Na DevGAMM Gdańsk scenarzysta Larian Studios, Vladimir Gaidenko, podzielił się cennymi spostrzeżeniami na temat projektowania narracji w Baldur's Gate III. Podkreślił znaczenie podejścia "co by było, gdyby", które zachęca deweloperów do zbadania różnych wyników, pytając: "A co, jeśli to wydarzenie rozegra się inaczej?". Ta metoda wzmacnia rozgałęzione opowiadanie historii, zapewniając graczom bardziej wpływowe wybory i realistyczny przebieg narracji.
Gaidenko wyjaśnił, że praca Lariana przy projektowaniu zadań polega na tworzeniu szczegółowych, nieliniowych historii, w których każda decyzja ma znaczenie. "Kluczem do rozgałęziania historii jest pytanie, co stanie się dalej" – zauważył, podkreślając, jak ważne jest powiązanie każdego działania z logiczną konsekwencją.
Zwrócił również uwagę na potrzebę dokładnej dokumentacji, z przejrzystym systemem śledzenia gałęzi narracyjnych. Projektanci zadań Larian polegają na obszernych arkuszach kalkulacyjnych i skrupulatnym planowaniu, aby zapewnić spójność.
Początkującym deweloperom Gaidenko radzi, aby wykorzystać opinie graczy podczas wczesnych testów rozgrywki. Dzięki temu zespoły mogą udoskonalać narracje oparte na rzeczywistych doświadczeniach, dzięki czemu są one bardziej wciągające. "Przetestuj swoje historie wcześnie i nigdy nie przestawaj pytać, co by było, gdyby" – podsumował.
Vladimir z przyjemnością omówił to wszystko i jeszcze więcej na kamerze Gamereactor zaraz po wydarzeniu, ponieważ relacjonujemy konferencję na miejscu w Gdańsku. Wywiad, którym podzielimy się z Wami już wkrótce.