Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Blades of Fire

Blades of Fire Zapowiedź: Przetestuj swój metal

Czy nowa gra akcji od MercurySteam jest tak ostra jak zawsze, czy powinniśmy powściągnąć nasze oczekiwania?

HQ

W świecie, w którym stal pozostaje najcenniejszym zasobem do produkcji broni i zbroi, czarownica wymyśliła zaklęcie, które pozwala jej zamienić stal w kamień. Ci, którzy przysięgają jej wierność, otrzymują swoją lśniącą metalową broń, podczas gdy środki obrony wszystkich innych rozpadają się na kawałki. Jest to założenie, które deweloper MercurySteam wypracował w Blades of Fire, grze, którą mieliśmy przyjemność sprawdzić pewnego zimnego poranka w mieście Leatherhead na południu Anglii.

Wcielamy się w głównego bohatera Arana de Lirę, pustelnika, który otrzymuje specjalny młot pozwalający mu na tworzenie własnych stalowych broni. W istocie, Blades of Fire najlepiej opisać jako grę składającą się z dwóch połówek, z których jedna skupia się na wykuwaniu i projektowaniu broni, a druga skupia się na użyciu tej broni do pokonania sił wiedźmy, ostatecznie dążąc do ostatecznej konfrontacji z nią. Chociaż można by opisać grę za pomocą porównań takich jak God of War czy Soulslike, ze względu na wyjątkowość mechaniki kucia tak naprawdę nie pasuje ona do żadnej z tych etykiet, mimo że tu i ówdzie przyjmuje pewne elementy.

HQ

Mechanika wykuwania w grze Blades of Fire wykorzystuje coś, co jest w zasadzie minigrą w czymś takim jak Kingdom Come: Deliverance II i rozszerza ją wykładniczo. Zanim jeszcze wyciągniesz młotek, będziesz musiał zabić określoną liczbę wrogów, aby odblokować rodzaj broni, których jest wiele. Włócznie, pałki, wielkie miecze i podwójna broń mogą między innymi oderwać kończyny od przeciwników w makabrycznej mrocznej walce fantasy. Kiedy będziesz gotowy do kucia, sporządzisz projekt swojej broni. W zależności od zasobów, które zbierzesz w całym świecie i opcji, które wybierzesz, możesz zmienić długość broni, koniec ostrza, rękojeść, głowicę i nie tylko, co ma wpływ na statystyki w grze.

To jest reklama:

Następnie przejdziesz do kucia, które wymaga wykucia metalu tak, aby był zgodny z projektem kredy, który wykonałeś wcześniej, uzyskanie odpowiednich kątów może być na początku nieco trudne, ale jeśli coś zepsujesz, zawsze możesz zrobić inny. I będziesz musiał zrobić kolejny w Blades of Fire, ponieważ nie tylko twoja broń w końcu dojdzie do punktu, w którym nie będzie można jej już naprawić, ale będziesz potrzebować różnych broni, aby stawić czoła wrogom w grze.

Blades of FireBlades of Fire

Z tego, co graliśmy, różnorodność wrogów jest całkiem niezła i jest kilka naprawdę mocnych projektów. Od zwykłych żołnierzy po rudowłose krasnoludy, które wskakują na miecze jak kije pogo, czeka na ciebie i twoją niezliczoną ilość broni. Coś naprawdę interesującego w walce Blades of Fire polega na tym, jak wrogowie będą silniejsi i słabsi przeciwko niektórym typom broni. W końcu miecz nie może zbyt dobrze przeciąć płyty, ale zmień go na postawę dźgającą, a będziesz miał większą szansę. A może cięcie zadziała, ale tylko wtedy, gdy celujesz w określone części ich ciała. Dodaje to kolejną warstwę głębi do walki, coś, co ponownie powstrzymuje graczy przed malowaniem jej jako pochodnej Soulslike. Jednak walka jako całość wydawała się w dużej mierze najsłabszym punktem w naszym czasie z grą.

W dużej mierze wynikało to z nadmiernego polegania na wytrzymałości w walce Blades of Fire. Dostajesz kilka ciosów, być może w połączeniu z unikiem, zanim będziesz musiał przytrzymać blok, aby zmusić swoją wytrzymałość do powrotu. Regeneruje się bez trzymania bloku, ale jest tak boleśnie powolny, że co jakiś czas wybijasz się z rytmu. Ponadto, podczas blokowania, możesz wytrzymać tylko ograniczoną liczbę ataków, dopóki nie będziesz już w stanie prawidłowo się bronić. Ten rodzaj walki typu stop-start czasami wydawał się dość stagnacyjna i nie pomagało to, że wydawało się, że wrogowie mogą cię ogłuszyć praktycznie każdym ciosem, jednocześnie przyjmując twoje ciosy bez wzruszenia ramionami. Nie jestem też pewien, dlaczego wszystkie cztery przyciski przednie muszą być powiązane z atakami, skoro nie zadają one różnych obrażeń. Niektóre ciosy są wymierzone w różne obszary wroga, ale rzadko wydaje się, że trzeba użyć wszystkich przycisków.

To jest reklama:
Blades of Fire

Skoro już jestem przy kilku negatywnych kwestiach, warto wspomnieć, że główny bohater Aran wydaje się tak nudny jak kamień, którym stało się tak wiele broni na świecie. Nie ma nic złego w tym, że mamy szorstkiego, rzeczowego bohatera i choć jestem pewien, że za tym, kim jest Aran, kryje się jakaś tajemnica, trudno było mi odnieść wrażenie, że chciałem czegoś więcej poprzez dialogi Arana i ogólną prostotę. Inne postacie okazały się o wiele bardziej wyraziste, zarówno w tym, jak wyglądały poprzez swoje działania i dialogi, jak i w swoich projektach. Adso, uczeń podobny do Atreusa, który podąża za tobą i podaje ci szczegóły na temat fabuły, jest naprawdę interesujący. Ponownie, podobnie jak w przypadku pomysłów na wykuwanie i walkę, MercurySteam wpada na kolejną fascynującą koncepcję dotyczącą sposobu opowiadania historii i historii, ponieważ wszystko to pochodzi z perspektywy Arana i Adso. To, co ty wiesz, oni wiedzą, a ty będziesz musiał kopać, jeśli chcesz odkrywać więcej.

Eksploracja w Blades of Fire była największą frajdą, jaką miałem z grą. Jak wspomniano, podobnie jak w serii Souls, na początku zostaniesz umieszczony na otwartej przestrzeni, ale przechodząc przez nią, możesz znaleźć drzwi do otwarcia, drabiny do zejścia i wiele więcej, które ułatwią przemierzanie i eksplorację, jeśli spotka cię niefortunny koniec z rąk wroga. Ponieważ świat wydaje się świeży i wyjątkowy, eksploracja jest naprawdę satysfakcjonująca, zarówno z perspektywy fabuły, jak i rozgrywki.

Ogólnie rzecz biorąc, Blades of Fire sprawia wrażenie gry, która została wykuta przy użyciu naprawdę interesujących pomysłów, ale trochę ochłodziłem rdzeń systemu walki. Inni uczestnicy wydarzenia byli znacznie wyżej w grze, a jej potencjał pozostaje wysoki, ale będzie to zależało od tego, jak bardzo jesteś skłonny rzucić się w jej głębokie systemy i zignorować niektóre z wyszczerbionych krawędzi.

Blades of Fire

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości