Na długo przed tym, jak Bungie stało się fabryką usług na żywo, którą są dzisiaj z Destiny, jeszcze zanim przebili się z Xboxem i Halo, tworzyli gry wyłącznie na system operacyjny Apple's. Jedną z ich największych gier z tego czasu była strzelanka pierwszoosobowa Marathon, która zadebiutowała w 1994 roku.
Seria gier nie zrobiła rozgłosu od czasu Marathon Infinity w 1996 roku, ostatniej gry w krótkotrwałej trylogii. Aż do teraz. Z jednym z najlepiej wyglądających i brzmiących zwiastunów tego wieczoru, byliśmy bardzo zaskoczeni faktem, że Bungie wraca znikąd do swoich korzeni i dostarcza zupełnie nowy Marathon.
Oto, co Christopher Barrett z Bungie mówi o tym projekcie:
"Marathon został zaprojektowany od samego początku jako gra skoncentrowana na PvP i nie będzie miał kampanii dla jednego gracza. Zamiast tego, opierając się na doświadczeniu PvP, tworzymy możliwości rozwoju historii kierowanych przez graczy, które są zintegrowane z nadrzędną narracją gry. Budujemy świat pełen wytrwałych, ewoluujących stref, w których gracze tworzą własną podróż z każdym biegiem. Może to oznaczać niezapomnianą wymianę ognia z inną załogą walczącą o ten sam łup lub wydobycie w ostatniej sekundzie z osaczonej ze wszystkich stron.
Zwiastun podobno nie zawierał żadnej autentycznej rozgrywki, więc jest prawdopodobne, że jest to niestety dość długi odcinek do premiery.