Wygląda na to, że krytyka głównie ze strony japońskich fanów na temat nadchodzącego Assassin's Creed Shadows, którego akcja toczy się w feudalnej Japonii, w końcu osiągnęła punkt wrzenia i skłoniła Ubisoft do reakcji.
W oświadczeniu opublikowanym w mediach społecznościowych francuski wydawca starał się wyjaśnić swoje decyzje projektowe dotyczące AC Shadows, jednocześnie przepraszając.
Ubisoft stwierdza: "Naszą intencją nigdy nie było przedstawianie żadnej z naszych gier z serii Assassin's Creed, w tym Assassin's Creed Shadows, jako faktycznych reprezentacji historii lub postaci historycznych. Zamiast tego staramy się wzbudzić ciekawość i zachęcić graczy do odkrywania i dowiedzenia się więcej o historycznych sceneriach, które nas inspirują.
"Assassin's Creed Shadows to przede wszystkim zabawna gra wideo, która opowiada fascynującą fikcję historyczną osadzoną w feudalnej Japonii.
"Nasz zespół intensywnie współpracował z zewnętrznymi konsultantami, historykami, badaczami i wewnętrznymi zespołami Ubisoft Japan, aby informować o naszych kreatywnych wyborach.
"Pomimo tych nieustannych wysiłków, zdajemy sobie sprawę, że niektóre elementy w naszych materiałach promocyjnych wywołały zaniepokojenie w społeczności japońskiej. Serdecznie za to przepraszamy".
Ubisoft następnie zapewnia, że będzie nadal konsultował się i współpracował oraz odnosił się do konstruktywnej krytyki, która została postawiona.
Firma poruszyła również pokrótce toczącą się dyskusję na temat Yasuke, zauważając: "Chociaż Yasuke jest przedstawiany jako samuraj w Assassin's Creed Shadows, zdajemy sobie sprawę, że jest to kwestia debaty i dyskusji. Starannie wpleciliśmy to w naszą fabułę, a wraz z naszym drugim głównym bohaterem, japońskim shinobi Naoe, który jest równie ważny w grze, nasi podwójni protagoniści zapewniają graczom różne style gry.
Przeczytaj pełne oświadczenie poniżej.