Alan Wake 2 tonuje jumpscare'y i pozwala nam odtworzyć We Sing
Jednocześnie ułatwiając zdobycie platyny i wszystkich osiągnięć.
HQ
Wasz naprawdę postanowił wstrzymać się z Alan Wake 2 przez jakiś czas, ponieważ chciałem poczekać na kilka poprawek, aby naprawić kilka problemów. Dobry wybór, ponieważ uwielbiałem tę grę, gdy grałem w nią dwa miesiące temu. Do tego stopnia, że utkwiło mi w głowie sporo piosenek i sekwencji, a na PlayStation 5 zdobyłem platynowe trofeum. Teraz mam dobrą wiadomość dla tych z Was, którzy chcą powtórzyć najlepsze fragmenty i dla tych, którzy przegapili niektóre przedmioty kolekcjonerskie.
Remedy wydało pierwszą aktualizację 2024 dla Alan Wake 2 i zawiera kilka żądanych funkcji i poprawek. Najważniejszym wydarzeniem jest prawdopodobnie implementacja wyboru rozdziału, dzięki czemu możemy powrócić do naszych ulubionych części gry i/lub znaleźć przedmioty kolekcjonerskie, które przegapiliście za pierwszym razem. Ta ostatnia część może nie być szczególnie kusząca, jeśli nienawidzisz jumpscare'ów, w których coś migało na ekranie z wysokim dźwiękiem, ale fińscy programiści mają również dobre wieści na ten temat. Nowa opcja w menu pozwala zmniejszyć intensywność tych błysków.
Oto wszystkie urocze i zabawne informacje o aktualizacji:
Nowa funkcja: Wybór rozdziału
Możesz teraz wybrać dowolną misję w grze, którą wcześniej odblokowałeś.
Korzystanie z tej funkcji wczytuje gotowy zapis gry niezależnie od własnych postępów.
Oznacza to, że postęp przedmiotów i ekwipunek będą z góry określone w zależności od misji.
Zachowasz poprzednie ręczne zapisy.
Uwaga: Pamiętaj, aby zachować co najmniej jeden ręczny zapis z poprzednimi postępami, jeśli chcesz go zachować.
Nowe funkcje
Dodano menu wyboru rozdziału.
Dodano opcję wyboru między niską a normalną intensywnością wizualną i dźwiękową błysku horroru.
Rozgrywka i misje
Naprawiono błąd w Ostatecznej wersji Draftu (Nowa Gra Plus), który powodował, że gracz, który posiadał już kuszę Sagi w ekwipunku, nie mógł skompletować/otworzyć wszystkich wymaganych Skrytek Kultu, a tym samym nie mógł zdobyć Klucza do Latarni Morskiej z ostatniej Skrytki Kultu.
Naprawiono błąd, który powodował, że gracz mógł utknąć, jeśli otworzył powiadomienie o zakończeniu oglądania ostatniej reklamy braci Koskela:
Podczas RE09 Deerfest, kiedy idziesz do Oh Deer Diner, wyświetlana jest ostatnia reklama Koskela i otrzymujesz monit, że możesz ją zobaczyć w Miejscu Umysłu, ale jeśli naciśniesz touchpad zgodnie z instrukcją, aby wyświetlić ją w Miejscu Umysłu, nic się nie stanie, a twoje sterowanie zostanie zamrożone. Problem występuje do momentu ponownego załadowania ostatniego zapisu.
Naprawiono błąd, który powodował, że gracz nie był w stanie zebrać wszystkich wskazówek wokół ciała Słowika.
Przedmioty wymagane do rytuału nakładania się w RE03 Local Girl można teraz podnieść dopiero po znalezieniu odpowiednich wskazówek.
10. scena echa po spotkaniu z Caseyem w alejce odblokowuje się teraz poprawnie.
Gracze otrzymują teraz zawieszkę "Kubek ze świata kawy" w ostatnim rozdziale (nowa gra+) zamiast zduplikowanej ozdoby młota.
Poprawiono perspektywę kamery na otwartych skrytkach kultu, dzięki czemu notatka na pokrywie jest teraz czytelna.
Dodatkowa poprawka powodująca, że profilowanie Cynthii nie było dostępne, jeśli gracz zbyt szybko opuścił dioramę w Domu Opieki.
Naprawiono błąd w grze RE05 Przedwieczni Bogowie, który sprawiał, że gracze mogli podnieść lont w piwnicy z zamkniętego pojemnika bez konieczności rozwiązywania zagadki z zamkiem szyfrowym.
Zbiorniki z propanem nie będą się już pojawiać ponownie po ponownym załadowaniu gry w trybie Watery. Mniej eksplozji, mniej zabawy, ale płynniejsza gra.
Dał Sadze szansę na zdobycie większej ilości zasobów w misji RE10 Powrót do domu na stacji metra.
Dodano brakujące opisy niektórych akt spraw w Szafce Spraw w Miejscu Umysłu Sagi.
Naprawiono wiele błędów związanych ze wskazówkami dotyczącymi metaskrzyni.
Dodano opisy spraw, które są w toku, do akt Gabinetu spraw.
Odpalenie flary podczas ukrywania się w Bezpiecznej Przystani będzie teraz postrzegane jako wrogie działanie gracza i zawali Bezpieczną Przystań, jeśli w pobliżu znajdują się wrogowie.
Naprawiono błąd, który powodował, że kamera gracza czasami "drżała" podczas obracania kamery w Prologu.
Usuwanie zabawy. Jest początek roku. Eksplozje nie będą już zadawać obrażeń przez drzwi.
Zapobiegaj przypadkowemu wzmocnieniu latarki i marnowaniu baterii podczas jej podnoszenia.
Pistolet służbowy FBI i rewolwer zadają teraz wystarczająco dużo obrażeń, aby maski kultystów odleciały jednym, ostrożnie wymierzonym strzałem. Do!
Kurtyna. Nie jest to najlepszy album. Naprawiono nieprawidłowo zasunięte kurtyny w sali teatralnej w niektórych przypadkach.
Naprawiono błąd, który powodował, że kusza z ulepszeniem dwulufowym nie była prawidłowo schowana.
Rozmów telefonicznych Sagi nie można już przerwać włączając i wyłączając latarkę.
Wskaźnik podnoszenia przedmiotów został zmieniony, więc powinien być teraz lepiej widoczny.
Gracz nie może już zbiec z półki skalnej za stacją monitorującą w Jeziorze Kociołka.
Naprawiono błąd, który powodował, że zanikanie w kinie poety znajdowało się w powietrzu lub wewnątrz foteli kinowych. To było zbyt upiorne.
Naprawiono, no cóż, problem z butem łotrzyka poruszającym się po arenie walki z bossem Cynthią.
Naprawiono błąd w pokoju 665 w IN05, który powodował, że przedmioty ze skrytki Timbreakera można było podnieść przez ścianę w pokoju 101.
Naprawiono błąd, który powodował, że wilki ginęły natychmiast po zbliżeniu się do klifu przy wieży radiowej w Wodzie.
Naprawiono błąd, który powodował, że gracz mógł utknąć w pokoju Normana w domu opieki Bright Falls.
Naprawiono błąd, który powodował, że drzwi w centrum odnowy biologicznej Bright Falls otwierały się o niewłaściwej porze. To jeszcze nie upiorny sezon.
UI
[Komputer] Dodano podgląd obrazów dla większości ustawień, które można dostosować w menu graficznym.
Dodano liczbę rozdziałów znalezionych manuskryptów w Miejscu Umysłu.
Naprawiono problemy z układem interfejsu użytkownika związane ze zlokalizowaną zawartością na tablicy obudowy, komputerach i przedmiotach, które można zbadać.
Poprawiono nazwy miesięcy, aby wyświetlały się poprawnie w interfejsie zapisu gry.
Naprawiono pozycję przewijania menu opcji, która nie resetowała się po wyjściu z menu opcji za pomocą przycisku Start na kontrolerze.
Dźwięk i haptyka
Zmieniono efekty dotykowe "kluczowych wydarzeń", takich jak strzelanie z broni i przeładowywanie, korzystanie z mechaniki Light Shift, wypalanie punktów źródłowych i używanie latarki.
Dodano dźwięk do starożytnych komputerów na posterunku szeryfa w Bright Falls.
Dodano odgłos uderzeń, gdy ekspres espresso uderza w gracza. Nie próbuj tego, proszę. Coffee World i tak jest w wystarczająco tarapatach.
Dodano dźwięk wysuwania kasety do Mr. Drippy'ego.
Dodano statyczny dźwięk telewizora do lokalizacji Bezpieczna przystań w domu opieki.
Naprawiono błąd, który powodował, że wybór taśmy telewizyjnej w pokoju scenarzystów nie wywoływał żadnych efektów dźwiękowych.
Naprawiono błąd w RE08 Summoning, który powodował, że broń czołgu wroga odtwarzała nieprawidłowy dźwięk broni.
Wprowadzono wiele poprawek dźwięku rymowanek.
Poprawiono jakość dźwięku kroków kucających.
Poprawiono jakość dźwięku podczas misji przywołania RE08 na wszystkich platformach.
.
Visuals
Ogólny połysk wizualny.
Naprawiono błąd, który powodował, że wróg stawał się częściowo niewidzialny, gdy był poważnie ranny.
Naprawiono błąd, który sprawiał, że roślinność nie zawsze reagowała na eksplozje w fajny sposób.
W Coffee World zerwał się wiatr.
Sprawiono, że piwnica Domu Opieki Valhalla stała się bardziej klimatyczna, z dużą ilością dodatkowego kurzu.
Wyłączono wskaźnik Bezpiecznej Przystani podczas walki Scratch na parkingu.
Ulepszono hydroizolację Elderwood Lodge. W pomieszczeniach nie powinno już padać.
Naprawiono skalowanie Ostrza myśliwskiego, gdy Alan go podnosił.
Naprawiono brakujące oświetlenie niektórych przedmiotów fabularnych.
Poprawiono jakość cieni w różnych miejscach poza utartymi ścieżkami w lesie.
Naprawiono pojawianie się oświetlenia w niektórych miejscach.
Naprawiono nagłe zmiany gradacji kolorów w Watery.
Zmniejszono migotanie wokół okien w Suomi Hall w Wodnym.
Zmniejszono migotanie w Elderwood Lodge w Bright Falls.
Poprawiono oświetlenie w miejscach poza utartymi szlakami w Watery.
Naprawiono błąd dzikiej koszuli Alana w niektórych sekwencjach filmowych, w których Alan siedzi.
Ulepszono animacje przerażających reakcji Sagi podczas biegu.
Naprawiono ponowne uruchamianie niektórych animacji po przełączeniu latarki.
Naprawiono postać gracza tak, aby używała broni zgodnie z oczekiwaniami podczas biegu tuż po podniesieniu przedmiotów.
General
Ustawienie jasności SDR ma teraz prawidłowy wpływ na interfejs użytkownika i filmy 2D.
Naprawiono błąd powodujący, że maksymalna luminancja wyświetlacza była nieaktualna w menu kalibracji jasności.
[Komputer] Możesz teraz dostosować FOV (pole widzenia) w interfejsie użytkownika.
[Komputer] Poprawiono stabilność generowania ramek DLSS dla Alt-Tab.
[Komputer] Rozdzielczość jest prawidłowo dokręcona do maksymalnej obsługiwanej rozdzielczości.
[Komputer] Sprawiono, że komunikat ostrzegawczy o braku wystarczającej ilości pamięci fizycznej i pozwolił grze rozpocząć się o wiele poważniej.
[Komputer] Ikony przycisków myszy teraz poprawnie odzwierciedlają ustawienie głównego przycisku systemu Windows w interfejsie użytkownika [PC].
[Seria Xbox] Naprawiono problem z wątkami, który mógł prowadzić do rzadkich awarii.
Poprawki napisów.
Wydajność (aka sekcja Northlight flex)
[PlayStation 5] Naprawiono losowe zacinanie się podczas idealnych uników w zwolnionym tempie.
[Komputer] Zmiana ustawień graficznych jest teraz... Snappier.
[Komputer] Zoptymalizowano renderowanie mapy cieni, oszczędzając do 0,3 ms w Mrocznym Miejscu.
[Seria Xbox] Zoptymalizowano usuwanie punktów i reflektorów, skracając czas o 0,3 ms w miejscach, w których jest dużo światła.
[PlayStation 5] Zoptymalizowano renderowanie interfejsu użytkownika, gdy na ekranie znajduje się wiele elementów interfejsu, na przykład gdy ekwipunek jest widoczny, co zapewnia płynniejsze działanie.
Zoptymalizowano kod kontrolera znaków w celu zwiększenia wydajności procesora, oszczędzając do 1 ms - 2 ms w miejscach o gęstej geometrii.
Optymalizacje oświetlenia wewnątrz Overlap w RE02 The Heart oszczędzają 1 ms - 1,2 ms dla płynniejszej pracy.
Optymalizacje oświetlenia wokół Domu Opieki Valhalla podczas RE05 Przedwieczni Bogowie oszczędzają 0,3 ms - 0,4 ms.
Dobre oświetlenie i optymalizacje mgły wokół Watery'ego, które nie spowodowały pogorszenia jakości wizualnej.
Nieznacznie zoptymalizowano użycie pamięci tekstur. Trochę.