Rozwój długo oczekiwanego Alana Wake 2 wydaje się iść dobrze, a teraz jest jasne, że sequel jest największym projektem fińskiego dewelopera Remedy. W wywiadzie dla GamesRadar reżyser gry Kyle Rowley opowiada o tym, jak gra nie tylko była rozwijana przez prawie trzynaście lat, ale także jak rozwijała się z czasem i tym razem będzie wręcz survival horrorem.
"Powiem tylko, że bardzo chcemy położyć kołek w ziemi i powiedzieć, że tworzymy podejście Remedy do gatunku survival horroru. Rozgrywka, narracja, atmosfera, muzyka - to wszystko śpiewa z tego samego hymnu, a to było dla nas bardzo ważne od samego początku."
Członkowie studia opisali również, w jaki sposób Alan Wake 2 będzie witany zarówno przez nowych, jak i starych fanów. Przejście przez oryginał nie powinno być wymogiem, aby w pełni cieszyć się kontynuacją.
"Kiedy tworzyliśmy koncepcję Alan Wake 2, bardzo myśleliśmy, że chcemy stworzyć doświadczenie, które będzie przyjazne dla wszystkich - zarówno nowych graczy, którzy mogą nie być zaznajomieni z Alan Wake lub Remedy Connected Universe, jak i naszych fanów, którzy byli z nami w podróży i cieszyli się wcześniejszymi grami Remedy. Oczywiście, jeśli grałeś w gry z serii Alan Wake, Control i DLC Control: AWE - będzie wiele powiązań, fragmentów historii i znajomych postaci do odkrycia. "
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Alan Wake 2 ukaże się na PC, Playstation i Xbox jeszcze w tym roku. Jak bardzo na to czekasz?