Po tym, jak Baldur's Gate III zdominował tak wiele dyskusji o grach w zeszłym roku, wydaje się, że większość nadchodzących gier fantasy RPG jest do niego przynajmniej częściowo porównywana. Tak jest z pewnością w przypadku Avowed, a podczas niedawnego wywiadu dla Windows Central, dyrektor kreatywna Carrie Patel wypowiedziała się na temat decyzji o usunięciu wszelkich funkcji dla wielu graczy z Avowed.
"To, co jest dla nas ważne, to upewnienie się, że mamy naprawdę solidną kampanię i [krytyczną] historię, która stawia gracza w tej znaczącej roli jako postaci, która rzeczy do przodu, podejmuje ważne decyzje i naprawdę kształtuje świat i postacie wokół niego" – powiedziała, dodając, że wszystko to staje się znacznie bardziej skomplikowane dzięki komponentowi dla wielu graczy.
"Nie chodzi o to, że którekolwiek z tych wyzwań jest nie do rozwiązania, zespół Larian Studios zbudował niesamowitą grę RPG z Baldur's Gate 3 i mają wieloletnie doświadczenie z Divinity: Original Sin, pracując nad budowaniem trybu wieloosobowego w naprawdę solidnych ramach RPG. To bardzo trudna rzecz do zrobienia dobrze i chcieliśmy się upewnić, że przede wszystkim dostarczamy rzeczy, których gracze oczekują od RPG od Obsidian Entertainment, czyli naprawdę dobrze rozwiniętą historię, znaczące wybory i konsekwencje oraz możliwość bycia agentem zmian na świecie.
Obsidian nie zamierza zejść z siebie, aby spróbować czegoś, z czego fani ich nie znają, co brzmi jak dobra rzecz, zwłaszcza po latach studiów sięgających po coś zupełnie nowego tylko po to, aby przyniosło to odwrotny skutek. Patrzę na ciebie, Rocksteady.