Jedną z absolutnie najlepszych gier zeszłego roku była Baldur's Gate III, która w wielu miejscach została również uznana za grę roku. Ci, którzy go kupili, naprawdę dostali swoje pieniądze i było to mnóstwo rozrywki za każdy najmniejszy grosz. Może to powinno kosztować więcej?
Jak wszyscy wiemy, cena gier jest zawsze gorącym ziemniakiem i trudno jest żądać wysokich cen bez narzekania, co doprowadziło do tego, że alternatywne sposoby pozyskiwania pieniędzy są niezwykle ważne w branży gier. Kimś, kto uważa, że gry powinny kosztować więcej, jest dyrektor wydawniczy Baldur's Gate III, Michael Douse, który pisze za pośrednictwem mediów społecznościowych, że to nielogiczne, że wszystkie gry kosztują tyle samo:
"Myślę, że gra powinna być wyceniana odpowiednio do jej jakości, rozmachu i głębi. Nie jestem przeciwny wyższym cenom, ale ta arbitralna jednolitość po prostu nie ma dla mnie sensu. To takie niepoważne".
Następnie kontynuuje w nowym poście, wyjaśniając, że koszt tworzenia gier rośnie szybciej niż ceny:
"Prawie wszystkie gry powinny kosztować więcej na poziomie podstawowym, ponieważ koszt ich wytworzenia (na przykład inflacja) wyprzedza trendy cenowe. Nie sądzę jednak, że uda nam się to osiągnąć dzięki obietnicom DLC, ale dzięki jakości i komunikacji. Wszyscy tylko czekają, aż GTA6 to zrobi lol."
Co Wy o tym sądzicie? Gdzie jest dla ciebie próg, jeśli chodzi o ceny gier i czy dzisiejsze duże gry są po prostu zbyt rozbudowane?