowym.

Jednak to nie jest to, co mnie naprawdę zachwyciło, jeśli chodzi o Towerborne, raczej była to podstawa, którą zaprojektował Stoic i która pozwala im wspierać i rozwijać tę grę w sposób, który cię zaskoczy. Świat jest podzielony na wyżej wymienione kafelki, a aby się poruszać, poruszaj się między kafelkami, wykonując wyzwanie, które każdy z nich posiada, aby uzyskać dostęp do nowych obszarów mapy. Pokonanie każdego kafelka zajmie graczowi prawdopodobnie około 10-15 minut, a smak gry, w którą byłem wtajemniczony, wydawał się zawierać setki płytek. Stoic powiedzieli mi, że to, co widzę, to tylko poziomy mocy 1-3, a 4 rozszerzy mapę o około 30% i że mają plany rozbudowy aż do co najmniej poziomu 10 (być może dalej) w fazie wczesnego dostępu, zanim następnie zbadają opcje gry końcowej. Już teraz można zebrać skalę Towerborne, ale prawdziwym kopniakiem dla mnie było to, jak Stoic wyjaśnił, że system kafelków został zaprojektowany od podstaw, aby zespół mógł łatwo i bezproblemowo dodawać nowe kafelki, a nawet zamieniać się kafelkami - wszystko to bez żadnego wpływu na serwer, chyba że jest to duży spadek zawartości wprowadzający kilka nowych funkcji i dodatków.

TowerborneTowerborne
Towerborne
To jest reklama:
TowerborneTowerborne

Tak, zanim przejdę dalej, dodam, że ogromne skupienie się na społeczeństwie i współpracy może zniechęcić kilka osób i jest to słuszna krytyka. Podczas gdy Towerborne jest zasadniczo grywalny w pojedynkę, a gra absolutnie to wspiera, jest to również projekt nastawiony na kooperację, co oznacza, że spotkasz bossów, którzy są koszmarem do pokonania w pojedynkę, będziesz miał pełne ręce roboty, pracując na ogromnej mapie bez sojuszników pod ręką, będziesz miał znacznie mniej zabawy bez drużyny, A centrum społecznościowe Belfry będzie również nieskończenie bardziej samotne bez drużyny, z którą można się włóczyć. Ale gry nie muszą zaspokajać potrzeb wszystkich odbiorców naraz, a zdenerwowanie się, że Towerborne niekoniecznie wyróżnia się jako produkt indywidualny w taki sam sposób, jak w przypadku współpracy, jest jak narzekanie, że smażony kurczak z McDonald's nie jest tak dobry jak KFC.

W każdym razie, chodzi mi o to, że chociaż Towerborne ma wszystkie odpowiednie cechy i organy, aby być solidną i imponującą grą, jest również wspierany i wzmacniany przez skalę, która jest przerażająca. Wersja tytułu, w którą grałem na Gamescomie, wydawała mi się skomplikowana i dopracowana i daje mi ogromną wiarę w to, że debiut we wczesnym dostępie będzie dużym sukcesem, ale także skłonił mnie do zastanowienia się nad pytaniem, dlaczego debiut EA jest w ogóle potrzebny, zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak dobra gra wyglądała w praktyce. Stoic wspomniał, że jest to po prostu po to, aby zespół mógł używać graczy jako królików doświadczalnych, jeśli wolisz, jako sposobów na odpowiednie testy warunków skrajnych i naprawdę udoskonalenie niesamowitych systemów, które już mają, tak aby ewentualny debiut 1.0 zwalił nas z nóg. Z krótkiego dema gry, z którym miałem do czynienia, nie mam absolutnie żadnego powodu, by wątpić w to, że... Nie będziesz chciał przegapić Towerborne.

TowerborneTowerborneTowerborne

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości