Polski
Gamereactor
wiadomości

Były szef PlayStation przyznaje, że wysiłki Sony w zakresie usług na żywo były czynnikiem, który przyczynił się do jego odejścia

Shawn Layden: "Nie miałem wizji ani energii, aby spróbować, wiesz, przenieść to do tego nowego obszaru gier na żywo, więc... "

HQ

Wśród fanów pojawiły się bardzo mieszane opinie na temat byłego szefa PlayStation, Jima Ryana, z ostrą krytyką często słyszaną za jego wyraźne podejście do tak zwanych tytułów live service. Rzadko są one tym, czego chcą sami gracze i często są złośliwie opisywane jako sklep internetowy w takim samym stopniu, jak gry.

Strategia Ryana odbiła się na tradycyjnych tytułach Sony dla jednego gracza i doprowadziła w ostatnich latach do alarmująco pustych list wydań first-party, podczas gdy przedsięwzięcia związane z usługami na żywo wydają się bardzo zawieść lub są anulowane. Jedną z osób, która nie była fanem tego, jest były i znacznie bardziej popularny szef PlayStation Shawn Layden (odpowiedzialny m.in. za prawie całą erę PlayStation 4 i przejęcie Insomniac), który opuścił Sony w 2019 roku.

W wywiadzie dla podcastu Save State Plus, Layden mówi teraz, że pragnienie Sony, aby skupić się bardziej na usługach na żywo, było czynnikiem przyczyniającym się do jego odejścia (transkrypcja Kotaku):

"Szczerze mówiąc, wiesz, firma podejmowała pewne strategiczne decyzje dotyczące tego, dokąd chcą zabrać platformę w przyszłości, kładąc duży nacisk na gry jako usługę, gry na żywo, formuły subskrypcji, powtarzające się przychody, cokolwiek, a to nie była moja sterówka".

Layden zdradził, jakiego rodzaju gry wolałby tworzyć, mówiąc o odejściu po 32 latach pracy w firmie:

"Po prostu tworzę takie rzeczy jak God of War, Spider-Man, Last of Us, Uncharted i Horizon. Nie miałem wizji ani energii, aby spróbować przenieść się do tego nowego obszaru gier na żywo, więc biorąc to wszystko pod uwagę, wydawało mi się, że to dobry moment, aby ustąpić po 32 latach pracy w Sony.

Dziś Sony wydaje się być zdeterminowane, aby ograniczyć swoje wysiłki związane z usługami na żywo, a z dwunastu gier, które Jim Ryan potwierdził, że są w przygotowaniu w 2022 roku, prawie wszystkie zostały anulowane lub mają niepewną przyszłość (tytuły są wymienione na Resetera). Jednak zmiana strategii wymaga czasu, a w erze, w której często potrzeba około pięciu lat, aby stworzyć dużą grę, stanie się to naprawdę zauważalne dopiero około 2030 roku.

Jak postrzegasz strategię Shawna Laydena w porównaniu z tą, którą Sony wybrało w przypadku Jima Ryana?

Były szef PlayStation przyznaje, że wysiłki Sony w zakresie usług na żywo były czynnikiem, który przyczynił się do jego odejściaByły szef PlayStation przyznaje, że wysiłki Sony w zakresie usług na żywo były czynnikiem, który przyczynił się do jego odejścia
Shawn Layden po lewej, Jim Ryan po prawej.


Wczytywanie następnej zawartości