Polski
Gamereactor
wiadomości

Brytyjski rynek gier ustabilizował się w 2022 r., Po latach znacznego wzrostu

Gry wideo stoją mocno, gdy branża równoważy się po boomie podczas pandemii.

HQ

Brytyjski rynek gier wideo trzyma się mocno, ponieważ skutki pandemii wyrównują wyniki branży.

Nieznacznie spadając w stosunku do 2021 r., gdy kraj dostosowuje się do życia, rynek jest wyceniany na 7,05 miliarda funtów, co stanowi wzrost o 17% w stosunku do wyceny sprzed pandemii (2019), zgodnie z raportem UKIE Consumer Market Valuation.

Dyrektor generalny UKIE, dr Jo Twist OBE, powiedział: "Cieszymy się, że brytyjski rynek konsumencki gier wideo utrzymał trajektorię wzrostu i pozostaje w zgodzie z tym, czego oczekiwaliśmy w 2019 roku.

"Chociaż mogliśmy zaobserwować naturalną stabilizację po zwiększonych wydatkach w latach blokady, jasne jest, że apetyt na gry i kulturę gier w Wielkiej Brytanii jest nadal silny".

Z tej całkowitej wartości oprogramowanie mobilne wzrosło o 11% do 1,43 miliarda funtów, podczas gdy sprzedaż konsol cyfrowych spadła o 4,7% do 1,98 miliarda funtów, jednak całkowita wartość oprogramowania na rynku wzrosła o 0,4% do 4,57 miliarda funtów.

Pomimo tego, że brytyjski sektor wydarzeń związanych z grami wideo nie zbliża się do wartości sprzed pandemii wynoszącej 9,93 miliona funtów, odbija się od dna. Ze względu na ciągłe wydarzenia, takie jak Insomnia i jednorazowe konkursy, takie jak Pokémon World Championship (odbywające się w Londynie), przychody z wydarzeń wzrosły ponad trzykrotnie w porównaniu z 2021 r., Do 4,35 miliona funtów.

Po raz pierwszy dane pokazały, jaki udział w wydatkach Wielkiej Brytanii mają tytuły gier wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, dzięki danym dostarczonym przez UKIE i GfK. Z całkowitej kwoty 4,57 miliarda funtów wydanych 16% dotyczy gier wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii, w tym hitów takich jak Lego Star Wars: The Skywalker Saga TT Games, który był jednym z najlepszych tytułów ERA Yearbook 2023.

Ponadto był to najbardziej udany rok dla filmów opartych na IP gier wideo w brytyjskim box office, a wartość sektora wzrosła o 66% z 33 milionów funtów w 2019 r. do 54,8 miliona funtów w 2022 r.

Harriet Finney, zastępca dyrektora generalnego BFI i dyrektor wykonawczy ds. korporacyjnych i przemysłowych, powiedziała: "Wydatki na rozwój tworzenia nowych gier wideo zmieniają się z roku na rok, pod wpływem tego, kiedy rozpoczynają się prace nad większymi projektami gier wideo.

"Jednak ciągła siła brytyjskiego sektora gier wideo pokazuje, w jaki sposób przyczynia się on kreatywnie do branż kreatywnych, a także miejsc pracy i dodatkowych przychodów dla brytyjskiej gospodarki".

Brytyjski rynek gier ustabilizował się w 2022 r., Po latach znacznego wzrostu


Wczytywanie następnej zawartości