Polski
Gamereactor
wiadomości

Carbon Studio z 2,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w 2020 r.

W samym IV kw. wartość spółki wyniosła ponad 0,65 mln zł.

HQ

2,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w 2020 roku osiągnęło Carbon Studio - notowany na NewConnect developer i producent gier VR. W samym IV kw. ich wartość wyniosła ponad 0,65 mln zł. Na wypracowane od października do grudnia wyniki finansowe wpływ miała zadowalająca sprzedaż autorskiej gry fantasy: The Wizards - Dark Times oraz rosnąca popularność urządzeń VR. Do końca tego roku Carbon Studio planuje przeniesienie akcji z NewConnect na rynek główny GPW.

1 października ub. roku Carbon Studio rozpoczęło prace nad dwoma projektami w ramach programu GAMEINN. Pierwszy dotyczy opracowania innowacyjnego systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier VR. Drugi dotyczy opracowania innowacji produktowej opartej na systemie telemetrii w grze. Całkowity koszt obu projektów to ponad 8,3 mln zł. Łączna kwota dofinansowania obu projektów to ponad 5,8 mln zł.

Z początkiem października ub. roku Dreamo VR - tytuł z portfolio wydawniczego Carbon Studio, pomyślnie przeszedł proces akceptacji firmy Oculus Facebook. Efektem tego było podpisanie umowy ze studiem Hypnotic Ants na wydanie gry w wersji na popularne gogle Oculus Quest. Tym samym Carbon Studio stało się pierwszym studiem na świecie pracującym jednocześnie nad trzema grami na platformę Oculus Quest. Dreamo VR to przygodowa gra logiczna o bajkowej oprawie audiowizualnej, w której gracz rozwiązuje interaktywne łamigłówki, by poznać tajemnice świata snu. Gra w wersji na gogle Oculus Quest pojawi się na rynku w połowie br.

26 października Carbon Studio podjęło uchwałę dot. wdrożenia w spółce trzyletniego programu motywacyjnego skierowanego do kluczowych pracowników. Wybrani członkowie zespołu otrzymają możliwość objęcia warrantów subskrypcyjnych serii B spółki, uprawniających do objęcia akcji serii E spółki. Warranty są emitowane i wydawane w trzech transzach. Celem programu jest zapewnienie stabilizacji składu osobowego firmy oraz wzrostu jej wartości.

Czwarty kwartał ub. roku dla Carbon Studio był okresem przede wszystkim wytężonej pracy nad tytułem osadzonym w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, którego projekt oficjalnie został zaprezentowany 29 października pod tytułem Tempestfall. Wówczas studio udostępniło trailer projektu i tym samym rozpoczęło kampanię promocyjno-reklamową największego autorskiego projektu. Gracz wcieli się w postać Lorda Arcanum. Będzie to możliwe dzięki zaimplementowanemu w grze systemowi opartemu na gestach rąk. Docelowo gra będzie dostępna na wszystkich popularnych platformach VR: PC VR, Oculus Quest oraz Oculus Quest 2. Projekt wydany zostanie w kilku językach: angielskim, francuskim, niemieckim, hiszpańskim, rosyjskim i uproszczonym chińskim.

Do końca tego roku Carbon Studio planuje przeniesienie akcji z NewConnect na rynek główny GPW. Plany debiutu - na małej giełdzie - ma również Iron VR, spółka zależna studia. Specjalizacją Iron VR jest produkcja mniejszych gier VR niż w spółce matce. Aktualnie firma pracuje nad dwoma tytułami: autorską grą z elementami pułapek i łamigłówek - Holy Chick! an Escape Room Game oraz projektem Lust for Darkness realizowanym przy współpracy studia Movie Games - notowanego na New Connect producenta gier i jednocześnie jednego z akcjonariuszy Iron VR.

Szacuje się, że wartość rynku gier VR w 2025 roku ma wynosić 42.5 mld USD, rosnąc rocznie o 32.75% i stając się jednym z najszybciej rosnących rynków gier.

Carbon Studio z 2,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w 2020 r.


Wczytywanie następnej zawartości