Assassin's Creed Shadows ma wprowadzić znaczące zmiany w projekcie otwartego świata, zmniejszając zależność od ikon i znaczników na mapie. Ta zmiana ma na celu zachęcenie graczy do głębszego zaangażowania się w świat gry, wspierając organiczną eksplorację i odkrywanie. Minimalizując podpowiedzi na ekranie, twórcy zamierzają stworzyć bardziej wciągające doświadczenie, pozwalając graczom odkrywać sekrety i misje poprzez naturalną rozgrywkę, a nie podążanie za z góry ustalonymi punktami orientacyjnymi.
Takie podejście jest inspirowane sukcesem gier takich jak Elden Ring i Breath of the Wild, które były chwalone za otwartą eksplorację i minimalne trzymanie się za ręce. Należy jednak pamiętać, że samo usunięcie znaczników na mapie nie poprawia automatycznie rozgrywki.
Projekt świata gry musi być skrupulatnie wykonany, aby intuicyjnie prowadzić graczy, zapewniając, że brak znaczników nie prowadzi do zamieszania lub bezcelowości. Ta filozofia projektowania stanowi odejście od poprzednich tytułów z serii Assassin's Creed, które często zawierały mapy gęsto wypełnione ikonami wskazującymi różne aktywności i ciekawe miejsca.
Przyjmując to nowe podejście, Assassin's Creed Shadows stara się zaoferować świeże i wciągające doświadczenie, które kładzie nacisk na sprawczość gracza i eksplorację.
Jakie są twoje przemyślenia na temat Ubisoftu i nadużywania znaczników na mapach w przeszłości?