Cookie

Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.

Polski
Gamereactor Polska
wiadomości
Apex Legends

Ninja rzekomo otrzymał milion dolarów, by zagrać w Apexa w dniu premiery

Nowy raport ujawnił strategię Respawnu i EA dotyczącą streamerów i influencerów.

  • Tekst: Ben Lyons

Popularny streamer Tyler "Ninja" Blevins rzekomo otrzymał od EA milion dolarów w celu promowania Apex Legends w dniu premiery, jak informuje Reuters. Umowa najwyraźniej wymagała od streamera zarówno tweetowania o grze, jak i transmitowania rozgrywki przez kilka godzin na jego kanale Twitch, co wyjaśniałoby, dlaczego w ciągu pierwszych trzech dni po debiucie w produkcję zagrało ponad 10 milionów graczy.

Podczas gdy Ninja jest bardzo ważną częścią tych statystyk, nie był jedyną osobą opłaconą przez gigantycznego wydawcę według omawianego raportu. EA podobno nawiązało również umowę z Michaelem "Shroudem" Grześkiem, ale nie ujawniono kwoty tej transakcji.

Kevin Knocke, wiceprezes esportowej organizacji ReKTGlobal, wypowiedział się o ogromnej kampanii reklamowej: "Wykonali dość wszechstronną robotę, łącząc wszystkich istotnych growych influencerów tego gatunku".

Kampania podobno podniosła akcje EA o 16%, czyli mniej więcej 4 miliardy dolarów. Popularność wśród streamerów i influencerów mogła pomóc grze w zdobyciu ponad 50 milionów aktywnych graczy w ciągu pierwszego miesiąca, coraz bardziej zbliżając się do przegonienia lidera w gatunku battle royale, Fortnite, w które obecnie gra ponad 200 milionów osób.

Główny producent w Respawn Entertainment, Drew McCoy, wyjaśnił, dlaczego studio zdecydowało się wypuścić Apex na rynek w tak niespodziewany sposób: "Naprawdę chcieliśmy stworzyć dzień, w którym wprost nie mógłbyś uciec przed Apexem, jeśli interesujesz się grami wideo. Chcieliśmy, aby było to iście światowe wydarzenie".

Co myślicie o streamerach promujących gry?

Apex Legends