Polski

Unity

Na tej stronie Gamereactor przyjrzy się bliżej jednemu z najważniejszych elementów technicznych przy tworzeniu filmów animowanych i gier wideo na wszystkie platformy, czyli silnikowi. Nie wszystkie silniki są sobie równe, a niektórzy programiści idą o wiele dalej, dostarczając użytkownikowi nie tylko silnik, ale wszystkie narzędzia, w tym zasoby do rozwiązań serwerowych, które zapewniają gotowe rozwiązanie dla każdego, kto ma pasję i kreatywny umysł potrzebny do stworzenia gry komputerowej. Dlatego Unity słusznie nazywa je „więcej niż silnikiem”, ponieważ są one odpowiedzialne za ponad 50% gier, które znamy i kochamy.

Unity, czyli kompleksowa oferta dla twórców gier

HQ

Unity stoi za ogromną liczbą filmów animowanych i gier na wszystkie platformy. Jego hasło reklamowe "więcej niż silnik". odnosi się do pełnego ekosystemu oferowanego zarówno programistom, jak i kreatywnym umysłom w systemach Linux, Windows i Mac. Nadaje się zarówno dla użytkownika, który korzysta tylko ze swojego zaufanego komputera PC, jak i dla grafika, tworzącego większy projekt na Macu.

W przeciwieństwie do innych dostępnych pakietów oprogramowania, Unity wymaga jedynie płatności za dostęp do samego silnika i nie zawiera żadnych zobowiązań dotyczących subskrypcji; to programista decyduje, jak będzie z niego korzystał. Co więcej, możliwości Unity pozwalają skupić się na tworzeniu treści 3D na wielu platformach, pomagając zaoszczędzić cenny czas i pieniądze przy wprowadzaniu gry na każdą indywidualną platformę.

“Tworzenie gry to poważne przedsięwzięcie, i to nawet zanim pomyślisz o tym, na jakiej platformie ją wdrożyć” - powiedział Ralph Hauwert, starszy wiceprezes ds. badań i rozwoju w Unity. “Co więcej, tworzenie gry może zająć lata, a w tym czasie platformy się zmieniają, powstają nowe konsole itp. Chcemy, aby nasi twórcy czuli się pewnie, wiedząc, że Unity wspiera ich i upewni się, że ich gra jest gotowa na każdą platformę”.

Możliwość wprowadzenia projektu na jak największą liczbę platform zapewnia kluczową przewagę konkurencyjną, która pozwala programistom dotrzeć do odbiorców na jakiejkolwiek platformie; Xbox, PlayStation, Nintendo, PC, a nawet telefonach komórkowych.

Współzałożyciel i główny projektant w Alta VR (zespole odpowiedzialnym za A Township Tale), Boramy Unn-Bossun, powiedział: “Elastyczność Unity pozwoliła nam zająć się bardziej zniechęcającymi aspektami tworzenia A Township Tale, czyli portowaniem gry z PC na platformy Quest... Ale nie musieliśmy się tym martwić, ponieważ znaliśmy podstawy APK, a resztę wykonał za nas silnik”.

Unity został stworzony z myślą o prostocie i rozszerzalności. Narzędzia do tworzenia skryptów dają osobom niebędącym programistami lub z minimalnym poziomem kodowania możliwości tchnięcia życia w ich twórcze wizje. Opanowanie tego zajmie trochę czasu, ale wykresy typu „przeciągnij i upuść”, które usuwają wymóg pisania wierszy kodu, są świetnym sposobem na rozpoczęcie tworzenia gier.

„Wszyscy zgadzamy się, że Unity jako silnik zapewnia świetną podstawową funkcjonalność i jest naprawdę łatwy do rozszerzania i dostosowywania, ponieważ bardzo łatwo jest korzystać z funkcji edycji i narzędzi wtyczek” – powiedział Xun Zhu, Technical Artist Lead w 24 Entertainment, zespole odpowiedzialnym za Naraka: Bladepoint. Uproszczony projekt jest idealny dla silnika, ponieważ pozwala twórcom i programistom skupić się na tym, co naprawdę ważne: grze. Skala możliwości Unity oznacza również, że silnik może produkować rozległe projekty na PC i konsole, takie jak Fall Guys: Ultimate Knockout, Valheim czy Kerbal Space Program, lub tytuły mobilne, takie jak League of Legends: Wild Rift. Zakres tego, do czego zdolny jest Unity, ograniczają jedynie ambicje twórcy.

Ale co, jeśli twórcą jest bardziej doświadczony programista, może ktoś ze znajomością kodowania? Unity oferuje język programowania C# 8, aby zapewnić użytkownikom najnowszą iterację bazy kodu, promować funkcjonalność i elastyczność. Jednocześnie jest stosunkowo łatwy do zrozumienia i nauki.

“Wersja LTS jest przeznaczona dla twórców ceniących maksymalną stabilność i wsparcie” - dodał Ralph Hauwert, starszy wiceprezes ds. badań i rozwoju w Unity. “Obejmuje usprawnione środowisko kodowania, testowania i profilowania oraz inne ulepszenia. Wszystko po to, by osiągnąć więcej w krótszym czasie, a następnie udostępnić swoją grę jak najszerszemu gronu odbiorców”.

Ponieważ tworzenie gier wideo zajmuje dużo czasu i zasobów, ważne jest, aby projekt można było zapisywać, synchronizować i udostępniać wielu użytkownikom. Ekosystem Unity oferuje wsparcie dla wielu użytkowników, dzięki czemu każdy członek zespołu, niezależnie od pełnionej roli, ma dostęp i może pracować nad projektem. Istnieje nawet wbudowana lokalna usługa pamięci podręcznej, znana jako Accelerator, która pomaga zwiększyć prędkość pobierania kodu źródłowego i zasobów.

Mówiąc o zasobach, Unity Asset Store to kompleksowy sklep do tworzenia gier. Niezależnie od tego, czy chodzi o sprzedaż kodu lub grafiki, czy raczej kupowanie od innego programisty, Asset Store jest prosty w użyciu i oferuje nawet ponad 6000 bezpłatnych zasobów. Dostępne do kupienia narzędzia i grafika mogą być idealnym sposobem na ożywienie świata gry i mogą obejmować proste ozdobne skały, gotowe systemy fizyki wody lub inne systemy rozgrywki. Istnieje nawet opcja kupowania całkowicie gotowych miast!

„To ogromny zasób dla programistów, mamy w sklepie ponad 69,000 pakietów” - powiedział Peter O'Reiley, szef Asset Store. “Więcej niż 1,3 miliona zasobów graficznych 3D, ponad 9000 narzędzi, naprawdę wszystko, czego potrzebujesz, aby rozpocząć i przyspieszyć produkcję”.

Wszystko jest w pełni modułowe, a zasoby można modyfikować, aby dopasować je do osobistych wymagań programisty. Pakiety oferowane przez Asset Store są powszechnie używane przez twórców wszystkich rozmiarów, od AAA po niezależnych deweloperów lub hobbystów.

Unity to ogromny silnik o ogromnym potencjale twórczym, więc chociaż zbadaliśmy już wiele z tego, co ma do zaoferowania, w przyszłości zagłębimy się nieco dalej. Odwiedź nas ponownie za tydzień, kiedy będziemy sprawdzać, jak możesz zamienić kreatywność w rozwój.

Aby dowiedzieć się więcej o silniku, jego usługach, narzędziach i produktach, odwiedźcie główną witrynę Unity.

Unity jako wsparcie i zapewnienie spójnego środowiska dla programistów

HQ

W kolejnym etapie naszej serii artykułów o Unity odejdziemy od silnika i tego, jak zachęca on deweloperów do większej kreatywności, aby skupić się raczej na konkretnych narzędziach, które mają dać twórcom więcej możliwości.

Przyjrzymy się przydatnym narzędziom do współpracy, które ułatwiają pracę zespołową, zdalną lub w biurze, a także bogatej gamie usług wsparcia, zapewniającym twórcom dostęp do pomocy. Bez dalszych ceregieli sprawdźmy, jak Unity zachęca i pomaga pracować w zespole.

