Ogłoszony w 2021 roku, uważany za martwy, ale następnie ponownie wprowadzony w zeszłym roku, Dragon Quest XII: The Flames of Fate zbliża się do końcowych etapów rozwoju powoli, ale systematycznie. A jeśli twórca serii, Yuji Horii, powiedział, że zespół "ciężko pracuje" nad grą na początku tego roku, to tylko to, jeśli w nieco zniuansowanych słowach, oto co powiedział nam któregoś dnia.
"Tak, rzeczywiście, nie mogę nic powiedzieć, przepraszam" – powiedział Horii-san w rozmowie z Gamereactor podczas 25. edycji Comicon Napoli, zapytany o aktualne informacje na temat projektu, być może postaci, scenerii lub nowego systemu walki. "Robię to, wkładam w to dużo pracy" – podkreśla w poniższym filmie. "Mogę tylko powiedzieć, że następna praca też będzie świetna, pracując naprawdę ciężko. Proszę, czekajcie na to, to jedyna rzecz, którą mogę powiedzieć".
Odtwórz cały film, aby zobaczyć, jak legendarny projektant definiuje tradycyjne JRPG lub jak wspomina ukochanego artystę Akirę Toriyamę, który zmarł rok temu.
Później zapytaliśmy również Horii-san o drugiego słonia w pokoju: rychłą premierę Nintendo Switch 2, następcy platformy, na której zarówno Dragon Quest XI S, jak i Dragon Quest III oraz I & II HD-2D Remake'i cieszyły się dużym powodzeniem.
"Tak, wierzę, że może być również kompatybilny ze Switchem 2", odpowiada zwięźle, nie precyzując, czy odnosi się do serii Dragon Quest w ogóle, czy do nadchodzącej dwunastej głównej odsłony, ani nie dzieląc się dalszymi przemyśleniami na temat samej platformy.
Teraz, po zapowiedzi potencjalnego Chrono Trigger Remake, na co wy, fani, najbardziej czekacie od Yujiego Horii i jego zespołu w Square Enix? I czy spodziewasz się, że Dragon Quest XII, XI i remake'i HD-2D wylądują lub zostaną ulepszone na Switchu 2?