Gamereactor



  •   Polski

zaloguj się
Gamereactor
lifestyle

Coca-Cola po raz kolejny wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do tworzenia swojej świątecznej reklamy

Reklama z 2025 roku zaangażowała jeszcze mniej osób w jej stworzenie, z czego Coca-Cola wydaje się być w dużej mierze dumna.

HQ

W erze, w której codziennie toczy się dyskusja na temat tego, czy generatywna sztuczna inteligencja będzie dobra, czy zła dla świata, duże firmy odmawiające zatrudnienia prawdziwych artystów, ponieważ komputer może nagrać coś "równie dobrego", co zrozumiałe, będą wzbudzać kontrowersje. Coca-Cola dostrzegła ten efekt w 2024 roku, a w tym roku ponownie postawiła na genAI.

W reklamie, w której nie pojawiają się ludzkie postacie, dopóki Święty Mikołaj nie pojawia się na samym końcu, Coca-Cola jasno określa swoje stanowisko w sprawie sztucznej inteligencji i tego, w jaki sposób zamierza usunąć ludzkie podejście ze swojego marketingu, który kiedyś szczycił się humanizmem. "W zeszłym roku ludzie krytykowali kunszt wykonania. Ale w tym roku kunszt wykonania jest dziesięć razy lepszy" – powiedział Pratik Thakar, globalny wiceprezes i szef działu generatywnej sztucznej inteligencji w Coca-Cola w rozmowie z The Hollywood Reporter. "Znajdą się ludzie, którzy będą krytykować – nie możemy sprawić, by wszyscy byli zadowoleni w 100 procentach. Ale jeśli większość konsumentów widzi to w pozytywny sposób, warto iść naprzód".

"Hejterzy w Internecie są najgłośniejsi" – powiedział Jason Zada, założyciel studia Secret Level z siedzibą w Los Angeles, które nakręciło reklamę. "Wiele osób narzekających w zeszłym roku pochodziło z branży kreatywnej, która po prostu się bała – bała się o swoje miejsca pracy, bała się o to, co robi. Myślę jednak, że spot wypadł naprawdę dobrze i przeciętnym ludziom naprawdę się podobało".

"Tak, niektóre części branży nie były zadowolone, że używamy filmu w 100% wykorzystującego generatywną sztuczną inteligencję, ale jest to nieodłączna część robienia czegoś pionierskiego" – dodał Thakar – powiedział. "Dżin wyjął z butelki, a ty nie włożysz go z powrotem".

To jest reklama:

Reklama została zamieszczona poniżej za pośrednictwem DiscussingFilm, abyś mógł ją zobaczyć. Daj nam znać, jeśli po tym nadal myślisz o kupieniu światu coca-coli.

Coca-Cola po raz kolejny wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do tworzenia swojej świątecznej reklamy
To jest reklama:


Wczytywanie następnej zawartości