W czasach, gdy praca zdalna staje się coraz bardziej powszechna, koordynacja rozwoju między zespołem osób może być trudna. Unity oferuje przydatne rozwiązanie tego problemu dzięki potężnemu narzędziu do współpracy, Plastic SCM, które jest w stanie żonglować tysiącami użytkowników w jednej instancji, umożliwiając nie tylko tworzenie treści w czasie rzeczywistym, ale także pracę zdalną lub lokalną w chmurze. Niezależnie od tego, czy deweloper jest dwuosobową niezależną ekipą pracującą w szopie, czy międzynarodowym, wielobiurowym studiem AAA, Unity ma możliwości wspierania wszystkiego, czego potrzebuje twórca, aby ożywić swoje projekty.

„Plastic SCM to flagowe rozwiązanie do kontroli wersji” — powiedział Felix Thè, wiceprezes ds. zarządzania produktami w Unity. „Posiada również najbardziej zaawansowane funkcje automatycznego rozgałęziania, dzięki czemu wszystko, czego potrzebujesz do tworzenia przepływu pracy tworzenia treści w czasie rzeczywistym — zarówno w chmurze, jak i lokalnie — jest obsługiwane przez Plastic SCM”.

Nie jest tajemnicą, że tworzenie gier jest wyzwaniem, niezależnie od osobistych umiejętności lub narzędzi, którymi dysponuje programista. Właśnie dlatego posiadanie pomocnej dłoni nie jest czymś, czego należy się wstydzić. Unity oferuje wsparcie na najwyższym poziomie dla tych, którzy kupują jego usługi, wsparcie, które pomoże poprowadzić użytkowników we właściwym kierunku, gdy tylko napotkają na trudności. Wsparcie nie napisze kodu za twórców, ale jest to świetne miejsce, aby znaleźli pomoc w naprawianiu błędów, usprawnianiu i audytowaniu gier, zapewniając dostarczenie najlepszego możliwego produktu na końcu tej drogi.

Professional Services zapewnia dostęp do ekspertów Unity na każdym etapie produkcji, dzięki czemu możesz w pełni wykorzystać sprawdzone najlepsze praktyki od początku do końca” — powiedział Thè. „Rozwiązania są dopasowane do Twojej organizacji, aby pomóc Ci zmniejszyć ryzyko i przyspieszyć rozwój. Unity Professional Services przeprowadza dogłębną analizę kodu i zasobów Twojego projektu, aby zidentyfikować obszary do optymalizacji. Dostarczymy raport z praktycznymi zaleceniami opartymi na najlepszych praktykach Unity, aby pomóc Ci zmaksymalizować wydajność”.

Ponieważ tworzenie gier jest często nękane komplikacjami, zdarzają się sytuacje, w których twórca napotyka nieprzewidziany problem, który może wydawać się niemożliwy do rozwiązania. Unity jest na to przygotowany i oferuje wiele rozwiązań.

„Deweloperzy potrzebują pomocy w różnych dziedzinach” — powiedział Thè. „Rozdzielenie naszego wsparcia miało sens, aby lepiej obsługiwać naszych klientów w określonym obszarze. Niektóre z nich obejmują CAP (Code, Assets, Performance) — trzydniową analizę kodu i zasobów w celu wykrycia głównych przyczyn problemów z wydajnością, a następnie dostarczenia praktycznego raportu z zaleceniami dotyczącymi najlepszych praktyk”.

Unity zapewnia nawet pełny audyt gry, jeśli jest to wymagane.

„Korzystając z zastrzeżonych danych gry Unity do analizy porównawczej Twojej gry, przedstawiamy zalecenia dotyczące poprawy kluczowych aspektów retencji, monetyzacji i doświadczenia gracza” — powiedział Thè. „A także kilka innych pomocy, które można znaleźć na naszej stronie internetowej lub za pośrednictwem naszych menedżerów kont”.

Aby dowiedzieć się więcej o silniku, jego usługach, narzędziach i produktach, odwiedźcie główną witrynę Unity.

Więcej połączeń

HQ

Tryb wieloosobowy stał się podstawą gier wideo. Ogromna część współczesnych tytułów powstaje wyłącznie po to, aby ludzie z całego świata mogli grać ze sobą. Jednak wspieranie ogólnoświatowego systemu dobierania graczy nie jest tanie ani łatwe, bez względu na to, czy programista chce sam go utrzymywać, czy też zlecić osobie trzeciej. Unity stara się zmniejszyć to obciążenie, inwestując w ponad 190 centrów danych na całym świecie, które w połączeniu z hostingiem serwerów gier Unity Multiplay sprawiają, że matchmaking jest dostępny i finansowo wiarygodny.

