Polski
Gamereactor
wiadomości
Commandos

Commandos twórcy ponownie łączą siły, 25 lat później

Po wielu latach rozłąki Ignacio Pérez Doset i Gonzo Suárez uznają, że mają teraz "siłę i czas", aby znaleźć coś nowego do zrobienia razem.

Commandos może nie powrócić z siłą z przeszłości, ale przynajmniej jego duch jest wciąż żywy i inspiruje innych deweloperów nawet 27 lat po jego wydaniu. Teraz przyszła kolej na Commandos Origins, opracowane przez niemieckie studio Claymore Games, aby władać bronią franczyzy, ale gra narodziła się i miała swój rozkwit w Hiszpanii pod koniec lat 90. Seria Commandos była przez wiele lat najważniejszą hiszpańską grą wideo na świecie, a jej twórcy z Pyro Studios byli pionierami w rozwoju wciąż emizującego się fenomenu internetowego, choć nie było to usłane różami.

Po drugiej odsłonie Commandos, Commandos 2: Men of Courage założyciele studia postanowili pójść własnymi drogami. Gonzo Suárez próbował szczęścia w Arvirago, rozwijając projekt przez dwa lata dla Atari, aż w końcu upadł, podczas gdy bracia Ignacio i Javier Pérez próbowali szczęścia w firmie dostarczającej usługi internetowe z Telefónicą, co później doprowadziło do powstania Terra.

Od tamtego czasu aż do niedawna bracia Pérez Dolset i Suárez nie spotkali się ponownie, aż do niedawna, kiedy rozwiązali swoje dawne spory, a teraz Ignacio Pérez Dolset i Gonzo Suárez zgodzili się na wywiad z mikrofonami OXO Museo del Videojuego, w którym przyznali, że teraz: Po prawie 25 latach rozłąki mogli ponownie połączyć siły, aby opracować "coś nowego".

Obszerny wywiad, który omawia całą trajektorię obu deweloperów w tworzeniu serii Commandos, można znaleźć poniżej, ale jest to w 1:28:10, gdy prowadzący wywiad Santiago Bustamante (gospodarz programu Fallo de Sistema w Radio 3) podnosi możliwość twórczego spotkania obu weteranów, I choć zdają sobie sprawę, że w tej chwili jest to bardzo mało prawdopodobne, łączy ich pewna wizja tego, co mogliby mieć nadzieję na ponowne stworzenie razem.

Gonzo Suárez: "Szczerze mówiąc, byłoby nam bardzo łatwo zrobić coś razem i mogłoby do tego dojść".

Ignacio Pérez Dolset: "Byłbym zachwycony, co? Inną rzeczą jest to, że pojawia się okazja, że znajdujemy ten projekt, który możemy zrobić (...) Właśnie jestem z powrotem w trasie".

Poniżej możecie znaleźć pełną historię Commandos oraz wzlot i upadek Pyro Studios.

Commandos

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości