Dead Island 2 został oficjalnie ujawniony, po poślizgnięciu się Amazona na kilka dni przed Gamescom Opening Night Night Live, co zepsuło niespodziankę dla fanów. Ale teraz, gdy gra (i jej data premiery) jest już otwarta, mieliśmy okazję spotkać się z deweloperem Dambuster Studios na Gamescomie, gdzie graliśmy 20 minut tytułu i rozmawialiśmy z dyrektorem kreatywnym Jamesem Worrallem.
Podczas gdy możecie obejrzeć nasz pełny wywiad z Worrallem poniżej, w jego ramach zapytaliśmy o nowy system FLESH, który znajduje się w rdzeniu Dead Island 2, który sprawia, że zombie czują się jeszcze bardziej realne dzięki indywidualnie renderowanym anatomiom i jak to wpływa na rozgrywkę.
"To pierwsza rzecz, którą zrobiliśmy i była częścią tego, dlaczego zaczęliśmy od zera, ponieważ chcieliśmy utrzymać instynktowną walkę w samym sercu gry. Nasi bohaterowie są thriverami, a nie ocalałymi. Pędzą do walki" - powiedział Worrall.
"Modelowaliśmy skórę, tłuszcz, mięśnie, kości, narządy, a także kilka specjalnych narządów, które mogą nie być u normalnego człowieka, powiedzmy. I to jest w pełni proceduralne, gdzie uderzysz, będzie reakcja, i to jest coś w rodzaju jednej strony medalu. Z drugiej strony mamy odpowiednie reakcje i animacje trafień, a także sztuczną inteligencję. Więc naprawdę jesteś w stanie ich poobijać, a oni na to zareagują, i to jest rdzeń rozgrywki, ponieważ kiedy zbudujesz coś tak szczegółowego, specyficznego, możesz oprzeć i rozwinąć całą resztę projektu gry wokół tego i wszystkich ruchów. "
Jeśli chodzi o to, jak szczegółowy i głęboki jest ten system, Worrall dał nam również wyobrażenie o tym. "To pozwoliło nam stworzyć naprawdę wciągające doświadczenie, do tego stopnia, że można wyłączyć wszystkie elementy HUD, i jest wystarczająco dużo informacji zwrotnych, w rzeczywistości bardziej naprawdę, faktycznie wbudowanych w prawdziwy świat gry, który pozwala dokładnie zrozumieć, co robisz broń i dlaczego."
Dead Island 2 ukaże się na PC, Konsolach PlayStation i Xbox 3 lutego 2023 roku, a zwiastun możecie obejrzeć poniżej.