„Sukces twojej gry nie powinien zależeć od posiadania umiejętności budowania infrastruktury lub wystarczającej liczby serwerów” — powiedział Felix Thè, wiceprezes ds. zarządzania produktami w Unity. „Multiplay eliminuje złożoność tworzenia i obsługi technologii matchmakingu, dzięki czemu możesz skupić się na tworzeniu angażujących wrażeń z rozgrywki. Dzięki naszym serwerom w chmurze upewnimy się, że nie ma przestojów, więc nie musisz się o to martwić. Mamy rosnącą sieć centrów danych w 70 regionach, a platforma Multiplay Cloud Platform oferuje ogólnoświatowy zasięg i wsparcie 24/7”.

Stworzenie systemu matchmakingu jest bardziej złożone niż posiadanie niezbędnych centrów danych. Aby pomóc deweloperom przezwyciężyć ten problem, Unity stworzyło rozwiązanie o nazwie Matchmaker, które zapewnia dopasowanie graczy w celu uzyskania jak najlepszych wrażeń z rozgrywki – zarówno pod względem jakości połączenia graczy, jak i ich odpowiednich poziomów umiejętności.

„Matchmaker polega na łączeniu graczy na podstawie dowolnych kryteriów, aby zapewnić im wspaniałe wrażenia online” – powiedział Jeff Collins, starszy wiceprezes ds. inżynierii w Unity. „Obejmuje to zapewnienie, że gracze z tego samego regionu łączą się z serwerem, który zapewni im najmniejsze opóźnienie, a także znalezienie graczy o podobnych umiejętnościach, aby zapewnić zrównoważoną rozgrywkę wszystkim graczom na tym samym serwerze”.

Gry online niosą ze sobą swój własny, unikalny zestaw wyzwań rozwojowych. Tylko w ciągu ostatnich kilku lat widzieliśmy przypadki, w których tytuły doświadczały problemów ze skalowaniem infrastruktury, co można przypisać często dużej liczbie graczy i wysokiej cenie serwerów gier. Ponieważ systemy te są często bezczynne, ale wymagają również zapewnienia krótkiego czasu oczekiwania i wypełniania meczów, mogą pojawić się problemy.

Widzimy to powszechnie, gdy popularne gry wieloosobowe, takie jak Destiny 2 i World of Warcraft, otrzymują duże aktualizacje, co prowadzi do gwałtownego wzrostu liczby graczy, a w konsekwencji do wydłużania czasu oczekiwania w kolejce. Jak wyjaśnia Collins, system wielochmurowy Unity może pomóc w rozwiązaniu tego problemu.

„Chmura skaluje się wraz z zapotrzebowaniem, będąc w stanie obsłużyć nawet największe gry. Zintegrowane z głównymi chmurami publicznymi i ponad 190 centrami danych podejście wielochmurowe zostało zaprojektowane z myślą o odporności i wydajności na dużą skalę. Wśród wielu funkcji, które zapewniają, że kolejki są pełne, a gracze mogą szybko wejść do gry, jest to ważną częścią dobierania graczy. Kluczową ideą jest to, że dajemy kontrolę twórcom, aby wymyślili parametry, w jaki sposób chcą wypełnić swoje lobby i pozostawić połączenie z Unity”.

Podobnie jak w przypadku każdej gry wieloosobowej, bardzo ważne jest, aby gracze mogli się ze sobą komunikować. Unity może zdjąć to zadanie z rąk użytkownika, wykorzystując swoje systemy Vivox do zapewnienia rozwiązania głosowego i tekstowego.

„Vivox jest łatwy w integracji i, co najważniejsze, całkowicie niezawodny” — powiedział nam The. „To sprawdzone rozwiązanie, które wymaga minimalnego obciążenia wewnętrznego, aby rozpocząć pracę. Vivox to dedykowane rozwiązanie VOIP i tekstowe, gotowe dla programistów do podłączenia się do ich gry. Oznacza to większy nacisk na ulepszoną rozgrywkę z komunikacją najwyższej jakości. Vivoxowi zaufały największe studia w branży, w tym Riot, Ubisoft i PUBG. Vivox to rozwiązanie, które pomaga programistom zapewnić niezawodny kanał komunikacji dla ich gry, który działa.”

