Polski
Gamereactor
wiadomości
Baldur's Gate III

Władimir Gaidenko udziela mistrzowskiej lekcji na temat projektowania narracji Larian Studios w Baldur's Gate 3: "Pisanie scenariusza tego, co nieskryptowalne"

Wzięliśmy udział w prelekcji Associate Lead Scriptera na DevGAMM w Polsce i dowiedzieliśmy się, w jaki sposób Larian doprowadził projektowanie nieliniowych zadań do perfekcji.

HQ

Na DevGAMM Gdańsk scenarzysta Larian Studios, Vladimir Gaidenko, podzielił się cennymi spostrzeżeniami na temat projektowania narracji w Baldur's Gate III. Podkreślił znaczenie podejścia "co by było, gdyby", które zachęca deweloperów do zbadania różnych wyników, pytając: "A co, jeśli to wydarzenie rozegra się inaczej?". Ta metoda wzmacnia rozgałęzione opowiadanie historii, zapewniając graczom bardziej wpływowe wybory i realistyczny przebieg narracji.

Gaidenko wyjaśnił, że praca Lariana przy projektowaniu zadań polega na tworzeniu szczegółowych, nieliniowych historii, w których każda decyzja ma znaczenie. "Kluczem do rozgałęziania historii jest pytanie, co stanie się dalej" – zauważył, podkreślając, jak ważne jest powiązanie każdego działania z logiczną konsekwencją.

Zwrócił również uwagę na potrzebę dokładnej dokumentacji, z przejrzystym systemem śledzenia gałęzi narracyjnych. Projektanci zadań Larian polegają na obszernych arkuszach kalkulacyjnych i skrupulatnym planowaniu, aby zapewnić spójność.

Początkującym deweloperom Gaidenko radzi, aby wykorzystać opinie graczy podczas wczesnych testów rozgrywki. Dzięki temu zespoły mogą udoskonalać narracje oparte na rzeczywistych doświadczeniach, dzięki czemu są one bardziej wciągające. "Przetestuj swoje historie wcześnie i nigdy nie przestawaj pytać, co by było, gdyby" – podsumował.

Vladimir z przyjemnością omówił to wszystko i jeszcze więcej na kamerze Gamereactor zaraz po wydarzeniu, ponieważ relacjonujemy konferencję na miejscu w Gdańsku. Wywiad, którym podzielimy się z Wami już wkrótce.

Baldur's Gate III

Powiązane teksty

Baldur's Gate III na PS5Score

Baldur's Gate III na PS5

RECENZJA. Przez Toni Turren

Pomimo faktu, że w Baldur's Gate 3 są małe błędy, wychodzi jako jedna z najlepszych premier w 2023 roku, choć są pewne wolne części w porównaniu do wersji na PC. Najważniejsze jest, aby zrozumieć, że ta gra jest turowa, więc znacznie różni się od wydania z 2004 roku.

Baldur's Gate 3Score

Baldur's Gate 3

RECENZJA. Przez Patrik Severin

Patrik spakował swój zestaw przetrwania, aby poradzić sobie z długim powrotem na Wybrzeże Mieczy i sprawdzić, czy trzecie Wrota Baldura mają sens zakończyć lato z...



Wczytywanie następnej zawartości