Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Lies of P

Lies of P - Nasze pierwsze wrażenia z Gamescomu

Graliśmy w wersję PC i sprawdziliśmy nasze umiejętności jako Belle Époque Pinocchio.

HQ
HQ

Kiedy ktoś widzi Lies of P po raz pierwszy, zwykle zadaje pytanie: Jak tytuł, który łączy opowieść o Pinokio (którą wszyscy odnoszą do przyjemnej małej lalki z kapelusza z klasyka Disneya z lat 40.) z ponurą, nudną i upiorną atmosferą Bloodborne , praca? Cóż, biorąc uniwersalną historię drewnianego chłopca (który jest tu raczej steampunkowym automatem) i przekręcając ją, aż będzie w stanie zmierzyć się z neogotyckimi horrorami fikcyjnego miasta Karat, oczywiście.

Nie ma potrzeby owijać w bawełnę, porównując pracę Round 8 Studio (w szczególności zespół kierowany przez Choi Ji-Won, wszyscy z NEOWIZ) z pracą FromSoftware. Znajdziesz tu również wiele elementów (projekt scenerii, walka, HUD, poziom trudności, a nawet haczyk, który dodali do Sekiro). Ale, jak widać w rozgrywce poniżej, są pewne szczegóły idące o krok dalej.

HQ
To jest reklama:

Biorąc pod uwagę estetykę, chociaż pierwsze wrażenie jest takie, że jesteśmy z powrotem w Yharnam, prawda jest taka, że miasto Karat jest bliższe Belle Époque niż epoce wiktoriańskiej. Są światła elektryczne, latarnie uliczne, które słabo oświetlają ścieżkę, gdy ze strachem skręcamy w zakręty, zapalane znaki zapowiadające nocne przedstawienia w teatrach, światła w domach... wszystko w wyniku rewolucji przemysłowej, która postępowała z pełną prędkością.

Lies of P

W jakiś sposób jeszcze nie wiemy, że ta industrializacja traci kontrolę i przekształca się w koszmar, w którym automaty wychodzą na ulice i zabijają każdego, kogo znajdą. Możemy to zaobserwować podczas spaceru po ulicach. W tym miejscu muszę zauważyć, że liczba zwłok wydaje się być nieco niewielka, ponieważ wydaje się, że są to zawsze te same dwa lub trzy z pewnymi różnicami kolorystycznymi w ich ubraniu.

Podobnie, z nieznanego powodu, znajdujemy Pinokia, automat, który nie stracił kontroli, w poszukiwaniu swojego stwórcy, Geppetto, i eliminując wszelkie przeszkody, które znajdzie na swojej drodze. W demie mogliśmy wybrać pomiędzy trzema różnymi "Combat Memories" (równowaga, zwinność czy wytrwałość/siła). Wybierając zwinność, otrzymujemy rapier i haczyk na nasze mechaniczne ramię. Ruch jest dość płynny pomimo tego, co widać na filmie. Reakcja kontrolera jest doskonała i natychmiastowa, co jest tutaj uspokajające: każda gra akcji w tym stylu powinna mieć dobrze dopracowane sterowanie, w przeciwnym razie zostanie potępiona przed premierą. Pokonana pierwsza przeszkoda.

To jest reklama:

Wrogowie, z którymi mieliśmy do czynienia, wydawali się być podstawowym typem w grze: z kilkoma punktami zdrowia i ograniczonym, choć silnym zestawem ruchów (zginiemy kilka razy), ale natychmiast identyfikowalnymi, a zatem przewidywalnymi. Dodajmy do tego potężnych wrogów i oczywiście przeklęte "psy" (które są również automatami), które musi mieć każda gra RPG akcji. Po kilku usterkach i restartach z Obserwatora Gwiazd (porozmawiamy o tym wkrótce), mamy tę sekcję opanowaną.

Lies of P
Lies of P

Będziemy aktywować niektóre Obserwatory Gwiazd, funkcjonujące podobnie jak punkty kontrolne Souls-like (ogniska). Tam będziemy mogli ulepszać nasze umiejętności, wyposażać różne zestawy broni, używać ich jako szybkiej podróży, a także jako ekwipunku przedmiotów. Oprócz ulepszania ich za pomocą niektórych przedmiotów, możemy również dodać modyfikatory w zależności od posiadanych slotów. Niestety, nie byliśmy w stanie zobaczyć więcej na ten temat, ale wydaje się to bardzo interesujące i uważamy, że będzie to podobna koncepcja jak Popioły wojny w Elden Ring.

Prawda jest taka, że przez sporą część dema używaliśmy podstawowego ataku, ale w Lies of P jest naładowany system ataku z pewnymi umiejętnościami, które mogą mieć niszczycielski wpływ nawet na najtrudniejszych wrogów, pod ich zdrowiem znajduje się pasek, który jest podzielony na trzy sekcje (Fable Slots), które ładują się podczas ataku, a każda umiejętność pochłonie inną liczbę sekcji. System odzyskiwania życia jest naprawdę odziedziczony po Bloodborne, ponieważ odzyskamy życie Pinokia za pomocą fiolek (tym razem nie krwi), które otrzymamy, pokonując wrogów.

Grając w demo nie mogliśmy zobaczyć wiele więcej: mieliśmy nadzieję dowiedzieć się więcej o arsenale broni, ulepszeniach umiejętności i więcej eksploracji w miejskim świecie, który wydaje się być pełen tajemnic na różnych poziomach. Uczucie jest bardzo pozytywne. Wprowadzając innowacje w kluczowych punktach, Lies of P może być głównym wyróżnikiem w przyszłym roku (i nie, nasz nos nie rośnie, gdy to mówimy). Jeśli jego dotychczasowa jakość zostanie zachowana i jesteś zainteresowany nowym wyzwaniem, może to być gra dla Ciebie.

Lies of P ma pojawić się przed latem 2023 roku na PC, Xbox (zagraj w pierwszy dzień z Game Pass) i PlayStation.

Powiązane teksty

0
Lies of PScore

Lies of P

RECENZJA. Przez Kieran Harris

Graliśmy w makabryczną wersję opowieści o Pinokio, aby zobaczyć, jak wyróżnia się w nasyconym gatunku action-RPG.



Wczytywanie następnej zawartości