Aby dowiedzieć się więcej o silniku, jego usługach, narzędziach i produktach, odwiedźcie główną witrynę Unity.

Unity daje twórcom narzędzia analityczne konieczne do zwiększania przychodów I zaangażowania odbiorców

HQ

W dzisiejszych czasach premiera gry to tylko pierwszy z wielu kroków w jej życiu. Gracze i społeczność oczekują wsparcia po premierze, niezależnie od tego, czy oznacza to nową zawartość, czy po prostu balans rozgrywki i naprawę błędów. Unity oferuje szereg usług, które pomagają zwiększać zaangażowanie graczy i zapewniają twórcom generowanie przychodów po premierze, co z kolei zwiększy wartość gry w oczach odbiorcy.

Analityka graczy odgrywa dla naszych użytkowników dwie kluczowe role, a jedną z nich jest pomoc w lepszym zrozumieniu, jak rozwijać zrównoważoną gospodarkę w grze” - powiedziała Julie Shumaker, starszy wiceprezes ds. przychodów w Unity. „Po drugie, istnieją elementy analizy graczy, które można umieścić z powrotem w cyklu badań i rozwoju, które dostosowują twoją grę, tak aby podczas tworzenia nowej zawartości gry robić to bardziej w zgodzie z tym, czego oczekują twoi odbiorcy”.

Twórcy, którzy planują zarabiać na swoim projekcie, korzystając na przykład z zakupów w aplikacji lub reklam, mogą skorzystać z prostego rozwiązania dostarczanego bezpośrednio przez Unity. Zaprojektowane jako rozszerzenie złożonych i potężnych systemów analitycznych oferowanych przez Unity, identyfikują zainteresowania gracza w grze i przekazują je twórcy. Następnie deweloper powinien zbudować swoją kreatywną wizję, wykorzystując te dane, aby odzwierciedlić zainteresowanie społeczności i utrzymać stabilny dochód, który zostanie wykorzystany jako finansowanie kolejnego zaplanowanego projektu.

UnityAds pełnią dwie kluczowe role” – powiedziała nam Shumaker. „Pierwszą jest możliwość spieniężenia nieruchomości, które deweloperzy tworzą w swojej grze. Drugą jest możliwość wykorzystania tej nieruchomości do napędzania pozyskiwania użytkowników”.

Unity poświęciło również trochę czasu na rozważenie wielu opcji sklepu internetowego dla IAP, które są dostępne na wielu różnych aktywnych platformach we współczesnej erze rozwoju.

„Ujednolicamy to w grze, więc nie musisz się martwić o różne witryny sklepowe, ponieważ wszystko jest załatwiane w zapleczu” – powiedziała Shumaker. „Ponownie w ten sposób pozwalamy programistom skupić się na dostarczaniu niesamowitych treści swoim użytkownikom, a my zajmujemy się logistyką, aby było to możliwe”.

W miarę jak gry stają się coraz bardziej popularne i powszechne, sposób, w jaki społeczność czerpie radość z grania jako rozrywki, sam się zmienia. Obserwujemy zmianę czasu, w którym ludzie lubią grać w gry, z weekendu na zwykły tydzień. Unity nie tylko widzi ten ruch, ale dostarcza twórcom tego rodzaju informacji i narzędzi niezbędnych do adaptacji i tworzenia treści, których szukają konsumenci. Niezależnie od tego, czy chodzi o analizy, czy przychody, Unity pomaga deweloperom nie tylko budować grę ich marzeń, ale także zapewnia, że ​​tytuł przetrwa po premierze.

Aby dowiedzieć się więcej o silniku, jego usługach, narzędziach i produktach, odwiedźcie główną witrynę Unity.

Wiadomości

dropdownMenu

Wiadomości

najnowsze popularne komentowane

Zapowiedzi

najnowsze popularne komentowane

Recenzje

najnowsze popularne komentowane

Publicystyka

najnowsze popularne komentowane
Cookie

Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.