Dostawca usług gier Keywords potwierdził w komunikacie prasowym, że przejął firmę zajmującą się grami Liverpool z siedzibą w Wushu, zaledwie chwilę po tym, jak zwolnił kilku pracowników u jednego z innych deweloperów, Lively Studios.
Założony w 2017 roku Wushu miał pierwotnie produkować własne tytuły, ale działa w modelu pracy na zlecenie, przyczyniając się do powstania takich hitów jak Fall Guys i Baldur's Gate 3.
Kupione przez Keywords ze względu na stały wzrost pomimo wahań rynkowych oraz w celu poprawy swoich możliwości produkcyjnych, Wushu bez wątpienia będą teraz ściślej współpracować z portfelem firm dostawcy, chociaż jest prawdopodobne, że nadal będą działać w obecnym modelu.
Keywords CEO Bertrand Bodson powiedział: "Przejęcie jest zgodne z naszą strategią budowania naszej oferty tworzenia gier na całym świecie. Mamy teraz dwa studia w Liverpoolu, który jest kluczowym regionalnym centrum dla talentów w UK ", więc dobrze jest widzieć, jak branża inwestuje w talenty w tym obszarze.
Bodson kontynuuje w komunikacie: "Wushu wysoko wykwalifikowany zespół, silne relacje i możliwości rozwoju będą ważnymi atutami, które uzupełnią nasze istniejące studia Create, ponieważ nadal ulepszamy naszą ofertę dla naszej globalnej bazy klientów. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z Alan i utalentowanym zespołem w nadchodzących latach, aby wspierać i napędzać rozwój firmy".
Wushu założyciel Alan McDermott, który pozostanie na czele obecnego zespołu zarządzającego pomimo przejęcia, powiedział, że jest to dla nich "ekscytujący nowy rozdział" i nie zagrozi ich wolności jako twórców.
McDermott stwierdziło, że przejęcie "pozwala nam na dalsze ulepszanie usług, które oferujemy naszym długoterminowym klientom dzięki rozległej sieci zasobów i szerokiemu zestawowi umiejętności.
"Keywords podziela nasze ambicje dalszego wzrostu, a ich inwestycja w Wushu pomoże nam pozostać wiernymi naszemu podejściu do rozwoju, które stawia ludzi na pierwszym miejscu. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z szerszą siecią Keywords i podejmowanie coraz bardziej ambitnych projektów w przyszłości" (dzięki, Game Developer).