Cannes ubiera się i rozkłada czerwony dywan na 78. edycję festiwalu filmowego, edycję, która zgromadzi śmietankę sztuki siódmej z całego świata na tydzień kina i spotkań profesjonalistów z branży, aktorów i krytyków. W tym roku nie zabraknie kina, jak zawsze, ale nie zabraknie też gier wideo (a zwłaszcza ich twórców), z nazwiskami pokroju Tetsuyi Mizuguchiego i Hideo Kojimy.
Historyk twórczości w firmie Sega na początku lat 90., � � ’ zasłynął w branży dzięki swojej awangardowej wizji artystycznej i jako odkrywca nowych technologii do zastosowania w grach wideo, a jemu zawdzięczamy tytuły tak wciągające, jak Tetris Effect, Lumines, Humanity, lub Rez Infinity w swojej obecnej firmie, Enhance Games, której jest założycielem. Teraz po raz pierwszy weźmie udział w Konkursie Immersyjnym w Cannes jako członek jury. Inicjatywa ta jest prezentacją immersyjnych lub interaktywnych dzieł kinowych, które obejmują projekcje na ścianach, interakcje ze sztuczną inteligencją, wirtualną rzeczywistością, a nawet grami wideo. W tym roku hiszpańska reprezentacja jest silna dzięki Fillos do Vento: A RAPA.
Hideo Kojima, być może ze względu na jego większy wpływ na media, wymaga mniej prezentacji, ale charyzmatyczny wizjoner Kojima Productions przyjeżdża do Cannes, aby wziąć udział w panelu na temat wykorzystania technologii w konstruowaniu unikalnych narracji wraz z uznanym filmowcem Fatih Akin. Podczas gdy Akin zaprezentuje swój najnowszy film "Amrum", Kojima opowie o systemach motion capture i innych najnowocześniejszych technologiach, które zastosował w Death Stranding 2: On the Beach. Co ciekawe, jego dobry przyjaciel (i aktor Death Stranding) Guillermo del Toro również pojawi się w Cannes tego samego dnia jako prelegent na innym panelu.
Dyskusja panelowa zatytułowana "Jak technologia wpływa na opowiadanie historii?" odbędzie się 18 maja o godz. 17:15 czasu polskiego na głównej scenie (Riviera) Marché du Film i będzie również transmitowana na żywo na kanałach PlayStation Twitch i YouTube.
Będzie to niewątpliwie niezapomniane wydarzenie, podczas którego wielu filmowców postawi swoje pierwsze kroki w kierunku nowych sposobów tworzenia kina przyszłości. Gamereactor weźmie udział w panelu i zobaczy kilka pokazów podczas Immersive Competition, więc bądźcie na bieżąco z naszymi specjalnymi relacjami w ciągu najbliższych kilku dni.
78. edycja Festival de Cannes trwa od 13 do 24 maja i gromadzi ponad 35 000 profesjonalistów i miłośników kina z 150 krajów. Przez 12 dni światowa branża filmowa zgromadzi się na kultowym Cannes Croisette, aby uczcić różnorodność i kreatywność światowego kina prezentowanego w Oficjalnej Selekcji .
[Aktualizacja] Oto pełny, trzyczęściowy panel autorstwa Kojimy i Akina uchwycony przez kamerę Gamereactor: