Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Resident Evil 2

Resident Evil 2 One-Shot demo - wrażenia

Celny headshot!

HQ

Czekając na remake drugiego Residenta, niecierpliwi mogą zapoznać się z półgodzinnym demem produkcji. Jak sugeruje komunikat, nie jest to finalna wersja tytułu, ale już teraz jesteśmy pełni podziwu i nie możemy doczekać się pełnej wersji.

Resident Evil 2
Resident Evil 2

Słowo remake jest w tym miejscu kluczowe, aczkolwiek powiedzmy sobie jasno, że gra Ameryki na nowo nie odkrywa. Całość została przedstawiona z perspektywy trzeciej osoby, jak to miało miejsce po raz pierwszy w czwartej odsłonie, i również rozgrywka jest tu bardzo podobna. Wszystko oczywiście zostało piękne podrasowane, łącznie z obłędnie wyglądającymi, znanymi z oryginału lokacjami, które tym razem przemierzamy w pełnym 3D.

To jest reklama:

Demo prezentuje pierwsze minuty Leona po dotarciu na komisariat. Minuty, w dosłownym tego słowa znaczeniu. Przygodę udało nam się ograć dwukrotnie, z czego za pierwszym razem ze spokojem badaliśmy każdy kąt i sprawdzaliśmy mechaniki, za drugim zaś pobiegliśmy na żywioł i ukończyliśmy demo w około dwadzieścia trzy minuty. Prawdopodobnie bez problemu znając każdą drogę i rozstawienie zombie można tego dokonać znacznie szybciej.

Resident Evil 2
Resident Evil 2

To, co jednak zobaczyliśmy, daje nam wstępny obraz pełnej wersji. Wszystkie technikalia pozostawię sobie do recenzji gry, ale najważniejsze jest to, że pomimo zmian zachowany został pierwotny klimat i nastrój Resident Evil 2, a wiele wprowadzonych poprawek wręcz jeszcze bardziej potęguje immersję. Często można się wystraszyć, choć fani serii raczej nie powinni wyskoczyć z kapci. Wiele momentów śmierci pokazano bardziej... wymownie i brutalnie. Gra, siłą rzeczy, stała się też bardziej filmowa.

To jest reklama:

Produkcja nadal pozostała przygodówką z elementami akcji - nie odwrotnie, co bardzo cieszy. O ile jednak kombinowanie przy zagadkach popłaca, o tyle w niektórych momentach dochodzi do pewnych absurdów. Wyobraźcie sobie scenę, w której widząc leżącego zombie strzelacie mu w głowę, ot tak, dla pewności. Pewni siebie wchodzicie do pomieszczenia i nagle okazuje się, że „zabity" przez Was trup (jakkolwiek głupio to brzmi) wchodzi z impetem za Wami. Tylko dlatego, że taki w tym momencie miał być straszak. Rozumiem założenie, aczkolwiek jest to tylko krótka sekwencja, którą spokojnie można było darować, w zależności od zachowania gracza. Prawdopodobnie w pełnej wersji nie zostanie to w żaden sposób naprawione. Szkoda, bo akurat takie szczegóły potęgowałyby wrażenia.

Resident Evil 2
Resident Evil 2

Demo kończy się szybciej, niż się zaczyna, ale w tym przypadku to dobrze. Po ograniu czujemy wielki niedosyt, a krótki trailer jeszcze bardziej podsyca głód. Czujemy w kościach, że będzie dobrze, a premiera już za rogiem. Fani serii dostaną zasłużonego headshota, którego pragnęli od lat, natomiast gracze niezaznajomieni z pierwowzorem otrzymają grę, która spokojnie wpasowuje się wykonaniem w obecne standardy. W obu przypadkach bez dwóch zdań będzie to Resident, na którego wszyscy czekamy.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości