Apple kupuje prawa telewizyjne do Formuły 1 na najbliższe pięć lat w USA w ramach umowy o wartości 750 milionów dolarów
Abonenci Apple TV w USA otrzymają dostęp do każdego wyścigu sprinterskiego, sesji treningowej, kwalifikacji i Grand Prix za 13 dolarów miesięcznie oraz wszystkich innych treści.
Firma Apple kupiła prawa do transmisji Formuły 1 w Stanach Zjednoczonych. Plotko się o tym krążyły od dawna, wiedząc, że umowa z obecnym nadawcą Formuły 1 w USA, należącym do Disneya ESPN, wygasła w tym roku i nie było żadnych rozmów na temat jej przedłużenia. A Apple TV wydawało się naturalnym wyborem, w końcu w tym roku byli producentami filmu Brada Pitta.
Umowa została ogłoszona w piątek, tuż przed Grand Prix Stanów Zjednoczonych w Austin w Teksasie i żeby było jasne, dotyczy ona tylko Stanów Zjednoczonych.
Abonenci Apple TV będą mogli oglądać wszystkie treningi, kwalifikacje, wyścigi sprinterskie i niedzielne wyścigi ze zwykłą subskrypcją 12,99 USD miesięcznie, z transmisjami w języku angielskim i hiszpańskim. Niektóre wyścigi będą dostępne za darmo w aplikacji Apple TV, aby przyciągnąć nowych widzów.
Apple zapłaci prawie dwa razy więcej niż ESPN
Pięcioletnia umowa jest warta 750 milionów dolarów: Apple będzie płacić Formule 1 około 150 milionów dolarów rocznie, według Variety. To duży wzrost w stosunku do tego, co ESPN płaciło w latach 2018-2025, czyli 90 milionów dolarów rocznie.
Dostępna już usługa przesyłania strumieniowego F1 TV Premium za 16,99 USD miesięcznie pozostanie, ale tylko za pośrednictwem Apple TV.
"Mamy wspólną wizję, aby przybliżyć ten niesamowity sport naszym fanom w Stanach Zjednoczonych i przyciągnąć nowych fanów poprzez transmisje na żywo, angażujące treści i całoroczne podejście, aby utrzymać ich w napięciu" – powiedział Stefano Domenicali, dyrektor generalny Formuły 1.
Ruch ten nastąpił ładnie po tym, jak Apple ogłosił rebranding swojej usługi przesyłania strumieniowego, z Apple TV+ na tylko Apple TV.
A jeśli chodzi o film F1, nie ma jeszcze oficjalnych rozmów na temat sequela, ale zadebiutuje on w streamingu za pośrednictwem Apple TV 12 grudnia. Twierdzą oni, że zarobił 630 milionów dolarów na całym świecie, co czyni go najbardziej udanym filmem sportowym w historii.
