Kiedy w zeszłym tygodniu po naszej wizycie w EA Vancouver opublikowaliśmy nasze pierwsze praktyczne wrażenia z gry FIFA 23, powiedzieliśmy wam, że nie możemy jeszcze zagłębić się w technologię HyperMotion2, która napędza rozgrywkę. Teraz, gdy firma publikuje więcej szczegółów na temat tego, co być może jest kamieniem węgielnym ostatniego doświadczenia FIFA (w końcu zajęło to największą część ponad 2-godzinnej prezentacji, w której uczestniczyliśmy), możemy również podzielić się niektórymi z naszych najbardziej istotnych notatek na temat technologii i tego, co to oznacza na boisku.
Kluczem do wielu innych ruchów, które dodaje i do tego, jak czują się lepiej połączeni i bardziej naturalni, jest to, że gra pochłonęła teraz "dwa razy więcej materiału filmowego". W szczególności zespół udał się do Saragossy w Hiszpanii na stadionie La Romareda, aby uchwycić dwa pełne mecze mężczyzn i kobiet oraz ćwiczenia treningowe, we współpracy z firmą Xsens 3D Motion Tracking. Dało to 6000 realistycznych animacji, zaawansowane przechwytywanie ruchu 11 na 11 na prawdziwe boisko (większa intensywność, brak konieczności korzystania z ograniczonego studia), a co najważniejsze, pulę informacji dla systemu uczenia maszynowego , z którego można wyciągnąć w FIFA 23. Do tego stopnia, że niektórzy gracze będą "w pełni kontrolowani przez algorytm", według producenta linii match experience Sama Rivery.
Mając to na uwadze, oto niektóre z terminów używanych przez EA do definiowania nowych lub ulepszonych funkcji rozgrywki w FIFA 23:
Gdyby tego było mało, poza HyperMotion 2, a tym samym dostępnym również na PS4 i Xbox One, dyrektor ds. Projektowania gier Kantcho Doskov opisał niektóre z nowych funkcji "wielopokoleniowych", w tym bardzo satysfakcjonujące i wyglądające na eFootball Power Shots (L1 + R1, poświęć trochę czasu na wykonanie, kierunek jest ręczny), Przeprojektowane elementy zestawu (teraz z prawym drążkiem celującym w elewację i krzywą), lub Zaawansowana fizyka uderzeń, w której mogliśmy zobaczyć kończyny lub palce uderzone przez piłkę. Jest też nowa fizyka interakcji sieciowych, dodatki Variety (w tym bardziej agresywne chwyty) lub setki nowych animacji strzelania (siatkówka w dół, strzały zanurzające, wirujące strzały, nagłówki nurkowe, strzały backspin ...).
Doskov wspomniał również o bardziej humanizowanych bramkarzach, poprawkach opartych na informacjach zwrotnych, charakterystycznych stylach biegania dla wielu bardziej znanych graczy lub dodatkowych sztuczkach lewonożnych wśród wielu nowych ruchów umiejętności, ale oczywiście naszym ulubionym była umiejętność podawania z tyłu ... lub nawet z tyłkiem, jeśli zajdzie taka potrzeba, jako fantazyjny ośrodek.