Użytkownicy Nvidii odkryli, że gry zależne od PhysX na systemach 32-bitowych zaczęły działać błędnie na nowych kartach graficznych 50 Series. Różne posty na forach Nvidii donoszą o tej sytuacji: Te tytuły oparte na starych technikach fizyki, zamiast działać na GPU, działają na procesorze, niezależnie od ustawień w Nvidia Control Panel.
Na forach jeden z użytkowników znalazł możliwą przyczynę, a mianowicie, że oficjalna strona pomocy technicznej wspomina, że 32-bitowe aplikacje oparte na CUDA nie są już obsługiwane. Wiele tytułów PhysX korzysta z tej architektury i aby sprawdzić, czy to była usterka, użyli 64-bitowego PhysX z Batman: Arkham Knight i stwierdzili, że działa.
Decyzja ta dotyczy wielu starszych tytułów, takich jak Mirror's Edge i Cryostasis, które stracą wydajność procesora. Nie było jeszcze żadnego ogłoszenia ze strony Nvidii, co wywołało krytykę ze strony społeczności za zagrażanie grywalności klasyków bez oferowania jasnych rozwiązań. Nie mamy jeszcze wiadomości od firmy, ale na razie będziemy musieli uciec się do starszego sprzętu lub poszukać alternatywnych rozwiązań.